Rozmyślam nad zamontowaniem chłodnicy oleju takiej jak do ogara 900. Patrząc po zdjęciach ogara i patrząc się na zetke (w realu) stwierdziłem, że głowica jest praktycznie tak samo zbudowana i ta przejściówka co zakłada się na pompę oleju powinna pasować. Co myślicie o takim zabiegu?
Offline
Jest to możliwe, ale nie będzie to takie wydajne jak normalna chłodnica, bo nie będzie przystosowane do pędu powietrza. Jeśli miałbym robić chłodnice to poszukałbym na szrocie małego intelcoolera w dobrym stanie jak już.
Offline
Siemka,
Chciałbym poruszyć ten temat, aby ktoś pisał czy opłaca się na allegro kupić chłodnice oleju do zetki!
Kosztuje teraz 159zł i wygląda fajnie, ciekawe czy będzie chłodzić???
Chciałbym żeby w lato trasy po 80-100km nie były wyprawą na tydzień...
Moja zetka po 10km w słońcu na 7,5k obrotów(50km/h) jest cała wrząca, jak zajechałem na przegląd to sam się mechanik dziwił...
Nie wiem czy się opłaca kupić bo to prawie dwie stówki. Jak ktoś ma to niech napisze czy spełnia swoje zadanie.
Szczerze wolałbym kupić coś takiego (http://allegro.pl/chlodnica-chlodniczka … 71215.html)
albo coś taniego i małego z tych
(http://allegro.pl/listing.php/search?sg … ce82fe39d8) i dorobić wężyki. tylko gdzie kupie sam blok i takie wężyki albo podobne... żeby działało i się nie śliniło... Tutaj to jest ale drogo i mało wydajna może byś bo jej wymiary i powierzchnia oddawania ciepła jest przygnębiająca... (http://allegro.pl/chlodnica-oleju-ogar- … 34241.html)
2 pytanka dla kumatych:
-czy trzeba dolewać oleju jak się to coś zamontuje
-jak olej jest przez nią pompowany, bo nie przypominam sobie żeby gdzieś obok rozrządu była pompka.
Proszę was o komentarze, pomysły i linki na ten temat.
Chciałbym wiedzieć czy to dobra inwestycja czy też lepiej samemu kombinować.
Zapraszam do dyskusji.
Offline
Nie ruszaj nic. To dobrze, że jest wrząca, to znaczy, że oddaje ciepło od cylindra i tłoka. Robiłem codziennie w lato 70 km w jedną stronę, nie mam zastrzeżeń. Chłodnica oleju, to tylko dodatkowy element, który może się zepsuć.
Offline
Moim zdaniem chłodnica oleju wam nic nie da... Musielibyście zamontować jakąś pompke bo bez przepływu jak to sie wam będzie chłodzić?
A to już dodatkowy problem. Ja osobiście bym nic nie ruszał szkoda pieniędzy czasu i zachodu bo bez pompki nic z tego (moim zadaniem) nie będzie. Jeśli sie myle to niech mi to ktoś wytłumaczy ;] Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez MBK_BOOSTER (2011-08-18 12:22:04)
Offline
chlodnica to niepotrzebny wydatek bo zetka ma bardzo dobre chlodzenie powietrzem (duze zebra cylindra) dlatego tez silnik wyglada jak 125ccm, po drugie zeby olej dobrze smarowal musi byc rozgrzany ^^
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2011-08-18 10:55:01)
Offline
wiecie poczytajcie o oleju na co wpływa co go psuje co sie w nim znajduje i wtedy powiec ze nie potrzebne to jest, ale jak nie macie pojecia co to jest olej to nie piszcze ze nie potrzebne to jest, jest potrzebne i to bardzo wkazdym suzuki kawasaki czy innymjest chłodnicaoleju i mimo ze jest chłodzony tłok ciecza, wiec pomyslcie logicznie i zobaczcie materiały na temat oleju własciwosciach lepkosci jak traci lepkosc lub ja mnozy. olej dla silnikka to krew!
Offline
Srsly? Nie wiedzieliśmy..
Skoro producent przwidział, że nie jest potrzebne, a chłodzenie powietrzem wystarczy to tak ma być i nie widze sensu jakiśch chłodnic skoro te silniki robią przebiegi ponad 60 k km i nic im nie jest.
Offline
PickNick napisał:
Nie ruszaj nic. To dobrze, że jest wrząca, to znaczy, że oddaje ciepło od cylindra i tłoka. Robiłem codziennie w lato 70 km w jedną stronę, nie mam zastrzeżeń. Chłodnica oleju, to tylko dodatkowy element, który może się zepsuć.
I przez to może zrobić spustoszenie w silniku, zamiast w chłodnicę wolałbym zainwestować w termometr.
Offline