Witam mam problem, który jeszcze kilka dni temu nie występował. Otoż kiedy zabieram dziewczynę to zetka najzwyczajniej wchodząc na obroty na jedynkę podczas puszczania sprzęgła gaśnie zauważyłem, że coś się dzieje z przednią oponą (co chwlę ucieka powietrze) - będę musiał prawdopodobnie wymienić dętkę chociaż nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać (i w tym też proszę o jakieś porady), ale czy to może mieć coś wspólnego z tym? Nawet od razu po dopompowaniu koła (więc jeszcze nie zdążyło zejść powietrze) już nie dało się razem jechać - jak wsiadam sam to jest normalnie (dodam, że ważę 75kg a dziewczyna 65). Wcześniej dało się razem jechać ale jak jeździliśmy to coś (prawdopodobnie błotnik) ocierał się o tylną oponę w momencie gdy wjeżdżaliśmy na jakieś nierówności jezdni.
Offline
mrsousage napisał:
Witam mam problem, który jeszcze kilka dni temu nie występował. Otoż kiedy zabieram dziewczynę to zetka najzwyczajniej wchodząc na obroty na jedynkę podczas puszczania sprzęgła gaśnie zauważyłem, że coś się dzieje z przednią oponą (co chwlę ucieka powietrze) - będę musiał prawdopodobnie wymienić dętkę chociaż nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać (i w tym też proszę o jakieś porady), ale czy to może mieć coś wspólnego z tym? Nawet od razu po dopompowaniu koła (więc jeszcze nie zdążyło zejść powietrze) już nie dało się razem jechać - jak wsiadam sam to jest normalnie (dodam, że ważę 75kg a dziewczyna 65). Wcześniej dało się razem jechać ale jak jeździliśmy to coś (prawdopodobnie błotnik) ocierał się o tylną oponę w momencie gdy wjeżdżaliśmy na jakieś nierówności jezdni.
Co do opony to kup dędke, odkrec koło i idz z tym na najbliższą wulkanizacje. Za 5zł sciagną ci opone, wyjmą starą detke i wlozą nową a ty bedziesz miał 2h czasu wiecej
Offline
opona wymieniona i gaźnik regulowałem ale niestety teraz jeszcze gorzej się jeździ jaki ma być łańcuch? napięty czy tak luźnawy bo u mnie zauważyłem że jest dość luźny i może od tego - wczoraj jużsamemu traciłem obroty i ledwo na dwójkę wjeżdżałem
Offline
niestety ale nie wiem jak mam to sprawdzić - siedzę na tym forum godzinami ale nie potrafię prawie nic znaleźć. Jestem totalnym laikiem za równo motorów jak i motoryzacji - dla mnie jazda to przedostawanie się z jednego miejsca na drugie i szczerze nie lubię majsterkować. Nie wiem gdzie w zetce jest świeca dziś na nowo starałem się wyregulować gaźnik - dodam iż nie mogę za nic w świecie wejść na obroty powyżej 8 tys ale może to dlatego, że motor ma po prostu blokadę? nie wiem gdzie jest śruba przepustnicy i dokładnie nie rozumiem całego artykuły regulacji więc może coś źle robię
Offline
Może na początek wartoby się zorientować z czym się pracuje? Jako że nie potrafi się wkręcić proponowałbym wyczyszczenie filtra powietrza i dopiero regulacje.
Offline
to jest wszystko wspaniale mówić w momencie gdy nigdy nie trzymało się ani nie widziało świecy na oczy, a nie ma kogo kto by mógł to po prostu pokazać i wytłumaczyć na żywo i jedynym źródłem wiedzy jest internet i instrukcja obsługi -.-
gaźnik wiem dlatego, że jest poradnik jak wyregulować. dziwi mnie fakt, że jedna z tych śrubek (numer 2) jest często fioletowa - nie wiem co to oznacza.
świeca nie wiem gdzie się znajduje więc jak mam sprawdzić jej kolor ech...
bardzo bym prosił o oszczędzenie sobie ironii i zwykłe wytłumaczenie - chcę się nauczyć czegoś pożytecznego i liczę na pomoc bardziej doświadczonych - mogę oddać motor na serwis ale nie wolałbym coś zrobić sam, żeby nie latać każdorazowo nie znam budowy zetki i to jest problem - w karcie gwarancyjnej jest obrazek z budową motora ... niestety nie jest to Zetka WTF? i pewne rzeczy nie są w miejscu gdzie być powinny
Offline
Tu się znajduje świeca .
