Ogłoszenie


#1 2017-04-30 04:24:52

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

[Dyskusja]Zmiana pojemności, zmiana silnika.

Wiele motorowerów o pojemności silnika 50 ccm jest wariacją modelu, który występuje z większymi jednostkami – np. 125 ccm. Stąd rodzi się pytanie – czy jeśli to ta sama konstrukcja to może warto po prostu przerobić ją na motocykl odpowiadający kategorii B? Sprawdźmy za i przeciw takiemu rozwiązaniu.

1. Zalety przerobienia motoroweru 50 ccm na motocykl na kategorię B, 125 ccm.

a. Nie jest konieczne kupowanie nowego jednośladu.
b. Na rynku z powodzeniem jest możliwość zakupienia silnika 125 ccm.
c. Dany pojazd w wielu przypadkach jest tą samą konstrukcją, co więksi silnikowo bracia. Np. Romet Zetka, Junak 903 Race, Peugeot CityStar, Kymco New Dink.
d. Całość można załatwić w niemal jeden wieczór u zaprzyjaźnionego mechanika, a nawet we własnym garażu.

2. Wady przerobienia motoroweru 50 ccm na motocykl na kategorię B, 125 ccm.

a. W momencie montażu większego silnika do wersji 50 ccm pojazd zmienia swoją klasyfikację prawną. Nie możesz dalej jeździć na tym dowodzie rejestracyjnym, który masz w kieszeni. Jesteś zobowiązany pojazd niejako przerejestrować. Do tego jednak potrzebujesz jakąś kanwę, dane homologacyjne.
b. Aby je zdobyć pojazd powinien przejść badania techniczne określające formalnie pojemność skokową silnika, moc oraz stosunek mocy do masy. To koszty i konieczna inwestycja czasu w  ponowne „zahomologowanie” pojazdu.
c. Nie zawsze możesz mieć pewność, że przerabiany na 125 ccm motocykl jest w pełni przystosowany do tej pojemności. Być może producent w Twoim motorowerze dał mniej wytrzymały łańcuch, albo mniej wydajne hamulce. Zawsze istnieje takie ryzyko.
d. Bez względu na powyższe konieczne jest też wykupienie nowej, droższej polisy OC.

3. To ważne: Nie ignoruj kwestii konieczności wymiany dowodu rejestracyjnego oraz polisy. Uprawnienia na 125 ccm to jedno, a zmiana klasyfikacji pojazdu to drugie. W sytuacji kiedy będziesz się poruszać „motorowerem” z silnikiem 125 jeździć de facto „na czarno”. W razie kolizji pojazd nie ma ubezpieczenia, a w razie kontroli dowód rejestracyjny zostanie zatrzymany przez policję. Ten skieruje motorower na badania techniczne, których w tym stanie z pewnością nie przejdzie.

Warto zastanowić się, poważnie rozważyć czy zabieg swapowania motoroweru na pojemność 125 ccm jest opłacalna dla Ciebie i czy całe formalności warte są tej pozornej oszczędności. Być może lepiej sprzedać swoje 50 ccm, dołożyć 1000 – 2000 PLN i kupić prawdziwy motocykl 125, nawet tego samego producenta.

źródło: jedenślad.pl

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl stomatolog Szczecin sala konferencyjna Ciechocinek obsługa prawna deweloperów warszawa