Ogłoszenie


#1 2014-07-15 11:58:08

 artur_n

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: RJA
Zarejestrowany: 2014-02-05
Posty: 366
Punktów :   
Pojazd: Romet R150 / Golf IV TDI

[Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

Witam,

jako nie znalazłem takiego poradnika a czasem występuje pytanie o sprawdzenie poprawności ustawienia rozrządu postaram się jasno wytłumaczyć jak to zrobić.

Potrzebne narzędzia:

Klucz nasadowy 8, 10, 15mm
Grzechotka i przedłużka do kluczy nasadowych.
Klucz płasko/oczkowy 8, 10mm
Śrubokręt szeroki płaski

Zaczynamy od odkręcenia korka/wizjera od koła magnetycznego płaskim śrubokrętem:

http://www.iv.pl/images/04509950891761823740_thumb.jpg

Następnie odkręcamy dekielek z napisem ROMET pod korkiem który przed chwilą odkręciliśmy, 4 śruby na klucz 8mm.

http://www.iv.pl/images/63594758180664524260_thumb.jpg

Kolejnym krokiem jest odkręcenie jednej śruby w głowicy na klucz 10mm trzymając przy tym kółko po drugiej stronie:

http://www.iv.pl/images/02635847925911086551_thumb.jpg    http://www.iv.pl/images/78953737077704376121_thumb.jpg

Ukaże nam się taki widok:

http://www.iv.pl/images/39892225562762040223_thumb.jpg

Teraz za pomocą przedłużki z kluczem 15mm kręcimy wałem śrubą pod zdjętą osłoną z napisem ROMET do momentu aż znajdziemy na kole magnetycznym literę T wtedy ustawiamy koło na kreskę która powinna być po lewej stronie litery T:

http://www.iv.pl/images/32976385145903056684_thumb.jpg

Jeśli na głowicy zobaczymy taki widok:

http://www.iv.pl/images/87902586788562260883_thumb.jpg

Czyli kropka zgadza nam się ze znakiem na godzinie 12 to rozrząd jest ustawiony poprawnie.
Jeśli nie zgadza się to musimy wykonać kolka dodatkowych czynności:

Odkręcamy rozrusznik dla lepszego dostępu do napinacza, 2 śruby na klucz 8mm:

http://www.iv.pl/images/75065184928597570348_thumb.jpg

Lekko stukamy w niego z lewej strony i powinien wyskoczyć, teraz odkręcamy napinacz na klucz 10mm uważamy na sprężynkę oraz 2 śruby na klucz 8mm.

http://www.iv.pl/images/99234512145601111621_thumb.jpg

Teraz jak mamy poluzowany łańcuszek rozrządu to odkręcamy 3 śruby na kole zębatym rozrządu:

http://www.iv.pl/images/60680653588708281799_thumb.jpg

Uważamy aby koło nam nie spadło gdyż możemy mieć problem z wyjęciem go bez zdjęcia głowicy.
Sprawdzamy czy znaki na kole magnetycznym są ustawione na kreskę obok T i przystępujemy do korekcji łańcuszka względem koła magnetycznego aż do uzyskania takiego wyglądu:

http://www.iv.pl/images/87902586788562260883_thumb.jpg

Przykręcamy koło zębate rozrządu. Proponuje zrobić pełny obrót wałem dla skontrolowania czy nie mamy pomyłki o jeden ząbek. Jeśli wszystko jest OK to składamy wszystko w kolejności odwrotnej.

Przy zakładaniu rozrusznika jeśli nie chce wskoczyć to ruszcie wałem i powinien wskoczyć.

Powodzenia!


Pozdrawiam
Artur.

Offline

 

#2 2014-07-15 12:23:38

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

Nie ma potrzeby zdejmować dekielka, wystarczy kopniakiem to zrobić ;P


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#3 2014-07-15 13:49:40

 artur_n

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: RJA
Zarejestrowany: 2014-02-05
Posty: 366
Punktów :   
Pojazd: Romet R150 / Golf IV TDI

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

Zgadza się można kopnikiem ale przy pomocy tej śruby można ustawić idealnie i ewentualnie skorygować ustawienie a przy kopniku nie mamy tej sposobności.

Offline

 

#4 2014-07-15 15:18:27

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

Jak to nie mamy? Naciskamy lekko, a gdy jesteśmy blisko wystarczy leciutko uderzać i samo wskakuje idealnie i precyzyjnie. W ciągu ostatnich dni ustawiałem z 5 razy, bo rozbierałem i za każdym razem nie miałem problemu.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#5 2014-07-15 15:23:18

 artur_n

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: RJA
Zarejestrowany: 2014-02-05
Posty: 366
Punktów :   
Pojazd: Romet R150 / Golf IV TDI

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

Coż. Każdy ma inne podejćei to tego tematu. A odkręcenie 4 śrubek nie jest jakąś wielką pracą do wykonania.

Offline

 

#6 2014-07-15 15:56:07

 Rafik

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

50110376
Skąd: Kunowo
Zarejestrowany: 2013-12-01
Posty: 745
Punktów :   
Pojazd: Ktm Duke 125
Wiek: 16
WWW

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

Fajny poradnik. Oczywiście na +

Offline

 

#7 2014-07-16 12:10:38

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

artur_n napisał:

Coż. Każdy ma inne podejćei to tego tematu. A odkręcenie 4 śrubek nie jest jakąś wielką pracą do wykonania.

Ja robiłem tak jak mówisz odkręcałem dekielek aż do czasu kiedy jedna śruba zrobiona chyba z ryżowej stali pękła.Od tego momentu robię to przy pomocy dzwign kopniaka.Wyjątek stanowią silniki np.w Router WS 50 czy Ogar 900 gdzie zaślepkę można odkręcić przy pomocy śrubokręta płaskiego.


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 

#8 2016-02-05 16:24:33

 zetka50

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15909310
Skąd: Woj. Podlaskie
Zarejestrowany: 2010-11-14
Posty: 1641
Punktów :   14 
Pojazd: YAMAHA FZ6
Wiek: 24

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

zaktulizuj zdjęcia


Zetka By Zetka50.    SPRZEDANA   
Romet K125 By Zetka50. Romet Sprzedany
Zapraszam na aktywna grupę na fb  https://www.facebook.com/groups/761751657358910/
Pomogłem Daj +

Offline

 

#9 2016-02-05 16:33:13

 Minos

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-03-15
Posty: 206
Punktów :   
Pojazd: Junak M25, Yamaha Virago
Wiek: 1956
WWW

Re: [Poradnik] Sprawdzenie oraz regulacja rozrządu

Zdjęcia?


"lewa"

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
http://dachdecker-lennestadt.eu https://www.hotelstayfinder.com/ pozew o rozwód tarnów