Witam !. Posiadam od roku benzera astona 50 (czyli prawie to samo co zetka
Zaliczyłem już kilka wizyt w dwóch serwisach ale niestety żaden mechanik nie może znaleźć przyczyny "usterki", a mianowicie po 1kkMm docierania mój benzer ma za małą moc tzn. nie mogę ruszyć pod większą górkę - gaśnie. Vmax to około 45kmh a w dwie osoby około 40km/h. co dziwne v maz oiągam na 2,3 i 4 biegu gdyż na niższych biegach silnik osiąga odpowiednio wyższe obroty jest to bardzo irytujące i postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce.
zostało zrobione:
- sprawdzenie łańcuszka rozrządu - o.k.silnik wkręca się na luzie spokojnie > 11krpm
- gaźnik - nowy od 110ccm
- olej zalany aktualne motulem - 2-gi bieg rzadziej wyskakuje ale to podobno normalne
- nie bierze ani grama oleju
- brak przedmuchów - sprawzdone wizualnie
- stan świecy -o.k.
planuję
- sprawdzić ciśnienie kompresji
- wymiana modułu na tuningowy (mimo że obecny nie jest zablokowany)
poza tym nie mam pomysłu co mogę jeszcze sprawdzić/wymienić
ostatecznością jest montaż zestawu tłok cylinder 80ccm motorek jest na gwarancji i wolałbym go sprzedać i kupić prawdziwy motocykl
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2012-12-27 14:02:47)
Offline
Być może to jest wina tego że źle go dotarłeś sprawdź kompresje jak nie ma to pierścienie do wymiany ja miałem to samo
Lub też ale to mniej możliwe coś ze sprzęgłem nie tak może kolidować lub ślizgać się :)Ale to tylko moja teoria
Offline
Tam masz przełożenia 13/41 i jak go gówniano dotarłeś to nie ma kompresji itp. i nie ma siły.
Offline
Najbardziej też podejrzewam kompresję, niestety ważę 125kg a na tej maszynie uczyłem się jeździć przed egzaminem na kat A. starałem się nie przesadzać ale wiadomo jak jest - ruszanie pod górkę, hamowanie itp.
Dziwi mnie to, że "fachowcy" w dwóch serwisach nie doszli do tego, zaproponowali jedynie wymianę zębatek- niestety i tych nie potrafili sprowadzić mam niby jakieś magiczne podfrezowanie dzięki czemu standardowa zębatka nie pasuje - masakra
Sprzęgła nie podejrzewam, jakby się ślizgało silnik wchodziłby na obroty na wyższych biegach jakby kolidowało było by coś słychać - ew. już by się silnik posypał -na co mam nadzieję póki mam gwarancję
Myślę jeszcze o module zapłonowym, tuningowym ew. cewkach w silniku - może coś z kątem zapłonu? Silnik pracuje równomiernie
Offline
oprócz modułu zaplonowego w układzie zaplonowym nic nie kombinuj bo jest to układ nie do zepsucia, tzn nieda sie go rozregulowac (jesli sie w nim nie grzebie i zakladajac ze w fabryce zostal poprawnie zlozony) Co do gaznika od 110ccm to wcale nie jest to zdrowe dla silnika, 2 bieg nie powinien wogóle wyskakiwac, ten silnik jest nie da zajechania (zrobilem na nim 2500km z rozwalonym prawym lozyskiem walu korbowego po czym lozysko zmienilem i jezdzilem kolejne 5000km ) sprawdz tą kompresje, zobacyzmy ile wydmucha. I jeszcze zoabcz jaki kolor ma świeca i czy jest prawidłowo zużyta
Offline
poszukałem na allegro i znalazłem m.in. to
http://allegro.pl/tester-miernik-cisnie … 56654.html
jest bez adaptera na gwint M10, ma gumową uszczelkę którą trzeba docisnąć do głowicy,
czy lepiej dać sobie spokój i jechać d serwisu?
Ostatnio edytowany przez serwisant333 (2012-12-27 11:37:50)
Offline
Jedź do serwisu bo naprawdę szkoda kasy i wątpię aby ci to podziałało :7
Offline
Powoli choć bardzo nieśmiało zaczyna się sezon więc odwiedziłem znajomy serwis.
Mój cylinderek wydmuchał 8 barów, nie uwierzyłbym ale sam trzymałem miernik w rękach????
Moduł zapłonowy wymienię chociaż wiem, że to w moim przypadku strata pieniędzy.
Mimo że motorek ma przejechane jedynie 1000km, będę chyba zmuszony wymienić cylinder na większy, nie dość że właduję kasę to stracę gwarancję.
No nic chyba jestem już przeciwnikiem chińskiej motoryzacji
Offline
dotarcie jest kluczową rolą w pózniejszej pracy silnika jeśli żle dotrzesz nie bedziesz zmieniał oleju to potem silnik nie bedzie miał siły ,ja docierałem zgodnie z instrukcja i wymieniałem olej i teraz na moc silnika nie narzekam ,posiadam rometa zetke 50 zero awarii silnika
Offline