jak jedziesz na 3. z predkoscia obrotowa 9k rpm to raczej nei zredukujesz biegu...tylko puścisz manetkę i niech się toczy.
za to jak już masz ok. 5k rpm to sprzęgło-bieg niżej-puszczasz i dalej hamujesz. (możesz jeszcze międzygazem, ale jak nie wiesz jak to na razie zostań przy sprzęgle)
Słowem: zależy od sytuacji
Offline
Bastek0 napisał:
Właśnie kupiłem Zetke i mam pytanie jak ją dobrze dotrzeć?
Przeczytaj temat od początku, dużo też o docieraniu jest także w innych tematach (przez opcję SZUKAJ znajdziesz).
i czy muszę olej wymieniać po 50km? koleś z serwisu powiedział że wymiana po 300km.
Dobrze jest wymienić, a nawet wskazane (koszt niewielki).
Wszystkiego na temat wymiany dowiesz się tu: [Poradnik] Wymiana oleju silnikowego.
Ja pierwszą wymianę zrobiłem po 70 km, a drugą po 500 km.
Offline
nie przegrzewaj moto, jeździ spokojnie i nie wariuj, 1 wymiana oleju po 300km, potem około 1000 km i kolejne po 2000km i 3000km ...
Offline
Biegi w nowych motorach zawsze ciężko chodzą bo skrzynia biegów musi się dotrzeć . To normalna sprawa , że na początku zawsze biegi ciężko chodzą
Offline
Co do tej pierwszej wymiany po 30 km, to się w trzeba w kocu dowiedzieć, że jest to najważniejsza czynność w życiu silnika. Jak coś chcecie obrać do optymalnego kształtu, np wyciąć kółko z kartki a4, to początkowo odcinacie bardzo dużą tafle papieru, a dopiero później obcinacie dokładniej kółko, wg wzoru, to samo dzieje się z silnikiem, olej zalany podczas kupna, to bardzo badziewny olej do silnika, który ma za zadanie, jak najwięcej obedrzeć silnik z niedoskonałości, wtedy w oleju pływa tyle opiłków metalu z obróbki, że szok. Dzieje się to tylko przez pierwsze km, wtedy też silnik dociera się w 80%. Tak zasyfiony olej do docierania, który nie ma właściwości uszlachetniających, ani nic innego może już na początku zużyć silnik, jakbyśmy nim jeździli 10000 km. Łożyska, skrzynia biegów i sprzęgło najbardziej od tego dostają i silnik na start jest już zużyty o 5000-10000 tyś km. Dotyczy się to tych, co wymieniają olej po 300, lub po 500 km. Najlepiej po 30 km zlać i zalać mineralny do wymiany przy 300 km, wtedy już można lać docelowy olej silnikowy, który będzie służył do końca życia silnika.
Czy ciężko to zrozumieć?
Offline
ja mam 70 km wiec zrobie sobie ta wymiane ;d;p
PickNick
po tych 30 km ( u mnie 70 km ;d ) jakim go zalac olejem ? 10w40 pol syntetyk czy 10w40 mineralnym ? ; )
Offline
Ja też przyłączam się do pytanie Za miesiąc kupuje ZetKe i chcę się dowiedzieć o docieraniu jak najwięcej A czy przez taką durną wymianę oleju można gwarancje stracić ?? Wiadomo przez te pierwsze kilometry ujawniają się ewentualnie pierwsze nieściągalności lub usterki więc wole jak na początek mieć ten magiczny papierek ważny
Offline
PickNick napisał:
Pierwsze 50 km, to ok 70% dotarcia, reszta, to doszlifowywanie się części. Dla tego po 50 km trzeba zlewać olej.
)ile stracił
Kogo tu obchodzi moc, stracił kompresje, ciśnienie oleju, szybciej się przegrzewa i silnik nie jest już ten sam.
Kompresji nie stracił...
Możesz mieć 2 silniki, oba z tym samym ciśnieniem, ale jeden słabszy, drugi mocniejszy. DO tego służy dobre dobieranie.
Offline
Kompresja, to brak przedmuchów przez dobrze dotarte i osadzone pierścienie. Jak źle dotrzesz, silnik nie ma kompresji, dobrze dotartego silnika, przez co też spala olej i szybciej się nagrzewa.
Offline
O właśnie jak już jesteśmy przy oleju to ja mam na tym kółeczku na silniku gdzieś troszkę ponad 3/4 zapełnione ale wydaje mi się, że mogło mi troszkę uciec bo delikatnie wypływa mi olej w tego łaczenia gdzie pod spodem są numery silnika to obok. Też mieliście problem tego typu czy dokręcenie śrub wystarczy? Dodam, że przejechane mam 910km. Pozdrawiam!
Offline