Od siebie powiem tylko tyle, iż te silniki mają najlepszą moc, osiągi, elastyczność i małe spalanie między 6-8 tys obrotów. To tak jak w diesel-u gdzie wynoszą one 2 tys.
Osobiście gdy odpalam na zimnym to czekam ok 30 s na wolnych aż się troche rozgrzeje a przez pierwszy kilometr czy dwa nie przekraczam 6 a manetke nie więcej niż do połowy. Po prostu spokonja jazda. Osobiście wiem że poprawnie zablokowany modół blokuje obroty przy 8.
I nie myślcie sobie że jak załorzycie odblokowany to wzrośnie moc nie wiadomo ile. Owszem będzie się kręcił do nawet 12 ale powyżej 8 tys obrotów moment obrotowy gwałtownie maleje i pod góre to i tak na takich obrotach nie wjedziecie. Sam się przekonałem że pod większą górę trzeba trzymać obroty ok 7 a jak spdną np do 6 to do piero szybka redukcja.
Offline