Ogłoszenie


#46 2011-04-21 14:20:00

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

dlatego napisalem ci wczesniej ze lepszy od tej siatki jest magnez  na dole w karterze bo on wyłapie te opiłki, czytaj uważnie.
olej nie smaruje łożysk w silniku tylko smaruje rozrząd, wałki od biegów i tuleje cylindra.
Łożyska są szczelnie zamkniete a w nich jest smar z grafitem.

Ostatnio edytowany przez Gizmi7 (2011-04-21 14:20:32)

Offline

 

#47 2011-04-21 14:38:35

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Gizmi7, żeby nie przedłużać, wszystkie oleje mają ściśle określone klasy i normy, którym podlegają bez względu na markę/producenta. Producent pojazdu (silnika) określa jakiej normy i klasy olej ma być używany i tego należy się trzymać.

Co do docierania i dopasowywania się silnika do oleju jak napisałeś, to często podczas docierania używa się olej mineralnego, dopiero później po dotarciu - pół czy pełny syntetyk.
Pomijam już, że do starszych silników z większym przebiegiem często "schodzi się" z syntetyka na pół-syntetyk i mineral.

Offline

 

#48 2011-04-21 15:09:09

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Slawkowski napisał:

Gizmi7, żeby nie przedłużać, wszystkie oleje mają ściśle określone klasy i normy, którym podlegają bez względu na markę/producenta. Producent pojazdu (silnika) określa jakiej normy i klasy olej ma być używany i tego należy się trzymać.

Co do docierania i dopasowywania się silnika do oleju jak napisałeś, to często podczas docierania używa się olej mineralnego, dopiero później po dotarciu - pół czy pełny syntetyk.
Pomijam już, że do starszych silników z większym przebiegiem często "schodzi się" z syntetyka na pół-syntetyk i mineral.

muszę cię poprawić dociera sie silnik na pełnym syntetyku

Offline

 

#49 2011-04-21 16:02:47

 Kily

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-03-31
Posty: 219
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 Sport
Wiek: 25

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

tak,ale jezeli od docierania masz silnik zalany olejem to on dopasowuje sie wedlug właściwości oleju.
Temat oleju zawsze będzie ciekawy bo każdy ma co innego do powiedzenia na jego temat
Mam pytanko Gizmi- piszesz ze silnik sie dostosowuje- a jak on to robi?? przeciez metal to metal, materia nieozywiona, ma jakies swoje niezmienne wlasciwosci- chyab zeby przetopic i wykuc na nowo.
Jestem podobnego zdania co Sławkowski że owszem olejow sie nie miesza ale zmieniac mozna, byle na (w naszym wypadku) 10w40. Oczywiscie kazdy olej ma jakas swoja recepture i rozni sie szczegolami od innego ale przeciez ktos te klasyfikacje wymysla i ocenia. Jakby tak nie bylo to dany pojazd mialby przypisany tylko i wylacznie dany model produktu danego producenta i wlanie innego konczylo by sie katastrofa dla silnika.


Marzenie- pomknąć Zetką 60 bez stresu, że tłok wyskoczy:)

Offline

 

#50 2011-04-21 18:04:47

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Gizmi7 napisał:

muszę cię poprawić dociera sie silnik na pełnym syntetyku

http://img151.imageshack.us/img151/7912/confusedn.jpg (zbyt szeroko pojechałeś, nie ogarniam...)

Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-04-21 18:06:20)

Offline

 

#51 2011-04-21 18:16:50

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

chciałbym wam to wytłumaczyć, ale sam na ten temat uczyłem się przez miesiąc tzn w szkole co tydzien przez 6 godzin w czwartek mam takie zajecia na temat dzialnia silnika itp i przez misiac omawialismy oleje samochodowe.
silnik podczas docierania dopasowuje wszystkie elementy jakie poruszaaja sie w silniku nie tylko tłok i pierśnienie.
To jest tak jak np kupisz coś w domu i musisz sie do tego przywyczaic, tak samo jest z silnikiem musi sie przywyczaic do wszystkiego (mysle ze jasno pisze )
olej ma różne lepkości , dodatki i odpornosci na ściskanie, ciśnienie temperature.
zauważcie ze u nas w motorku cylinder chłodzony jest powietrzem dlatego lejemy olej w40 czyli na wyzsze temp. a ten ,,przedrostek czyli 10 jest to klasyfikacja czy to olej syntetyczny czy pol syn. czy mineralny, dla naszego silnika najlepszy olej jest 10w40 syntetyczny, poniewaz te silniki sa nowe i te oleje najlepiej smaruja sprzegło. A to jaka marke wybierzecie to wasza sprawa, wazne by było jednak i to raczej kazdy mechanik wam powie ze nie powinno sie zmieniac oleju, owszzem ze nic sie nie stanie jak wlejemy innej marki bo np nie mamy kasy(zdarza sie) ale najgorsza rzecz jaka mozna zrobic to zmienic olej z syntetycznego na mineralny albo na odwrot, wtedy mozna byc pewnym ze silnik moze skonczyc swoj żywot.

