Bardzo dziwi mnie fakt że podajecie jak ustawić gaźnik.
Czyli np. zwiększamy wolne obroty wkręcamy śrubę od mieszanki i później odkręcamy 1,5 obrotu
Wszystko fajnie tylko żaden z was nie napisał że ustawienie gaźnika to sprawa indywidualna dla każdego silnika dlatego jest to regulacja a nie np. ustawienie na sztywno.
w miarę użytkowania charakterystyka silnika się zmienia dlatego gaźnik można regulować i trzeba to robić co jakiś czas.
Offline
Ja mam podobny problem. Odpalam go i chodzi normalnie, i gdy przejadę jakieś 100-200m jadąc na 4 biegu zaczynają się kłopoty. Widzę że już się dusi i zwalnia to go redukuję do 3 i albo mam szczęście że się uspokoi, albo mi padnie że muszę zjechać na pobocze (jak mi zgaśnie to potem jakoś nie ma ochoty odpalić). Kilka razy miałem tak że czekałem na brata aż łaskawie się pośpieszy (wtedy motor był ciągle włączony około 2-2,5 obrotów) i gdy tak chwilę poczekałem siadałem i jechałem to wszystko było ok. I teraz mam pytanie czego może być to przyczyna?
Offline
mam dokładnie to samo co kolega wyzej.Ale jakoś sie tym bardzo nie przejmuje.
Wystarczy go zawsze rozgrzewac przed jazdą i nie ,,żyłować'' na początku jak sie jeszcze dobrze nie rozgrzał.
(to jest jednocylindrowy czterosuwowy malutki silniczek , wiec ja mu to wybaczam.)
Ostatnio edytowany przez Radzet (2011-04-24 12:11:18)
Offline
Powiem ci ze ja mam podobnie wcale nie używam ssania bo mi gasnie czy to cieply czy zimny odpala na dotyk. wkreca sie dobrze na obroty ale gdy wsiadam i zaczynam jechać to na kazdym biegu gdy obroty dochodzą do magicznej liczby 6.5 tys obr to zaczyna przerywac nie wiem co jest może wy wiecie ?
Offline
Kolega podjeżdża na stacje Shell i tankuje 95 tak jak w instrukcji. fajnie idzie do tych 6,5 tys obr ale później tak jak by był zle ustawiony gaznik ale kręcę w jedną i w drugą i jest lipa. Mianowicie zauważyłem, że jak bardziej wkręcam śrubę od mieszanki to chodzi lepiej ale i tak jest czuć dławienie jednostki.
Offline
To by mogło tłumaczyć problemy kolegów. Pewnie odwiedziliście stacje jakiegoś "misjonarza" Moto gaśnie, ma problemy z rozruchem, ma mało mocy itd. różne są objawy. Tak to jest jak się swata ukochaną etylinkę z olejem do frytek
Offline
Tu można teraz godzinami rozstrzygać spór gdzie jest lepsza benzyna orlen, shell, BP, ale tak naprawdę zaleję następnym razem 98 i taką będę lać już cały czas. zebym nie miał wątpliwości co do benzyny. Wracając do tematu może ktoś wie o co KAMAN?
Offline
tu chodzi o to ze niestety tak mam jak był zablokowany modul ale mniej odczuwalne mechanik jak robil przeglad 300km to powiedziął ze swieca jest okopcona i ustawiał mi dawke ale i tak jak dochodziłem do obrotow 6.5 tys to zaczynał się dławić.
Offline
ja nie wiem czy wy o te zetki nie dbacie czy jak, albo ja dostalem jakis zajefajny egzemplarz? ani razu nie mialem takiego problemu, przebieg zetki ponad 10k. jak sie dba i regularnie reguluje wysztsko to posluzy ale jak regulujesz gaznik co pol roku to wybacz ale speiprzyc sie musi . nasuwa mi sie jeszcze jedna odpowiedz na wasze pytanie. moze macie cos ze ssaniem? bo skoro na zimnym dobrze chodzi na na cieplym nie to tak jakbyscie chcieli jechac na ssaniu. dokaldnie sa takie objawy. na zimnym silniku rowno a na goracym mul, przerywa dusi i gasnie. ja raz zapomnialem wylaczyc ssanie to walsnie tak sie stalo ale odrazu sie kaponel i dalem z powrotem na normalne, wiec nie wiem
Offline
O zetke bardzo dbamy i chce dbać więc ciekawi mnie co mam zrobić żeby jej nie męczyć i ustawić tak jak powinno być.
kurde widzę dziwne rzeczy się dzieją, jak przechylam zetke na boki to obroty rosną na jałowym
Ostatnio edytowany przez wertmaster (2011-08-25 08:48:32)
Offline
jak przechylam zetke na boki to obroty rosną na jałowym
To normalne.
Przyłóż się do tego i zacznij robić to na spokojnie, metodą prób i błędów. Najpierw wyczyść filtr powietrza, następnie sprawdź luz zaworowy, później zacznij regulować gaźnik od zera. Najpierw wykręć śruby do końca, wymień świece i wtedy znajdziesz optimum.
Offline
słuchaj czy może być ten filtr posmarowany taka oliwą do tego przeznaczoną ? bo posmarował mi koles w serwisie i myślę ze ma ciężko od tego ssać powietrze ? a widziałem jak go wyjmował to był suchy, aha czy musze mieć jakieś specjalne szczlinomierze i inne narzędzia do ustawiania zaworów bo jak tak to muszę iść do serwisu żeby mi zobaczyli tez zawory.
Ostatnio edytowany przez wertmaster (2011-08-25 12:29:19)
Offline