Ogłoszenie


#1 2014-04-19 13:13:48

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

[Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Witam

Ostatni mam mały problem z romkiem na 4 biegu nie chce się wkręcić do końca (kiedyś się wkręcał) na 1 i 2 idzie jak szalony 3 też nie najgorzej a 4 to dramat
Przykładowo kiedyś (prędkości licznikowe )
Przy przeciagnięciu (kiedyś) a i nie jeżdżę tak na co dzień 
przełożenia 16/52
1-25km
2-40/45km
3-60km
4-80/85(rekord)km

A teraz na 4 ledwie dochodzi do 70 na innych biegach zachowuje się podobnie jak kiedyś

*Gaźnik mam wyczyszczony
*Olej wymieniony
*Filtr paliwa czysty
*Filtr powietrza prowizorka(stary popsułem) Ale daje rade
*Świeca sucha
*Nie wiem jak zawory ale nie klekoczą więc raczej jest ok
*Paliwo zatankowane ,,świeże,, po zimie

Ktoś mam jakieś sugestie ???

Kolejne moje pytanie
Kiedyś na forum był post związany z zębatkami i tam ktoś ,,ładnie,, opisał wszystkie możliwe przełożenia jakie są do naszych motorków i v-max jak i siłę motoru na przełożeniach .
Od razu dla ,,wrednych,, wiem że jest opcja szukaj ale nie mogę tego znaleźć , więc jeżeli ktoś kojarzy o czym mówię i zna linka będę wdzięczny za przesłanie .

I co do przełożeń jakie byście zaproponowali z zębatką 16z (bo w tamtym poście o ile dobrze pamiętam takiej nie było brane pod uwagę)
Chciał bym uzyskać nieco lepszą prędkość ale tak żeby zostało mu trochę siły bo ważę 90 kg a i czasem (co prawda rzadko) ale z kimś jechać (zazwyczaj są to dziewczyny)  ^^ więc głupio by było jak by moto nie chciał ruszyć albo rozpędzał się godz .
Na tym przełożeniu (16/52) i cyclek 72ccm prędkość maksymalna jaką osiągnąłem mierzone GPS to 76 km/h (niestety jednorazowy wyczyn) inne mierzone przeloty do 70km/h) na siłę nie mogę narzekać bo na 1 wyciągnę go bez problemu na koło .
Więc podsumowując zależy mi na zyskaniu jakiś 10/15 km/h i niewielkiej starcie na sile .

Offline

 

#2 2014-04-19 13:26:22

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Co to jest? 72ccm czy co?
W poradnikach masz przyklejone o zębatkach, daleko szukać nie musisz.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#3 2014-04-19 13:28:37

 marcint6070

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: PKR
Zarejestrowany: 2013-02-03
Posty: 1019
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 i Romet Kadet
Wiek: 15

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Ja proponował bym sprawdzić naciąg łańcucha ,zębatki i sam łańcuch. http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php … 658#p43658
Trzymiej
Tyle z moich hipotez dotyczących tego zagadnienia
Dostane szóstke??? 

P.S Kolega już dawno jest na forum ,chyba wiesz co trzeba w temacie poprawić O szukajke się nie czepiam bo jest uspawiedliwienie

@Co wg. Ciebie mistrzu jest do poprawienia w temacie? Bo widzę, że już na kolejnego osta. zbierasz.
|||!G


Wielka jest moja ambicja, nie wyprzedzi mnie policja
-----MACCA SQUAD-----
Przebieg: 13340 km

https://www.youtube.com/watch?v=71A4P9pR8Sk   2 x zetka 50 i gb street ...Pierwsza produkcja

Offline

 

#4 2014-04-19 13:45:44

 marcint6070

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: PKR
Zarejestrowany: 2013-02-03
Posty: 1019
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 i Romet Kadet
Wiek: 15

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Gumiś już jest poprawione ale chwile temu jeszcze nie było a widów na pewno ni mam


Wielka jest moja ambicja, nie wyprzedzi mnie policja
-----MACCA SQUAD-----
Przebieg: 13340 km

https://www.youtube.com/watch?v=71A4P9pR8Sk   2 x zetka 50 i gb street ...Pierwsza produkcja

Offline

 

#5 2014-04-19 13:49:42

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Z tym łańcuchem to dobry pomysł bo w sumie do niego nie zaglądałem a tez pewnie przydało by się go przesmarować .

