A ja jechałem moją Zetką na oryginalnych zębatkach iwycisnąłem z górki 67 sprawdzane programem " moje trasy " i właśnie chciałem wstawić screen shota ale nie wiem jak
Offline
radziu0700 napisał:
ktoś gdzieś pisał ze każdy ząb z przodu to ~5kmh...
Teoretycznie tak, ale przy obrotach w granicach max. momentu obrotowego (nie maksymalnych obrotów),
za to przy tych wyższych obrotach przy v-max taki silnik 50 ccm przy "szybszym" przełożeniu (większa z przodu lub mniejsza z tyłu) już nie daje rady, jest za słaby i wcale v-max nie musi być większy na zdawczej 15z niż na 14z.
Przy "szybszym" przełożeniu, np. 15/52 jazda jest bardziej komfortowa, bo przy porównywalnej prędkości przelotowej obroty są troszkę niższe... albo utrzymując rozsądne obroty załóżmy w granicach 8 tys. jedziemy właśnie te ~4-5 km/h szybciej niż porównywalnie do 14/52.... czy jeszcze ciut więcej w porównaniu do 13/52.
Generalnie v-max przy 15/52 nie musi być większy od 14/52... duże znaczenie mają warunki, teren, masa drajwera i bagażu, oczywiście stan sprzętu, regulacje itd... (co nie zmienia faktu, że przyjemniej jeździ się na 15/52). Dla mnie podstawą jest prędkość przelotowa bez katowania silnika, z którą można przyjemnie podróżować, no i to, żeby nie było problemów z podjazdami... i nie było "jazdy na flinstona" czyli odpychając się nogami ))
Offline
Dla mnie też najważniejsza jest prędkość przelotowa. Jak miałem cylinder 50ccm, to jeździłem przeważnie w trasie na 8-8,5 k obrotów, to było jakieś licznikowe 60km/h. Teraz na 72 (oczywiście inne przełożenia) jeżdżę na podobnych obrotach licznikowe ~70km/h. Dodam, że mój licznik pokazywał bardzo podobnie do hondy shadow mojego znajomego, z którym nieraz sobie pośmigam i przejadę się na jakiś zlot, ale oczywiście nie będę się upierał, że to jest prędkość realna ;]]
Ostatnio edytowany przez felix (2012-08-31 13:03:55)
Offline
felix, nie jest to prędkość realna, ale u mnie na 14/38 licznik mniej przekłamuje... powyżej 60-ki jakieś 7-8 km/h co już jest super wynikiem (zawyża nie wiele więcej jak w przeciętnym aucie).
Offline
ja tam smigam aż do czerwonego pola... wiem ze to zle ale ja po prostu wolniej nie moge... xDDDD
Offline
u mnie prędkość przelotowa to ok 52-55km/h. Z górki częściej wolę przydusić i wtedy mam licznikowe 85km/h a realne..hmm.. pewnie coś koło 67km/h
Offline
Slawkowski napisał:
felix, nie jest to prędkość realna, ale u mnie na 14/38 licznik mniej przekłamuje... powyżej 60-ki jakieś 7-8 km/h co już jest super wynikiem (zawyża nie wiele więcej jak w przeciętnym aucie).
Wiem, wiem, że to nie jest prędkość realna przyjacielu ;]] u mnie jest podobnie 7-8km/h.
Offline
15/38 i 72ccm, predkosc licznikowa 75km/h
Offline