Witam,
jako nie znalazłem takiego poradnika a czasem występuje pytanie o sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu postaram się jasno wytłumaczyć jak to zrobić.
Potrzebne narzędzia:
Klucz nasadowy 8, 10, 15mm
Grzechotka i przedłużka do kluczy nasadowych.
Klucz płasko/oczkowy 8, 10mm
Śrubokręt szeroki płaski
Zaczynamy od odkręcenia korka/wizjera od koła magnetycznego płaskim śrubokrętem:
Następnie odkręcamy dekielek z napisem ROMET pod korkiem który przed chwilą odkręciliśmy, 4 śruby na klucz 8mm.
Kolejnym krokiem jest odkręcenie jednej śruby w głowicy na klucz 10mm trzymając przy tym kółko po drugiej stronie:
Ukaże nam się taki widok:
Teraz za pomocą przedłużki z kluczem 15mm kręcimy wałem śrubą pod zdjętą osłoną z napisem ROMET do momentu aż znajdziemy na kole magnetycznym literę T wtedy ustawiamy koło na kreskę która powinna być po lewej stronie litery T:
Jeśli na głowicy zobaczymy taki widok:
Czyli kropka zgadza nam się ze znakiem na godzinie 12 to rozrząd jest ustawiony poprawnie.
Jeśli nie zgadza się to musimy wykonać kolka dodatkowych czynności:
Odkręcamy rozrusznik dla lepszego dostępu do napinacza, 2 śruby na klucz 8mm:
Lekko stukamy w niego z lewej strony i powinien wyskoczyć, teraz odkręcamy napinacz na klucz 10mm uważamy na sprężynkę oraz 2 śruby na klucz 8mm.
Teraz jak mamy poluzowany łańcuszek rozrządu to odkręcamy 3 śruby na kole zębatym rozrządu:
Uważamy aby koło nam nie spadło gdyż możemy mieć problem z wyjęciem go bez zdjęcia głowicy.
Sprawdzamy czy znaki na kole magnetycznym są ustawione na kreskę obok T i przystępujemy do korekcji łańcuszka względem koła magnetycznego aż do uzyskania takiego wyglądu:
Przykręcamy koło zębate rozrządu. Proponuje zrobić pełny obrót wałem dla skontrolowania czy nie mamy pomyłki o jeden ząbek. Jeśli wszystko jest OK to składamy wszystko w kolejności odwrotnej.
Przy zakładaniu rozrusznika jeśli nie chce wskoczyć to ruszcie wałem i powinien wskoczyć.
Powodzenia!
Pozdrawiam
Artur.
Offline
Nie ma potrzeby zdejmować dekielka, wystarczy kopniakiem to zrobić ;P
Offline
Zgadza się można kopnikiem ale przy pomocy tej śruby można ustawić idealnie i ewentualnie skorygować ustawienie a przy kopniku nie mamy tej sposobności.
Offline
Jak to nie mamy? Naciskamy lekko, a gdy jesteśmy blisko wystarczy leciutko uderzać i samo wskakuje idealnie i precyzyjnie. W ciągu ostatnich dni ustawiałem z 5 razy, bo rozbierałem i za każdym razem nie miałem problemu.
Offline
Coż. Każdy ma inne podejćei to tego tematu. A odkręcenie 4 śrubek nie jest jakąś wielką pracą do wykonania.
Offline
artur_n napisał:
Coż. Każdy ma inne podejćei to tego tematu. A odkręcenie 4 śrubek nie jest jakąś wielką pracą do wykonania.
Ja robiłem tak jak mówisz odkręcałem dekielek aż do czasu kiedy jedna śruba zrobiona chyba z ryżowej stali pękła.Od tego momentu robię to przy pomocy dzwign kopniaka.Wyjątek stanowią silniki np.w Router WS 50 czy Ogar 900 gdzie zaślepkę można odkręcić przy pomocy śrubokręta płaskiego.
Offline
zaktulizuj zdjęcia
Offline