Ogłoszenie


#31 2011-04-02 16:04:42

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

ja leje zawsze mobila 2000 10w40 pol syntetyk


Przebieg:24000km+

Offline

 

#32 2011-04-02 20:20:15

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

A Romet standardowo leje olej RACING 4T 10W-40 LIQUI MOLY (chyba pełny syntetyk, ale głowy nie dam) więc po zmianie na lepszy olej przy docieraniu czuć różnicę od razu? Ten olej wygląda na całkiem niezły.

Offline

 

#33 2011-04-06 20:41:10

 Kily

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 219
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 Sport
Wiek: 25

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Ja dziś kupiłem Gulf Power Trac 4t. Olej kupiłem w PZM który ściśle współpracuje w Chorzowie z Kawasaki i gościu mowił że własnie to leja do Kawasaki które tam stoją w salonie. A że cena 20 zl/litr wydała mi sie przystepniejsza od castrola gps (38zl/litr) to poki mojej machiny nie dotre (jeszcze zostało 250 km) to skusiłem sie na gulfa. za jakies 500km szarpnę się na castrola


Panowie mam pytanie- dzis bylem juz na zmianie oleju, a poniewaz jestem leniwy to sobie pojechalem do warsztatu obok siebie zeby mi tam wlali olej bo ja nie bede z sloikami chodzil zeby zlewac. Stary olej zostal spuszczony (na cieplym silniku) wszystko pieknie. Przed wlaniem oleju poprosilem goscia zeby troszke przelal silnik zeby jeszcze ewentualne smieci zebrac- gosciu tak jak chcialem wlal ok 100ml. Splynelo szybko i bez zabrudzen- ok silnik czysty. Gosciu wlewa olej, leje az do oznaczenia na rewizji przy bocznej pokrywie. Olej mi oddal. Szczesliwy poszedlem do domku. A w domku zobaczylem ze gosciu wlal mi 0,5l. Ale na wlasne oczy widzialem ze posiom oleju doszedl do chcianego stanu a moto stalo na prostym na podnozku centalnym. Co jest?? Czyzby romet sie pieprznal z podawaniem ile oleju wchodzi? Czy u mnie cos nie tak?

Ostatnio edytowany przez Kily (2011-04-16 08:51:58)


Marzenie- pomknąć Zetką 60 bez stresu, że tłok wyskoczy:)

Offline

 

#34 2011-04-20 12:17:42

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

ja wlałem u siebie 700-750 ml (pod max - górną kreskę).
Przy sprawdzaniu poziomu motorek musi stać w pionie, bez minimalnych nawet przechyłów, bo od razu poziom na wskaźniku ulega zmianie.

a co do oleju poza Castrolem jeszcze bardziej polecam MOTUL.

Offline

 

#35 2011-04-20 12:48:14

 szeryf

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

34732048
Skąd: Lubin (dolnośląskie)
Zarejestrowany: 2011-04-18
Posty: 39
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50
Wiek: 17 lat
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Po prawej stronie jest oczko gdzie sprawdzamy jaki ma być poziom oleju.
Instrukcja jest do wielu motorowerów Rometa dlatego jest nieszczegółowa.

Offline

 

#36 2011-04-20 23:20:50

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Slawkowski napisał:

ja wlałem u siebie 700-750 ml (pod max - górną kreskę).
Przy sprawdzaniu poziomu motorek musi stać w pionie, bez minimalnych nawet przechyłów, bo od razu poziom na wskaźniku ulega zmianie.

a co do oleju poza Castrolem jeszcze bardziej polecam MOTUL.

Racja, a ja dziś zmieniłem właśnie na ten olej MOTUL 10W40 od razu lepiej chodzi i biegi też.