Offline

 

#52 2011-04-21 18:40:52

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

z początkiem się zgodzę

Gizmi7 napisał:

to raczej kazdy mechanik wam powie ze nie powinno sie zmieniac oleju

raczej każdy ogarnięty mechanik poleci dobry olej i zawsze zmieni na lepszy jeżeli tylko będzie taka możliwość


Gizmi7 napisał:

ale najgorsza rzecz jaka mozna zrobic to zmienic olej z syntetycznego na mineralny albo na odwrot, wtedy mozna byc pewnym ze silnik moze skonczyc swoj żywot.

zdarza się, że właśnie tak się robi i jest to uzasadnione, zwłaszcza przejście z syntetyka na mineralny, właśnie dlatego, żeby silnik tego żywota jeszcze trochę miał.

poza tym przy dobrym stanie silnika, niezbyt dużym przebiegu nawet jeśli wcześniej był zalewany mineral, to często zmienia się na pół-syntetyk, a pół-syntetyk na syntetyk, znam przypadki nawet wymiany mineralnego na pełny-syntetyk (ale w tym przypadku można dyskutować, czy wcześniej nie lepiej zalać pół-syntetykiem).

odniosłem się tu głównie do doświadczenia z silnikami samochodowymi.

Offline

 

#53 2011-04-22 09:03:43

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Slawkowski

zdarza się, że właśnie tak się robi i jest to uzasadnione, zwłaszcza przejście z syntetyka na mineralny, właśnie dlatego, żeby silnik tego żywota jeszcze trochę miał.

poza tym przy dobrym stanie silnika, niezbyt dużym przebiegu nawet jeśli wcześniej był zalewany mineral, to często zmienia się na pół-syntetyk, a pół-syntetyk na syntetyk, znam przypadki nawet wymiany mineralnego na pełny-syntetyk (ale w tym przypadku można dyskutować, czy wcześniej nie lepiej zalać pół-syntetykiem).

odniosłem się tu głównie do doświadczenia z silnikami samochodowymi.




tak z yntetyka mozna przejsc na mineralny ale wczesniej na pol syntety- masz racje

jezeli silnik jest w dobrym stanie to nigdy nie jest zalewany mineralnym olejem, jezeli jezdzisz na oleju mineralnym to on tylko smaruje, wiec wszystki nagar zostaje na sciankach, na dnie kartery (misce) i osiada sie na kanałach olejowych, jezeli ty mu wtedy wlejesz olej syntetyczny to te dodatki w tym oleju one ten wszystki nagar zbiorą (tak jakby posprzataja ) i wtedy zatkają się kanały olejowe i silnik nie bedzie miał smarowania. Więc co si stanie? silnik się zattrze

Offline

 

#54 2011-04-22 09:48:24

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Gizmi7 napisał:

tak z yntetyka mozna przejsc na mineralny ale wczesniej na pol syntety- masz racje

jezeli silnik jest w dobrym stanie to nigdy nie jest zalewany mineralnym olejem, jezeli jezdzisz na oleju mineralnym to on tylko smaruje, wiec wszystki nagar zostaje na sciankach, na dnie kartery (misce) i osiada sie na kanałach olejowych, jezeli ty mu wtedy wlejesz olej syntetyczny to te dodatki w tym oleju one ten wszystki nagar zbiorą (tak jakby posprzataja ) i wtedy zatkają się kanały olejowe i silnik nie bedzie miał smarowania. Więc co si stanie? silnik się zattrze

masz rację, ale ludzie o tym nie wiedzą i czasami świeże auto zalewają sobie mineralnym, przy nie dużym przebiegu warto wtedy jeszcze wrócić przynajmniej do półsyntetyka.
wiadomo, że do starego auta które ma 200-300 tys. przebiegu i jeździło wcześniej na mineralym nie można lać syntetyka, co wyżej wytłumaczyłeś.
ideałem jest zalać silnik od nowości odpowiednim olejem super jakości (renomowanej marki) i śmigać tylko na tym jednym, ale niestety z tym różnie bywa.

poza tym miałem kiedyś nowego Fiata UNO (silnik 1.0 na wtrysku, bardzo dobry silniczek), który właśnie był zalany olejem mineralnym VS 15w40, po pierwszym przeglądzie ponownie zalali tym samym olejem, następną wymianę robiłem, ale już zalałem silnik Castrolem 10w40 (czyli półsyntetykiem).
w serwisie fiata jak zapytałem czemu nalany był minerał, to dostałem odpowiedź "bo Fiat leje do swoich aut VS - tani i dobry", a jak chcę Castrola to zapłacę odpowiednio więcej i będę miał Castrola 10w40. i tak bujałem się na tym Castrolu do 130 tys. km i silniczek chodził idealnie, bez żadnych awarii. następny właściciel wiem, że też lał dalej Castrola i był zadowolony.