Dzięki za podlinkowanie

Tak to jest Cylinder 72 ccm (średnica tłoku 47mm)


Poczytałem trochę o tych przełożeniach i zastanawiają mnie opcje :

1.16/41
2.16/38
3.14/38
4.14/41
5.13/32

Ogólnie co uważacie na temat tych przełożeń ...
Najbardziej interesuje mnie co myślicie na temat opcji 2 i 5
I o jakiej ilości ogniw łańcuch byście polecili do tych dwóch ?

Ostatnio edytowany przez dolby0101 (2014-04-19 14:23:50)

Offline

 

#6 2014-04-19 14:43:34

 marcint6070

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: PKR
Zarejestrowany: 2013-02-03
Posty: 1019
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 i Romet Kadet
Wiek: 15

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Łańcuch lepiej kupić większy tak z 124-130 ogniw i potem w 2 minutki skrócić niż kupić mniejszy i czekać na wymiane tydzień... Ja bym się zastanawiał nad 3 i 4 . Według mnie to najlepsze jakie podałeś.


Wielka jest moja ambicja, nie wyprzedzi mnie policja
-----MACCA SQUAD-----
Przebieg: 13340 km

https://www.youtube.com/watch?v=71A4P9pR8Sk   2 x zetka 50 i gb street ...Pierwsza produkcja

Offline

 

#7 2014-04-19 15:10:32

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

16/41 to takie 15/38 (+-)
Najbardziej poleciłbym 14/38, 13/38 lub jeżeli koniecznie chcesz zębatke 41 to 16/41, 15/41


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#8 2014-04-19 17:31:54

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

To pewnie w wtorek kupie 38 .

Co do łańcucha przesmarowałem i sprawdziłem jest dobrze naciągnięty .
Co do v-max nic nie pomogło .

Ma ktoś jeszcze  może jakieś sugestie co może być nie tak ?


A tak odbiegając od tematu jakie trzeba być lamusem żeby spuścić powietrze z koła .
Byłem się przejechać po drodze zajechałem do wujka , wychodzę odjechałem kawałek ale dziwnie się prowadziło patrze a tu powietrze spuszczone z koła

Offline

 

#9 2014-04-19 17:39:57

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

dla 72cc najlepsza opcja 14/38  i nawet przy moich 92kg spokojnie daje radę a silnik nie wyskakuje z ramy(przerobiłem 38 i 41 z przodem 13-14-15 szesnastki nie próbowałem, 32 to jest absurd a większe typu 46 nie warto brać pod uwagę bo wyjdzie za mocno-szkoda marnować potencjał 72cc) ale oczywiście to jest tylko moje zdanie

Offline

 

#10 2014-04-22 16:21:51

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Niestety nie udało mi się dziś zębatki (podobno ktoś chwile chwile przed moi przyjazdem wziął)  - jeśli to prawd to ten co kupił moją zębatkę niech się tłumaczy ;p

A co do mojego problemu z obrotami nadal nie wiem co się dzieje nie wiem gdzie przyczyny szukać , bo jak podniosłem motor do góry to na 4 na ,,pusto,, ładnie kręcił .
Tylko co mnie zdziwiło jak mu odpuściłem gaz strzeli wydech .
Dopiero dziś zauważyłem taki zachowanie po zabawie gaźnikiem i iglicą .
Też wydaje mi się jak by dostawała za dużo paliwa (ale tylko na 4 biegu) .

Wie ktoś jak regulować tym drucikiem np. że jak podniosę to będzie więcej paliwa a jak opuszczę mnie bądź na odwrót ???

Ostatnio edytowany przez dolby0101 (2014-04-22 16:26:53)

Offline

 

#11 2014-04-22 17:42:46

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

to jest regulacja przepustnicy im wyżej ten drucik zawleczka  na iglicy to "nazwijmy to" mniej paliwa dostaje im niżej drucik na iglicy tym więcej

Offline

 

#12 2014-04-22 18:40:37

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

jak strzela to gaźnik/zawory


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#13 2014-05-11 17:57:38

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Odświeżam temat .

Co do wcześniejszego ... okazało się że jak zalałem lepszego paliwa V-max wzrósł do 75

Ale dziś zmieniłem zębatkę na 38z  po złożeniu od razu odpaliłem moto żeby zobaczyć jak to jeździ (przełożenia 16/38 bałem się trochę że będzie się rozpędzał godz )przyspieszenie było niezłe tylko siła mocno spadła ...
Przejechałem się kawałek i byłem zadowolony na 1 i 2 prędkość na każdym biegu wzrosła o 10 km .
Stwierdziłem że pojadę trochę dalej żeby sprawdzić jak się sprawuje na wyższych biegach wyjechałem na drogę 1,2,3 (mile zaskoczony) ładnie się zbiera wrzucam 4 (chciałem sprawdzić V-max ) a tu tylko 75 km/h (licznikowe) 0.0 stwierdziłem że coś nie tak , pojechałem na stacje zatankowałem 98 , po drodze zahaczyłem o sklep i wracając stwierdziłem że znów spróbuję ale nadal tylko 75 .

Wróciłem do domu zmieniłem na 14/38 (różnicy w przyspieszeniu nie poczułem) a na 1,2,3 osiągał niższe prędkości niż na przełożeniu 16/38 na 4 standardowe 75 .

I tu moje pytanie co jest jakim cudem ???
Że na zębatce 38 jest taki sam V-max jak na 52 (a różnica w sile olbrzymia)

Rozmawiałem z kolegą on mówi że może być to związane z modułem ale on przecież blokuje obroty a nie prędkość . "

Ja się zastanawiam czy może tak się dziać przez głowice (nie daje rady) bo głowice mam od 50 a cylinder 70 (dla Gumisia nie pisz mi już że ,,było wymienić też głowice,, bo nie miałem na to kasy - za sam cylinder z tłokiem dałem 150 zł)

Prosił bym o szybkie sugestie bo w środę ze znajomymi mamy jechać na wycieczkę i bardzo mi zależy żeby podnieś V-max .

Z góry dzięki

Offline

 

#14 2014-05-11 18:35:42

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

dolby0101 napisał:

(dla Gumisia nie pisz mi już że ,,było wymienić też głowice,, bo nie miałem na to kasy - za sam cylinder z tłokiem dałem 150 zł)

Dobre widzę, że pamiętacie o mnie
Trzeba było kupić też głowicę, a nie oszczędzać.
Na 14 powinno być lepiej niż na 16
Nawet jak do pełnego zestawu włożysz 16/38 to będzie źle, może na 1,2,3 wyciągniesz ładne prędkości nie katując silnika, ale na 4 będziesz mógł jeździć tylko z górek bo silnik nie będzie miał siły, żeby wygenerować moc na takie przełożenie.
Jak jedziesz 75km/h na 14/38 przy samym cylindrze (realne) to się ciesz bo to bardzo dobry wynik. Kompletne zadbane 72ccm pojedzie max 80, w niektorych przypadkach jeszcze kilka km więcej, ale to wszystko zależy od warunków atm, jakości paliwa, stanu opon, powietrza w kołach, paliwa w baku i wielu innych czynników.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#15 2014-05-11 19:18:56

 dolby0101

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: WWL
Zarejestrowany: 2012-04-15
Posty: 156
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 18

Re: [Pare pytań]-> przełożenia , muł/v-max ...

Co do prędkości jest prędkość licznikowa 75 czyli realna ok. 68 (w moim przypadku)

Spodziewałem się że na 16 może mieć problemy ale dziwi mnie to że na wszystkie 3 rodzajach przełożeń (16/52=3.25 16/38=2.37 14/38=2.71) jest taka sama prędkość maksymalna

I osobiście mówiąc zawiodłem się trochę na tym silniku bo liczyłem że da się ciut więcej wykrzesać niż z tego co mówi gumiś 80 km/h , bo widziałem motory z silnikiem poziomym 72 ccm ciszące się realnym
ok 95 km/h (mowa tu o ogarze) wiem że ma cieńsze koła ale to i tak spora różnica). "

Gumiś ty siedzisz sporo w temacie i może mi wytłumaczysz czemu jest tak z tym V-maxem  na różnych przełożeniach że on nie chce się zmienić bo pomiędzy 16/52 a 14/38 jest aż różnica 0.5 obrotu przekazywania mocy na koło przy jednym obrocie wału ...

Ostatnio edytowany przez dolby0101 (2014-05-11 19:21:55)

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl