Cześć.
Planuję kupić motorower i mam kilka pytań co do Zetki
1. Warto ją kupić ? Czy lepiej kupić motorower z silnikiem Am6 ? ( Nie chce się ścigać, motoroweru będę używał do dojazdów do szkoły i w trasy turystyczne, do jazdy na co dzień )
2. Czy Zetka się bardzo psuje ?
Mam niedługo kupić sobie jakiś lepszy motorower i mam dylemat. Po internecie chodzi cała masa opinii że Zetka to chinol i się w kółko psuje i że lepiej coś z Am6 kupić. Dlatego pytam się posiadaczy tego motoroweru. Żeby wszystko było wiadomo Planuję tym motorowerem pojeździć min 4 lata. Myślicie że Zetka da radę ??
Offline
A zadałeś sobie trochę trudu i przeczytałeś tu posty na ten temat?
Offline
Ad.1 Jako że jestem użytkownikiem zetki to powiem że warto ją kupić, na motorowerach z AM6 nie jeździłem więc nie mam porównania. Zetka nie jest motorowerem rozwijającym duże prędkości, ale do jazdy turystycznej czy dojazdów do szkoły wystarczy Gdyby Ci brakowało mocy zawsze możesz kupić zestaw 72ccm.
Ad.2 W zetkach bardzo często psują się zegary a tak to bez żadnych poważnych awarii.
Jeżeli będziesz dbał to powinna wytrzymać więcej niż 4 lata
Offline
Kupuj Benzer Aston
Nie psuja się zegary, od razu masz zębatki dobre itd, itd, ogólnie mniej problemów, a silniczek ten sam
Offline
1. jak będziesz używał turystycznie, to kupuj, na TZR nie wybulisz z paliwem, jesli jesteś niepełnoletni xd(wiedząc, że rodzice nie dają na paliwo xD)
2. U mnie popsuły sie zegary, simmering sprzęgła mi się rozwalił(za dużo oleju), napinacz łańcucha, i musiałem dokręcić taką blaszkę w silniku, jest ona od sprzęgła, za bardzo ją katowałem :d(zmieniam biegi, na czerwonym polu). Dodam, że nie używam Zetki zgodnie z jej przeznaczeniem xd, a mam przejechane 12.000 km, olej zmieniam co 3 tyś km, i jest dobrze, teraz zamontowałem stożek, to fajnie przyśpiesza na 1 i 2 xD(siatkowy jak co xD)
Ostatnio edytowany przez Kr3ecik (2013-06-16 19:31:48)
Offline
Ogólnie bezawaryjność i szeroko pojęta ekonomiczność jest niezaprzeczalnym i ogromnym plusem zetki. Osiągi są po prostu motorowerowate.
Przygotuj się, że coś może się zepsuć przez pierwsze 1500 km, bo zawsze po pierwszym montażu może wyjść coś źle zmontowanego i to jest normalne i w zetkach i w autach za 150 tysięcy i w motocyklach.
Offline
Kr3ecik napisał:
1. jak będziesz używał turystycznie, to kupuj, na TZR nie wybulisz z paliwem, jesli jesteś niepełnoletni xd(wiedząc, że rodzice nie dają na paliwo xD)
2. U mnie popsuły sie zegary, simmering sprzęgła mi się rozwalił(za dużo oleju), napinacz łańcucha, i musiałem dokręcić taką blaszkę w silniku, jest ona od sprzęgła, za bardzo ją katowałem :d(zmieniam biegi, na czerwonym polu). Dodam, że nie używam Zetki zgodnie z jej przeznaczeniem xd, a mam przejechane 12.000 km, olej zmieniam co 3 tyś km, i jest dobrze, teraz zamontowałem stożek, to fajnie przyśpiesza na 1 i 2 xD(siatkowy jak co xD)
No i o to mi chodziło, o opinię kogoś kto na prawdę używa tego sprzętu. A nie jakieś dzieci co raz usłyszą że Zetka to złom i potem piszą to po 100 razy na różnych forach. Dzięki. Czekam na dalsze odpowiedzi, ale teraz jestem przekonany ze kupując Zetkę dobrze robię
PickNick napisał:
Ogólnie bezawaryjność i szeroko pojęta ekonomiczność jest niezaprzeczalnym i ogromnym plusem zetki. Osiągi są po prostu motorowerowate.
Przygotuj się, że coś może się zepsuć przez pierwsze 1500 km, bo zawsze po pierwszym montażu może wyjść coś źle zmontowanego i to jest normalne i w zetkach i w autach za 150 tysięcy i w motocyklach.
Osiągi. Wiadomo to tylko 50. Dzięki PickNick & jack-1999
Zetka bardziej mi się podoba niż Benzer, Znowu Benzer ma swoje plusy. Dobra to już się zastanowię przed samym kupnem
Ostatnio edytowany przez Konrad (2013-06-16 19:46:41)
Offline
Ja zetkę troszkę katuje ale chodzi jak złoty nic się nie popsuło oprócz tych biednych zegarów:)Jak liczysz na osiągi rzędu 70km/h-80km/h to niestety nie na siły zetki.Ale zetka jest świetnym motorem do lekkich szaleństw i turystyki wiem to bo ją w ten sposób ekspolatuję i chodzi jak złoto.GORĄCO polecam zetke.
P.S Zetki są mechanicznie baaardzo dobre a reszta zależy od twojego gustu:)
Ostatnio edytowany przez marcint6070 (2013-06-16 21:37:23)
Offline
Mi w zupełności do codziennych wypadów wystarczy 45-50km/h myślę że zetka się nie męczy tyle jadąć ( po zmianie zębatek ) ? Potem najwyżej się pomyśli o 72cm3
Offline
Jeśli nie chcesz się ściagać itp. to Zetkę polecam Ci w 100%
Mam przejechane 4400km, nie dużo ale jednak coś jest , wymieniłem cylek na 72cc oraz przełożenie 15/43,
nic się nie psuje chociaż często dostaje mocno po dupie, nawet baardzo mocno , aha no i obrotomierz ostatnio mi zaniża .
Więc jeśli miałbym wybierać między am6 a Zetką (do takiej jazdy jak potrzebujesz Ty) to jak najbardziej Zetka
Co do używanych am6 to jest to mega loteria w której nie wiadomo na co trafisz , chyba że masz kogoś zaufanego.
Wiem bo wielu kolegów kupiło takie sprzęty i oczywiście coś się psuje bo jakby inaczej .
Także wybierz sobie co będzie Ci najbardziej odpowiadać.
Broń Boże od wszystkich gb, benzerów, ws'ów itd. (poziome silniki)
Offline
Mam zetkę 50 z przełożeniem 14/52 i spokojnie jedzie 45-50 przy 7 tysiącach na prostej, więc powinna Ci pasować nawet bez zabawy w cylinder
Offline
1. Ja to tak pół na pół Zetka z cylkiem 72 spoko jest, ale 50 to słaaabo, wolna jest itp. Będziesz musiał się na początku przyzwyczaić od swędzących dłoń i stóp od wibracji (tak na marginesie, sam bym teraz zetke zamienił na jakieś 125 bo w trasie to wnerwiające jest to wyprzedzanie samochodów ;/ )
2. Zależy na jaką trafisz i jak będziesz dbał np. zegary, jak będziesz jeździł na full obrotach to się zepsuje, a jak bedziesz spokojnie jeździł to będą działać
Offline
ja jeżdżę na full obrotach i mi działają, nie wiem co wy z nimi robicie że wam sie piżdżą
Offline