(o ASO Fiata można by zresztą napisać książkę, przynajmniej o tej sprzed kilku-kilkunastu lat )

Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-04-22 09:51:18)

Offline

 

#55 2011-04-22 10:18:13

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

mysle ze się dogadaliśmy
Pamiętajcie nie ma co oszczędzać na oleju !!!

Offline

 

#56 2011-04-22 20:42:42

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

Gizmi7, żeby ci teraz popodkreślać i wytłumaczyć błędy, które napisałeś, to by mi całą książkę zajęło.

Offline

 

#57 2011-04-22 21:48:01

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

PickNick napisał:

Gizmi7, żeby ci teraz popodkreślać i wytłumaczyć błędy, które napisałeś, to by mi całą książkę zajęło.

pisz zobaczymy

Offline

 

#58 2011-04-22 22:13:46

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

jezeli jezdzisz na oleju mineralnym to on tylko smaruje, wiec wszystki nagar zostaje na sciankach, na dnie kartery (misce) i osiada sie na kanałach olejowych, jezeli ty mu wtedy wlejesz olej syntetyczny to te dodatki w tym oleju one ten wszystki nagar zbiorą (tak jakby posprzataja ) i wtedy zatkają się kanały olejowe i silnik nie bedzie miał smarowania.

Klasa oleju, czy to semi, syntetyk czy mineralny, nie ma nic do dodatków, tak samo olej mineralny, jak i syntetyczny może przepłukać silnik. Zależy to tylko i wyłącznie od producenta.


muszę cię poprawić dociera sie silnik na pełnym syntetyku

Wtedy go nie dotrzesz, dociera się na minerale, by jak najbardziej zdarł nierówną powierzchnię, nie muszę dodawać chyba, że po pierwszym uruchomieniu silnika, należy, po 30 km wymienić olej.

olej nie smaruje łożysk w silniku tylko smaruje rozrząd, wałki od biegów i tuleje cylindra.

Głównie olej polecany do silnika jest zależny od sprzęgła. (lepkość itd.)


tak samo jest z silnikiem musi sie przywyczaic do wszystkiego

Nie musi, wystarczy, by się ułożył. (dotarł)

dla naszego silnika najlepszy olej jest 10w40 syntetyczny

Kto ci to powiedział, mogę cie poprzeć profesjonalistami znad atlantyku i z Azji, że te silniki pracują na 10w40 pół syntetyku, czyli tak na prawdę mineralnym z dodatkami.


jezeli silnik jest w dobrym stanie to nigdy nie jest zalewany mineralnym olejem

A jednak, honda wiedziała co robiła i u nas trzeba lać mineralny z dodatkami (półsyntetyk)



To tak w skrócie. Moje doświadczenia pokrywają się z kontaktowaniem się na forach hondy dax, cub, t135 i innych podobnych z ludźmi z Azji oraz Ameryki Południowej.

Offline

 

#59 2011-04-23 08:13:50

 Gizmi7

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2011-03-16
Posty: 118
Punktów :   -1 
Pojazd: Benzer Aston
Wiek: 18

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

-klasa nie ma nic do dodatkow, ale zawsze one są
olej je sa tak zbudowane

olej syntetyczny 20% mineralny i reszta dodatki

pol syntetyk 50% mineraln i 50% dodatki

mineralny 80%- 90% mineralnny i reszta dodatki

-nie polecam docierania na minerlanym oleju, jest taka opcja ale to tylko po to zeby dotrzec szybko bo olej mineralny ma slabe smarowanie
dorzesz na synetyku, ale bedzie to sie dłuzej robiło i dokladniej

-tu masz racje w naszych motorkach olej równiez smaruje sprzegło


-tu chodziło mi o to samo co ty napisales

-w lazdym oleju jest olej mioneralny pol sntety to nie jest jeszcze mineralnyu góry jest wytłumaczone

-i znowu, pol syntety to nie mineralny , pozatym popytaj w sklepach, mechanikow i obojetnie kogo znasz co zna sie na olejach i nawet sam sobie na to odpowiedziales ze olej syntetyczny najlepiej smaruje, wiec jest najlepsze dla sprzegła i powinno sie jezdzic na syntetycznym oleju

Offline

 

#60 2011-04-23 09:13:00

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Olej - [Wszystkie pytania i uwagi tutaj !]

olej syntetyczny najlepiej smaruje

To wie nawet dziecko, ale dziecko by pomyślało, że taki olej pasuje wszędzie. Nie ma tak kolorowo.


olej syntetyczny 20% mineralny i reszta dodatki

Olej syntetyczny, to nie jest 80 procent dodatków, bo by sie silnik po 5 mintuach zatarł, tylko jest to 100% wykonany olej w fabryce, a ilość dodatków zależna jest od producenta, mineralny olej może mieć więcej dodatków, niż syntetyk.

-i znowu, pol syntety to nie mineralny

Pół syntetyk to minerał, nie ma czegoś takiego jak pół syntetyk, jest to zdrobnienie reklamowe, jest to olej mineralny, inaczej otrzymywany.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
przegrywanie kaset vhs łódz kurs instalatora klimatyzacji