Ja osobiście leję Agip'a 10W40 półsyntetyk jest to dobry olej, tańszy od Motula, ale jest kiepsko dostępny (Allegro)
Offline
hej mi w serwisie wleli olej 20W-40 przynajmniej mam tak w książęce napisane ja nie wiem co to za dekle że nie wiedzą nawet jaki olej wlać Czy to może zaszkodzić silnikowi taki ojel mam go spuścić i zalać 10W40??
Ostatnio edytowany przez Lares2112 (2012-02-10 18:46:35)
Offline
Spuść, wlej 10W40 Castrola, Motula bądź Agipa(polecam tego ostatniego ). I będzie się nawet lepiej na obrotach wolnych utrzymywać
Łap linki :
http://allegro.pl/olej-castrol-polsynte … 72249.html
http://allegro.pl/motul-5000-10w40-4t-1 … 09929.html
http://allegro.pl/olej-motocyklowy-agip … 56739.html
Offline
Nie powinien zaszkodzic silnikowi . Sprawdź jak się jeździ na 20W40 i oceń czy jest sens go zmieniać .
Offline
Roztentegowywacz napisał:
Witam. Miał ktoś ktokolwiek do czynienia z olejem Castrol Magnatec 10W40?
To olej do silników samochodowych.
ps. mam do czynienia z olejem Castrol Magnatec 5W40 - w aucie spisuje elegancko.
Offline
"Czy mogę używać oleju samochodowego w motocyklu?" ---> http://www.castrolmoto.com/pl/rider_sup … nswers.php
Offline
Jeżeli jest z tej epoki to jego termin ważności już minął
Offline
Dobre . Tekst o Jaruzelskim. A co do tego samochodowego, był już esso taki koleś i jemu nie szło tego przetłumaczyć
Offline
Mam pytanko , mój olej w Zetce został wymieniony na pierwszym przeglądzie . Został mi walany olej Standardowy Motul 10W40 . Na Drugim z kolei przeglądzie ( Przebieg około 1650km ) nie był wcale czarny . Może był troszkę zasyfiony , ale żeby był całkowicie czarny jak po pierwszym przegladzie . Teraz chciałbym sie zapytać czy takie coś jest normalne czy to z silnikiem jest coś nie tak ? Moterek nie był nigdy przezemnie tyrany , jeżdze dla przyjemności . Z góry dzięki za odp .
Offline
To oznacza że silnik jest w idealnym stanie, dobrze dotarty. A na pierwszym przeglądzie był czarny ponieważ wtedy silnik się jeszcze docierał, i pierścienie nie uszczelniały jeszcze tak dobrze. Nie zdziw się teraz jeśli na każdym kolejnym przeglądzie olej będzie coraz gorszy ponieważ silnik w twojej zetce jest teraz w najlepszej kondycji ale będzie się zużywał. Gratuluję umiejętności docierania i ogólnie jeżdżenia.
Offline
W tym wątku już pokazywałem jak u mnie olej wyglądał po 70 km, jakby ktoś był ciekawy --> http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?pid=3827#p3827
Offline
Czyli wszystko jest w jak najlepszym stanie ? . Starałem się go docierać jak najlepiej potrafię . Jak widać udało mi się . Dzięki za wszystkie odpowiedzi . Postaram sie utzrymać Zetkę w jak najlepszym stanie przez dłuugi okres czasu !
Offline
To ja chyba robiłem coś nie tak w docieraniu bo mi żre olej jak jakaś DT125..;/ Ale nie mam pojęcia gdzie zrobiłem błąd bo najpierw śmigałem spokojnie bez szaleńst 6 k.r.p.m jakieś 500km później jeździłem tak jak kazał Pick Nick czyli normalna jazda ale z częstymi postojami. No i niestety pierwsza wymiana oleju była po 300km a nie po 30km, ale jak widzę na forum to większość wymieniała po 500km i takiego problemu nie było. Myślę że nie dostanę jakiegoś warna bo post tyczy się oleju
Offline
Chyba Cie czeka wymiana pierścionków, na szczęście są po 20 zł
Ewentualnie sprawdź dokładnie czy ci olej skądś nie wycieka, np z wałka zdawczego.
Offline