Ogłoszenie


#1 2014-07-05 13:43:43

 Saykando

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

7123876
Call me!
Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 16
Punktów :   
Pojazd: Barton Fighter ECO
Wiek: 26

[Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

Witam forumowiczów.

Chcę zapoznać się z Waszymi opiniami doświadczonych użytkowników na temat modyfikacji motorku.
mam pare pytań:

1. Zmiana silnika z 50 na 110 firmy moretii  ( http://allegro.pl/silnik-110-moretti-zi … 55583.html ) co o tym sądzicie (ew. propozycje jakieś) Brak prawka więc lepiej jak nie będzie się za bardzo wyróżniał no i pozbyćie sięopisu pojemności
2. Wskazania licznoików - jak poprawić by wskazywały odpowiednią prędkość lub jakiś pasujący dobry zestaw (najlepiej z wskaźnikiem paliwa )
3. Zmiany błotników z plastikowych na blaszane przód i ... tył (sic!) -> moto nie ma tylnego błotnika jako takiego a chcę zrobić coś w stylu retro z głębokim błotnikiem tylnym
4. zmiana opon lub całych kół ( Przednie ogumienie 19x3.00 cala ,  Tylne ogumienie 19x3.25 cala ) jeśli jest owa możliwość

****
Na pytanie "czy ma to sens" odpowiem że wszystko to jest dla mnie edukacją i bardziej zabawą, bo wiadomo że mogę przekroczyć koszt kupna nowego moto ale jak wspominam chodzi o zabawe (w okresie zimowym ).
Jak skończę szkic wstępny to sami ocenicie czy to ma wogóle jakiś sens (wizualny )

Offline

 

#2 2014-07-07 11:03:08

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

Nie sugeruj się żadnym licznikiem, tylko obrotomierzem, weź GPS i sprawdź na czwórce ile km/h masz na danych obrotach i będziesz wiedział bo te liczniki to o kant dupy.
I nie kupuj silnika 110 tylko jak chcesz się pobawić to przerób 50 na 110 bo ta 110 to jest 50tka tylko ma cylek, glowice, szpilki, łanćuszek rozrzadu i wał z lożyskami 110.
Po za tym ten silnik kosztuje śmieszne 1000 zł gdzie można mieć używkę 125 ccm od K125 za jakieś 600 zł ktora pojezdzi lata. Na nowiutki zestaw 110 ccm, bo ja wiem wydasz 300 zł


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#3 2014-07-07 12:44:26

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

a ja dodam że w poziomych jedynym sensownym rozwiązaniem jest 72cc wszystko co powyżej to hardkor z awarią w tle, tak jak Gumi pisze lepiej 125 pion.

Offline

 

#4 2014-07-07 21:46:52

 Saykando

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

7123876
Call me!
Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 16
Punktów :   
Pojazd: Barton Fighter ECO
Wiek: 26

Re: [Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

tylko czy pion zmieściłby sie do tego modelu? hm... jakoś nie widze tego niestety poz za tym chcę przystosować moc silnika do bezproblemowej jazdy w dwie osoby lub z ladunkiem ..

Ostatnio edytowany przez Saykando (2014-07-07 21:57:25)

Offline

 

#5 2014-07-07 22:01:14

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

Bez przeróbek nie wjedzie, tylko taka propozycja. Rozbuduj 50ccm na 110 bo szkoda kasy na TO samo


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#6 2014-07-09 22:22:01

 Saykando

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

7123876
Call me!
Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2013-12-04
Posty: 16
Punktów :   
Pojazd: Barton Fighter ECO
Wiek: 26

Re: [Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

taki oto projekt baaaardzo wstepnie... No i dzięki za rady Wszystkim

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/41/ef049a.png

Ostatnio edytowany przez Saykando (2014-07-09 22:23:17)

Offline

 

#7 2014-07-14 17:43:31

 Rafal01

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2014-05-30
Posty: 210
Punktów :   
Pojazd: Ws / CRS
Wiek: W sam raz
WWW

Re: [Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

wfinger napisał:

a ja dodam że w poziomych jedynym sensownym rozwiązaniem jest 72cc wszystko co powyżej to hardkor z awarią w tle, tak jak Gumi pisze lepiej 125 pion.

Bez przesady z tą awaryjnością .

Z każdym praktycznie silnikiem jest tak że jego żywotnośc w dużym stopniu zależy od samego użytkownika i tego jak się z nim obchodzi

Natomiast co do poprawnego odczytu prędkosci w moto , to powiem ci że na gps-y  bierz poprawkę , bo w brew pozorom dużo im do doskonałości
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest licznik rowerowy , który dobrze skalibrowany pokazuje faktyczną prędkośc
Osobiście polecam

Offline

 

#8 2014-07-15 01:25:04

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: [Pytanie] modernizacja /tuning Barton ECO/WS50

Rafal01 napisał:

wfinger napisał:

a ja dodam że w poziomych jedynym sensownym rozwiązaniem jest 72cc wszystko co powyżej to hardkor z awarią w tle, tak jak Gumi pisze lepiej 125 pion.

Bez przesady z tą awaryjnością .

Z każdym praktycznie silnikiem jest tak że jego żywotnośc w dużym stopniu zależy od samego użytkownika i tego jak się z nim obchodzi

Natomiast co do poprawnego odczytu prędkosci w moto , to powiem ci że na gps-y  bierz poprawkę , bo w brew pozorom dużo im do doskonałości
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest licznik rowerowy , który dobrze skalibrowany pokazuje faktyczną prędkośc
Osobiście polecam

Co do licznika rowerowego to w 100% potwierdzam.Co do awaryjności silnika pionowego można było powiedzieć że się nie psuje jakieś 4 lata temu kiedy pojazdów z tym silnikiem było kilka promili.Wszystko zależy od użytkownika.Jeden będzie obchodził się z nim należycie a drugiemu dałbyś nawet czołg to by zajeżdził. Stereotypy jakie się pojawiają na tym forum dot.poziomych i pionowych silników jest chyba efektem nieudolnej reformy szkolnictwa.


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl www.medicanova.szczecin.pl