Offline

 

#37 2011-04-21 11:45:19

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Kily napisał:

Ja dziś kupiłem Gulf Power Trac 4t. Olej kupiłem w PZM który ściśle współpracuje w Chorzowie z Kawasaki i gościu mowił że własnie to leja do Kawasaki które tam stoją w salonie. A że cena 20 zl/litr wydała mi sie przystepniejsza od castrola gps (38zl/litr) to poki mojej machiny nie dotre (jeszcze zostało 250 km) to skusiłem sie na gulfa. za jakies 500km szarpnę się na castrola


Panowie mam pytanie- dzis bylem juz na zmianie oleju, a poniewaz jestem leniwy to sobie pojechalem do warsztatu obok siebie zeby mi tam wlali olej bo ja nie bede z sloikami chodzil zeby zlewac. Stary olej zostal spuszczony (na cieplym silniku) wszystko pieknie. Przed wlaniem oleju poprosilem goscia zeby troszke przelal silnik zeby jeszcze ewentualne smieci zebrac- gosciu tak jak chcialem wlal ok 100ml. Splynelo szybko i bez zabrudzen- ok silnik czysty. Gosciu wlewa olej, leje az do oznaczenia na rewizji przy bocznej pokrywie. Olej mi oddal. Szczesliwy poszedlem do domku. A w domku zobaczylem ze gosciu wlal mi 0,5l. Ale na wlasne oczy widzialem ze posiom oleju doszedl do chcianego stanu a moto stalo na prostym na podnozku centalnym. Co jest?? Czyzby romet sie pieprznal z podawaniem ile oleju wchodzi? Czy u mnie cos nie tak?

nie powinno sie zmieniac oleju tzn. powinno sie jezdzic na takim samym oleju od poczatku do konca, nie ma czzegos takiego ze raz wlejesz taki bo tanszy albo taki bo lepszy, jezdzi sie caly czas na tym samym oleju.
Ja osobiscie leje mobil 1 syntetyk 10w40 40zł/litr jest to dobry olej, polecam go

Offline

 

#38 2011-04-21 12:12:35

 Blurey

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Skąd: Goleniów.
Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 904
Punktów :   
Pojazd: B5 1.9TDi
Wiek: 23
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Ja w Ogarze zmieniłem z Agipa minerała na Castrola półsyntetyk i jakoś jeździ.


http://i.imgur.com/B7KaebV.png

Offline

 

#39 2011-04-21 12:20:47

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

przy wymianie oleju spokojnie można zmienić markę, byle by był to produkt o odpowiednich parametrach.

Offline

 

#40 2011-04-21 13:21:35

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

W Zetce oraz CRS JEST filtr oleju. Znajduje on się na dole miski olejowej i wymieniamy go zdejmując prawą klapę silnika. http://images49.fotosik.pl/817/1e505f8ce4837a2b.jpg
( na zdjęciu silnik jest rozpołowiony faktycznie nie trzeba go tak rozbierać ) . Filtr można kupić na allegro w bardzo niskiej cenie : http://allegro.pl/filtr-oleju-wewnetrzn … 63921.html


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#41 2011-04-21 13:28:58

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Slawkowski napisał:

przy wymianie oleju spokojnie można zmienić markę, byle by był to produkt o odpowiednich parametrach.

niestety nie masz racji, kazda marka oprocz norm czy klasyfikacji jest taka sama, ale sa róznego rodzaju stosowane dodatki do oleju typu odrdzewiacze , czyszczacee nagar, dodatki zapobiegajace pienieniu sie oleju itp. Dlatego nie powinno sie mieszac olei.
Po zmieszaniu olei dwóch różnych marek pomimo to ze beda one mialy te same parametry wedlug klasyfikacji czyli np 10w40 to olej moze sie spienic, moze stracic swoje własciwosci lepkosci i mozna zatrzec silnik, to nie musi sie stac, ale może, dlatego ostrzegam




EDIT: co do tego filtra oleju to ja tą siatke nie nazwałbym filtrem , zamiast tego lepszy byłby magnez bo lepiej wyłapie opiłki, bo do tego włąsnie jest ta siatka

Ostatnio edytowany przez Gizmi7 (2011-04-21 13:32:53)

Offline

 

#42 2011-04-21 13:42:27

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Gizmi7 napisał:

EDIT: co do tego filtra oleju to ja tą siatke nie nazwałbym filtrem , zamiast tego lepszy byłby magnez bo lepiej wyłapie opiłki, bo do tego włąsnie jest ta siatka

No ale jednak jak się go zdemontuje widać ile syfu i opiłków zatrzymał.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#43 2011-04-21 13:50:32