Wykręć ją , zobacz jak wygląda i napisz numerek świecy wyglądającej jak twoja .
Zetka ma blokadę do 7,5 tys obr , jeśli nie zmieniłeś modułu na odblokowany to zetka nie wkręci wyżej niż 7,5 tys obr .
Offline
mrsousage napisał:
to jest wszystko wspaniale mówić w momencie gdy nigdy nie trzymało się ani nie widziało świecy na oczy, a nie ma kogo kto by mógł to po prostu pokazać i wytłumaczyć na żywo i jedynym źródłem wiedzy jest internet i instrukcja obsługi -.-
gaźnik wiem dlatego, że jest poradnik jak wyregulować. dziwi mnie fakt, że jedna z tych śrubek (numer 2) jest często fioletowa - nie wiem co to oznacza.
świeca nie wiem gdzie się znajduje więc jak mam sprawdzić jej kolor ech...
bardzo bym prosił o oszczędzenie sobie ironii i zwykłe wytłumaczenie - chcę się nauczyć czegoś pożytecznego i liczę na pomoc bardziej doświadczonych - mogę oddać motor na serwis ale nie wolałbym coś zrobić sam, żeby nie latać każdorazowo nie znam budowy zetki i to jest problem - w karcie gwarancyjnej jest obrazek z budową motora ... niestety nie jest to Zetka WTF? i pewne rzeczy nie są w miejscu gdzie być powinny
No dobrze każdy zaczynał ale naprawde żeby nie wiedziec jak wyglada i gdzie jest świeca to już naprawde szczyt niedoedukowania mechanicznego dziecko to wie
Offline
CzaQQ napisał:
mrsousage napisał:
to jest wszystko wspaniale mówić w momencie gdy nigdy nie trzymało się ani nie widziało świecy na oczy, a nie ma kogo kto by mógł to po prostu pokazać i wytłumaczyć na żywo i jedynym źródłem wiedzy jest internet i instrukcja obsługi -.-
gaźnik wiem dlatego, że jest poradnik jak wyregulować. dziwi mnie fakt, że jedna z tych śrubek (numer 2) jest często fioletowa - nie wiem co to oznacza.
świeca nie wiem gdzie się znajduje więc jak mam sprawdzić jej kolor ech...
bardzo bym prosił o oszczędzenie sobie ironii i zwykłe wytłumaczenie - chcę się nauczyć czegoś pożytecznego i liczę na pomoc bardziej doświadczonych - mogę oddać motor na serwis ale nie wolałbym coś zrobić sam, żeby nie latać każdorazowo nie znam budowy zetki i to jest problem - w karcie gwarancyjnej jest obrazek z budową motora ... niestety nie jest to Zetka WTF? i pewne rzeczy nie są w miejscu gdzie być powinnyNo dobrze każdy zaczynał ale naprawde żeby nie wiedziec jak wyglada i gdzie jest świeca to już naprawde szczyt niedoedukowania mechanicznego dziecko to wie
Dokładnie
Pamiętam jak się zaczynało na komarku , przy sprawdzaniu iskry się za kabel trzymało a nie za fajkę to po kopało trochę to się na następny raz wiedziało że się za fajkę trzyma
Offline
HIMLU widac że rysując obrazek pokazujący gdzie jest świeca dopadło cie lekkie zdenerwowanie (delikatnie mówiąc) Bo po co aż 4 strzałki malować?
PS: Dobrze ze kolega wie gdzie ma wajche od zmiany biegów To w sumie nie jest smieszne tylko tragiczne.
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-09-16 21:31:14)
Offline
no nie każdy musi sięznać na wszystkim sorry (z wykształcenia (już prawie) jestem filmowcem, hobbystycznie wicemistrzem polski w układaniu kostki Rubika, dodatkowo wokalistą, gitarzystą i lektorem - nie chodzi tu o moje samochwałki czy coś ale próbuję wam powiedzieć, że totalny laik w pewnej dziedzinie może radzić sobie dobrze z innymi na pewno dzięki czemuś takiemu dowiem się i sprawdzę ją sobie!
Offline