Siemka,
wracałem do domu od kumpeli i Zetka w pewnym momencie zaczęła dziwnie szarpać i słabnąć, a z silnika dziwny dźwięk się wydobywał[jakby stukanie czegoś]. Osłabła całkowicie i zgasła, nie chciała w ogóle ani ze startera, ani z kopa odpalić czy to na ssaniu, czy też bez. Każda próba zapalenia kończyła się tym, że na chwilę gasły światła i liczniki. Po 10 minutach zapaliła, ale po kilometrze znów to samo, słabnięcie, szarpanie i koniec jazdy. Ostatni kilometr dopchałem do domu. Zalałem nowym paliwem, bo już świeciło ostatnie 2 kreski na czerwono, postawiłem Zetkę na parę minut i zapaliła. Jak myślicie ? Od czego to mogło być? Jak jechałem dziś rano to było to samo. Może mała ilość paliwa i po prostu coś z tym ? A może luzy zaworowe się przestawiły albo zapłon. Olej zmieniałem w sobotę dopiero i regulowałem gaźnik. Jakieś pomysły ?
Offline
jak miales wache na rezerwie to przekreciles kranik na rezerwe?
Offline
Kabelki wszystkie okej, przepiąłem nawet moduł na zablokowany i nie chciał palić. Myślicie, że to paliwo ? Było czerwone ale nie przekręciłem na górę, tylko na dole była ciągle ,,wajcha". btw. zapalił na ssaniu, a bez nie chciał potem, ale jak ze ssania zapalił to po wyłączeniu go nie zgasł.
Offline
Jeśli było by OK to byś tak nie napisał "Każda próba zapalenia kończyła się tym, że na chwilę gasły światła i liczniki." masz do sprawdzenia kable pod siedzeniem, zapłon a wcześniej akumulator i wszystkie połączenia. To nie wina paliwa.
Offline
Może to wina cewki zapłonowej ? najpierw sprawdź iskrę i kolor świecy...
Offline
Z tym gaśnięciem świateł to miałem tak samo w lutym, jak padł akumulator.
EDIT:
Świecę i iskrę sprawdzę jutro, bo teraz już nie mam siły.
Ostatnio edytowany przez iktorn (2012-08-11 22:44:01)
Offline
Ja mam podobnie, też zaczyna słabnąć, stukać i jeżeli jest pod górkę to zgaśnie. Do tej pory nie wiem co jest tego przyczyną. Jak silnik jest już gorący to przestaje, chociaż czasami na wyższych obrotach po zamknięciu przepustnicy trochę zapyrka.
Zastanawiałem się czy to nie wina kranika, bo u mnie jest trochę zepsuty, tj. na zamkniętym benzyna trochę przecieka, ale mam filtr paliwa i nie zauważyłem żeby było w nim mało paliwa.
Ostatnio edytowany przez Bastek0 (2012-08-11 23:19:19)
Offline
sq3mva napisał:
Jaką masz żarówkę z przodu? Jeżeli używasz żarówki o mocy większej niż 35/35W to prądnica nie wyrabia i akumulatorek się rozładowuje itd itp
Wątpię, mam 55W od 2500km i nic się nie dzieje.
Offline
Miałem podobną sytuacje przez kranik, ponieważ nie podawał tyle paliwa co trzeba i jak był zakręcony to paliwo dalej leciało...
Wymieniłem na nowy trochę lepszy bo niżej zbiera i chodzi
Offline