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Gizmi7 napisał:

niestety nie masz racji, kazda marka oprocz norm czy klasyfikacji jest taka sama, ale sa róznego rodzaju stosowane dodatki do oleju typu odrdzewiacze , czyszczacee nagar, dodatki zapobiegajace pienieniu sie oleju itp. Dlatego nie powinno sie mieszac olei.
Po zmieszaniu olei dwóch różnych marek pomimo to ze beda one mialy te same parametry wedlug klasyfikacji czyli np 10w40 to olej moze sie spienic, moze stracic swoje własciwosci lepkosci i mozna zatrzec silnik, to nie musi sie stac, ale może, dlatego ostrzegam

nic nie pisałem o mieszaniu olejów, tylko o wymianie... spuszczeniu np. Shella i zalaniu Castrolem.

od razu uprzedzę Twoją odpowiedź.... szczątkowe pozostałości po starym przepracowanym oleju nie mają żadnego wpływu na nowo zalany świeżutki olej.

właściwie w każdym aucie jakie miałem zmieniałem olej na producenta, do którego byłem przekonany (akurat na oleju nie oszczędzałem nigdy).

i nie chodzi mi o to, żeby przy każdej wymianie zmieniać producenta, np. z Mobil 1 na Lotos, póżniej na jakiś "wynalazek"... ale jeżdżąc, np. na jakimś średniej jakości oleju (czy nie znanego pochodzenia) warto zmienić na Motula, Castrola, Shella czy inny porządny olej bez żadnego ryzyka i na takim sobie już jeździć,

Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-04-21 13:51:32)

Offline

 

#44 2011-04-21 14:02:20

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Grabar napisał:

Gizmi7 napisał:

EDIT: co do tego filtra oleju to ja tą siatke nie nazwałbym filtrem , zamiast tego lepszy byłby magnez bo lepiej wyłapie opiłki, bo do tego włąsnie jest ta siatka

No ale jednak jak się go zdemontuje widać ile syfu i opiłków zatrzymał.

no nie powiedziałbym ze dużo, pozatym do nowego motorka wlewasz olej syntetyczny ktory wyplukuje wszystkie kanaly i przez to niewazne czy bys tam dał czy nie jakis kawalek siatki bedzie brudny olej, jezeli zalejesz silnik olejem mineralnym to oelj bedzie czysty a za to wszystkie czesci w srodku obsmarowane nagarem i różnym syfem



Slawkowski

tak,ale jezeli od docierania masz silnik zalany olejem to on dopasowuje sie wedlug właściwości oleju.

Temat oleju zawsze będzie ciekawy bo każdy ma co innego do powiedzenia na jego temat

Offline

 

#45 2011-04-21 14:15:02

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Gizmi7 napisał:

Grabar napisał:

Gizmi7 napisał:

EDIT: co do tego filtra oleju to ja tą siatke nie nazwałbym filtrem , zamiast tego lepszy byłby magnez bo lepiej wyłapie opiłki, bo do tego włąsnie jest ta siatka

No ale jednak jak się go zdemontuje widać ile syfu i opiłków zatrzymał.

no nie powiedziałbym ze dużo, pozatym do nowego motorka wlewasz olej syntetyczny ktory wyplukuje wszystkie kanaly i przez to niewazne czy bys tam dał czy nie jakis kawalek siatki bedzie brudny olej, jezeli zalejesz silnik olejem mineralnym to oelj bedzie czysty a za to wszystkie czesci w srodku obsmarowane nagarem i różnym syfem

Olej silnikowy ma za zadanie zatrzymać wszystkie drobne zanieczyszczenia takie jak nagar w sobie dlatego olej szybko robi się czarny. A filtr oleju ma za zadanie zatrzymać większe zanieczyszczenia aby nie dopuścić aby niszczyły silnik. Np. gdyby nie filtr oleju opiłki z okresu docierania krążyłyby razem z olejem niszcząc silnik , a szczególnie łożyska. Nawet po zmianie oleju i płukaniu jakaś ich część osadziłaby się i została zebrana przez świeży olej. Nie żebym bronił ten siatkowy wynalazek , ale tutaj nie ma za dużo miejsca na porządny filtr , a ten jednak zawsze coś wyłapie i się przyda silnikowi.
PS: Nawet najlepszy olej syntetyczny nie sprawi że opiłki metalu w silniku w magiczny sposób odparują. Pozdrawiam


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl