Witam jestem posiadaczem rometa routera ws 50 i mam pytanie jak sobie samemu wymienic olej . Gdyż nie zależy mi na gwarancji i nie mam zbytnio po co robic przęglądu i mam pytanko jak wymienic samemu olej i wyregulowac gaznik .
Zakupiłem już olej Racing 2t półsyntetyk . Wiem że trzeba opróżnic skrzynkę korbową i wyczyścic ją ze starego oleju tylko oto chodzi że nie mam pojęcią co to wgl ta skrzynka korbowa . Proszę o odpowiedzi .
Offline
Po pierwsze, kup olej do czterosuwów, ( Castrol lub Mobil półsyntetyk 10W40 ) ten komuś sprzedaj lub sobie zostaw na lepsze czasy. Żeby zmienić olej odkręcasz śrubę od spodu silnika ( wkręconą prosto do silnika na klucz 17, nie tą pod kątem ). Spuszczasz olej, następnie zalewasz nowym. Można przepłukać naftą lub specjalnym środkiem, ale nie jest to wymagane. Skrzynia korbowa jest w silniku ( tam gdzie jest umiejscowiony wał korbowy, znaczy pod cylindrem). O gaźniku było wiele razy, użyj opcji szukaj.
Offline
Aha rozumiem .Dzięki a musze koniecznie czyścic tą skrzynie korbową ?.Aha a mówisz olej będzię zły bo kupiłem taki jak pisało w książece . I ile kosztuje taki olej castrol lub mobil . ? Wielkie dzięki .
Offline
Nie musisz, i zazwyczaj się tego nie robi. A olej jest zły dlatego że kupiłeś olej mieszankowy do dwusuwu ( 2T ), a musisz mieć olej do czterosuwu ( 4T ). Najlepsze oleje to Castrol Power1 GPS 4T i Mobil Extra 4T. Oba to półsyntetyki które są polecane do tych silników.
Ostatnio edytowany przez Grabar (2011-06-10 18:32:04)
Offline
Aha to ok . Dzięki a mam jeszcze pytanie czy jak odpalam motorek i obroty mi skaczą najpierw 2,5 a potem spadają do dołu to trzeba wyrogulowac gaznij tak .
Offline
Nie no na cieplym normalnie jest . Wielkie dzięki . Nie zamykajcie tematu bo bede miał jeszcze moze pytania jakieś . A olej to kupie raczej mobila bo widze tańszy jest i każdy go poleca .
Offline
Grabar napisał:
Najlepsze oleje to Castrol Power1 GPS 4T i Mobil Extra 4T. Oba to półsyntetyki które są polecane do tych silników.
Najpopularniejsze...bo na pewno NIE najlepsze
Offline
Oleje te spełniają najwyższe klasyfikacje jakościowe ( Castrol ma trochę niższe ) i są polecane oraz zalecane do tych silników. No to według Ciebie jakie są najlepsze ( domyślam się że powiesz że albo syntetyki albo coś w stylu BelRay ).
Offline
Grabar napisał:
Oleje te spełniają najwyższe klasyfikacje jakościowe ( Castrol ma trochę niższe ) i są polecane oraz zalecane do tych silników. No to według Ciebie jakie są najlepsze ( domyślam się że powiesz że albo syntetyki albo coś w stylu BelRay ).
Słabe masz domysły.
Repsol sintetico, Shell advance VSX albo rotella, Motul 5100 a jak ktoś woli to 300V, Valvoline SynPower, Liqui Moly Racing 4T.
Z tego powyżej najchętniej lałbym Rotelle, ale niestety nie ma jej na naszym rynku.
Dlatego Preferuje Repsola. 4-litrową bańkę mam za 110zł i spełnia najwyższe normy.
Castrola od jakiegoś czasu każdemu odradzam. W mojej Corolli E11, Castrol Edge sprawiał, że silnik na wolnych obrotach pracował jak polonez
Offline
Śmiałbym się z każdego, kto by lał 300v do tego silnika, sprzęgło by płakało i kieszeń też. Powiem ci, że nawet castrol jest za dobry na ten silnik. Sam zrobiłem na nim 6000 km i silniczek, sprzęgło pracowało fabrycznie idealnie. Osobiście do hondy leję motula 5100 i jest ok, do zetki te oleje już są za drogie i za dobre. Ten silnik powinien jeździć na mineralnym albo słabszym pół syntetycznym oleju, a castrol zalicza się do średniej półki, więc nie ma co przesadzać z olejami. Tak czy siak silnik padnie prędzej po awarii skrzyni biegów czy czymś innym, niż od zużycia się tłoka. Bo tłok wytrzyma dobre 25 tyś km.
Offline
Po czym wnioskujesz że jest lepszy od takiego Mobila mając te same ( najwyższe ) klasyfikacje jakościowe ? Bo ktoś Ci tak powiedział ? Czyżbyś kupił 200 Zetek i zalewałeś jeden olej do 10 moto i testowałeś je w warunkach laboratoryjnych, że uważasz się za lepszego od API, SAE , JASO razem wziętych ? A ten Liqui Moly jest swoją drogą niżej w klasyfikacjach niż nawet ten biedny Castrol. I tak - nie ma co kupywać oleju po kosmicznych cenach. Dlatego ja kupuję Mobila. Bo jest dobry ( wcześniej wspomniane klasyfikacje ) i tani ( w pobliskim sklepie płace 20 PLN za litr ). I też nie chodzi o to że są stare silniki. Po prostu nie są wyżyłowane tak jak silniki w supersportach i nie są w stanie przerwać filmu olejowego nawet przy słabszym oleju. A tak nawiasem mówiąc dyskusja o olejach jest gdzie indziej.
Offline
Grabar, poziom Twojego sarkazmu kładzie mnie na łopatki. Pewnie obejrzałeś 3 odcinki House'a i uważasz się za mistrza ciętej riposty. Jednakże proponowałbym wrócić do gimnazjum (albo może lepiej podstawówki) i skupić się na udoskonalaniu...sory, na nauce czytania ze zrozumieniem.
Nigdzie nie napisałem, że jest najlepszy i nigdzie nie napisałem, że inne oleje nie spełniają też tych samych jednych z najwyższych norm. Wnioskujesz na podstawie fałszywych przesłanek, które są zbyt dalece dorozumianymi. Tym samym imputujesz mi, co najzwyczajniej mi uwłacza, czego sobie nie życzę. Także następnym razem jak zabierzesz głos w dyskusji, zastanów się najpierw 3 razy co autor miał na myśli - zobaczysz, przyda Ci się to w przyszłości i uchroni przed ewentualnym ośmieszeniem własnej osoby w publicznych dyskusjach.
Offline