Witam, zwracam się do was z pytaniem który cylinder byłby najlepszy dla zębatki na przód 15z i jaka zębatka byłaby odpowiednia na tył do tego cylindra którego szukam, oczywiście podejrzewam że musiałbym wymienić wał co nie jest problemem, proszę o podesłanie zaufanych linków.
Dzieki
Offline
Wału nie musisz zmieniać. Cylinder 72 ccm - innego do zetki nie ma (bynajmniej o takowym nie słyszałem). Przełożenia najlepsze pod 72 to 14/38, ale jeśli chcesz 15 zębów z przodu, to nic nie stoi na przeszkodzie. Będziesz miał dłuższe biegi, ale nieco gorsze przyspieszenie.
Offline
Do cylindra 72 nie jest potrzebna wymiana wału w Zetce. Na 72ccm polecane są zębatki:
-14/38 średnio-dobre przyspieszenie i bardzo dobry v-max oraz normalna jazda w dwie osoby.
-15/38 słabo-średnie przyspeiszenie doskonały v-max, przełożenie typowe dla jednej osoby, która waży ok. 90kg
-15/41 podobnie jak 14/38
-13/38 dobre przyspieszenie, średni v-max
-13/41 bądź 12/38 bardzo dobre przyspieszenie, słaby v-max.
Po za tym polecam używać opcji "szukaj"
Offline
Używałem opcji "szukaj" aczkolwiek znalazłem to co się powtarza czyli 72ccm i 14/38, natomiast ja szukałem odpowiedniego cylindra aby na 15z było i przyspieszenie i v-max.
-14/38 średnio-dobre przyspieszenie i bardzo dobry v-max oraz normalna jazda w dwie osoby.
-15/38 słabo-średnie przyspeiszenie doskonały v-max, przełożenie typowe dla jednej osoby, która waży ok. 90kg
-15/41 podobnie jak 14/38
-13/38 dobre przyspieszenie, średni v-max
-13/41 bądź 12/38 bardzo dobre przyspieszenie, słaby v-max.
To natomiast wyjaśniło po części moje pytanie.
Dzięki!
Offline
Takie rzeczy zazwyczaj są w poradnikach czy FAQ technicznym
Offline
A gdyby tak założyć cylinder od 125 i odpowiednio dobrać zębatki przód/tył, bo raczej niemożliwym jest wymiana skrzyni na chociażby 5b ? Tylko zastanawiam się jakie miałoby obciążenia: łańcuch zębatki i ogólnie silnik który oryginalnie miał 50ccm ?
Offline
Nie da się tego zrobić. Po pierwsze nieodpowiedni wał, (zbyt mały promień wykorbienia i długość korbowodu), po drugie wejście na cylinder w karterach za małe, po trzecie rozstaw szpilek zbyt mały, po czwarte skrzynia 4b, której nie da się zmienić. Ja bym radził wsadzić silnik 125, z rometa k125, z125, ew. jakaś 150, albo 200/250. Tylko wiesz, że to jest nielegalne?
Offline
No oczywiście w końcu w dowodzie jest napisane to a byłoby co innego, tak więc jedyne co zrobię to tylko ten cylinderek wymienie na 72ccm no i jeszcze myślę o db killerze nie wiem co sądzicie o tym ?
Dzięki bumek wiele się wyjaśniło
Offline
Wymiana modułu na odblokowany także jest nielegalne i jest przestępstwem.
Offline
No, 72cc to jest to samo co założenie silnika 125cc. Bron Boże nie mówię, że nie Napisałem tylko po to, żeby nie było, że kogoś namawiam do przestępstwa Ja sam w zetce mam silnik 200cc, więc każdemu polecam te 125+
Offline
t
Tylko ze 72cm3 nie widać "gołym " okiem i badanie techniczne czy kontrolę drogową można przejść bezboleśnie. Silnik 125ccm lub 200 ccm tak bardzo się różni , że nie da się nic oszukać.
Offline