Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum więc jeśli temat jest w złym dziale to przepraszam, ten wydawał się mi odpowiedni.
Powiem tak, jestem kompletnie zielony w temacie motocykli/skuterów czy ogólnie motoryzacji więc proszę tłumaczyć mi jak głupiemu żeby wszystko było jasne.
Zamierzam kupić Motocykl (właściwie to motorower/skuter) Romet Crs 50 z 2008r.
Czytałem trochę na ich temat i ludzie piszą o nich że są bardzo powolne i mułowate, co mnie nie dziwi, w końcu to tylko 50cc.
Chciałbym odrazu po zakupie polepszyć jego osiągi, przede wszystkim prędkość maksymalną.
Jednak nie bardzo orientuje się w jaki sposób można to osiągnąć, wiem że napewno planuję wymienić cylinder, ale znalazłem tyle różnych że sam nie wiem co będzie odpowiednie.
Tutaj sam cylinder z tłokiem http://emarket.romet.pl/romet-parts/cze … t2344.html
Tutaj cylinder,tłok i głowica http://www.superskuter.com.pl/zestaw-cy … -1305.html
A tutaj to co by mnie najbardziej interesowało bo to 90cc, ale wygląda zupełnie inaczej niż pozostałe więc nie wiem czy będzie to pasować http://allegro.pl/cylinder-tuning-90-ro … 02151.html
Proszę dodatkowo o rady co wypadałoby wymienić jeszcze przy okazji wymiany cylindra. Chyba zębatk, tak mi się wydaje.
Z góry dzięki za odpowiedzi
Witam na forum, ale pamiętaj o prefix'ie przy zakładaniu wątku... także uzupełniam temat. /Slawkowski
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2013-07-08 12:55:44)
Offline
Te dwa pierwsze zestawy są do tego modelu a ten osatni kolego jest do 2t, więc nie podejdzie Ci do 4t
Co do zębatek to jest od tego dział i sobie dopasujesz dla siebie
Proszę:
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=3569
Aha i 80cc=72cc także nie patrz na to
Offline
Jak kupisz musisz kombinować,każdy silniczek na swoją duszę.Proponuję zacząć od modułu,potem zębatka zdawcza,cylinder 72 a na koniec zębaka tylnia.
Offline
kiwitom napisał:
Jak kupisz musisz kombinować,każdy silniczek na swoją duszę.Proponuję zacząć od modułu,potem zębatka zdawcza,cylinder 72 a na koniec zębaka tylnia.
Moduł w CRS nie jest blokowany więc...
Offline
Teraz jak kolega Karol dał mi link do tematu z zębatkami to zdecydowałem że cylinder napewno zostanie wymieniony na ten oryginalny Rometa 72cc, do tego zestaw zębatek. Według tego linku najodpowiedniejsze będzie dla mnie 15/38 ponieważ zależy mi najbardziej na prędkości maksymalnej, a ze względu na to że ważę mało (niecałe 60kg) to może nawet zdecydowałbym się na 16/38.
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym modułem ?
I jeszcze czy mógłby mi ktoś podać tak na oko maksymalną prędość jaką uda mi się osiągnąć przy takim zestawieniu przy zębatkach 16/38 albo 15/38 oraz tym cylindrze? Zakładając że silnik nie jest zajechany i działa prawidłowo.
Ostatnio edytowany przez Faaz (2013-07-07 22:54:10)
Offline
red_p napisał:
kiwitom napisał:
Jak kupisz musisz kombinować,każdy silniczek na swoją duszę.Proponuję zacząć od modułu,potem zębatka zdawcza,cylinder 72 a na koniec zębaka tylnia.
Moduł w CRS nie jest blokowany więc...
sorry nie wiedziałem...
Offline
Faaz napisał:
Teraz jak kolega Karol dał mi link do tematu z zębatkami to zdecydowałem że cylinder napewno zostanie wymieniony na ten oryginalny Rometa 72cc, do tego zestaw zębatek. Według tego linku najodpowiedniejsze będzie dla mnie 15/38 ponieważ zależy mi najbardziej na prędkości maksymalnej, a ze względu na to że ważę mało (niecałe 60kg) to może nawet zdecydowałbym się na 16/38.
Mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tym modułem ?
I jeszcze czy mógłby mi ktoś podać tak na oko maksymalną prędość jaką uda mi się osiągnąć przy takim zestawieniu przy zębatkach 16/38 albo 15/38 oraz tym cylindrze? Zakładając że silnik nie jest zajechany i działa prawidłowo.
moduł odpowiada za obroty-zablokowany max 7-8 tyś,odblokowanym zamykasz obrotościomierz.nie wiem czy zmieścisz zębatkę 16 mało miejsca.
Offline