tak jest mozliwosc przestawienia zebatki w glowcy, ale bez sciagania glowicy i dostania sie do walu korbowego dolem jest to mocno utrudnione. Pozatym rozrzad niema prawa sie sam przestawic. Moze chodzi ci o to ze kiedy pojawia sie znak na magnecie to znak na zebatce jest ustawiony w dol, tzn ze jest dobrze ze wzgledu na to ze na 1 obrot walka rozrzadu w glowicy wal obraca sie 2 razy, co drugi obrot silnikiem daje wszystkie znaki ku gorze
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2012-09-28 08:14:14)
Offline
Z moich doświadczeń wynika, że nie da się źle przykręcić zębatki do wałka rozrządu. Otwory nie są symetrycznie rozmieszczone. Można natomiast źle założyć łańcuch rozrządu na zębatkę, jeżeli był z niej zdejmowany.
Offline
Chodzi o to że zostawiłem Zetkę na noc w Romecie, na 2 dzień zaprowadziłem ją do kolegi żeby wymienił mi uszczelkę pod głowicą. Zrobił to i po złożeniu okazało się że zawory są dokręcone na maxa i rozrząd jest przestawiony o 180 stopni. Samo się tak nie mogło napewno stać więc sądzę że specjalnie zrobili mi to w romecie...
Offline
Ja bym stawiał na błąd kolegi. Żeby wymienić uszczelkę pod głowicą musiał zdjąć głowicę czyli również musiał rozebrać napęd rozrządu. Pewnie przestawił mu się łańcuch rozrządu. Po jaką cholerę w serwisie mieliby coś robić w nocy z silnikiem i to na złość?
Offline
Raczej to odpada bo zanim kolega rozebrał silnik to już było coś nie tak z zaworami i nie było na nich żadnego luzu. A mechanikowi w romecie parę razy podpadłem więc mógł zrobić coś takiego żeby sobie na mnie zarobić.
Offline
tak zebatka rozrzadu pasuje tylko w jednym miejscu, mozna zle nalozyc lancuszek wtedy znaki sie nie bd zgadzac. Co to znaczy ze przestawiony o 180 stopni? bo nie rozumiem o co ci juz chodzi. Jezeli zetka jezdzial przed interwencja kolegi z uszczelka to on ci to zepsul bo jakby byl rozrzad przestawiony mocno to motorek nie odpali a tlok uderza w zawor i masz zatarty silnik
Offline
Przy ustawionym znaku T oznaczenie na zębatce było gdzieś w dole. Podobno akurat w tej pozycji odpalał ale zawory waliły po tłoku i nie miał wogule mocy.
Offline