Czy jest może do naszej maszyny jakiś wzmocniony wał korbowy? Za niedługo będą cylindry i chciałbym przy okazji wsadzić wzmocniony korbowód lecz nie mam pojęcia jaki będzie pasował. Bo z ZETKI 125 raczej nie będzie pasował.
Offline
Poczytaj forum a na pewno znajdziesz o tym temat.
Offline
Chyba to oczywiste bo Benzer jako taki pierwszy bedzie miał te cylindry 80 chyba że jakieś rzemiosło zacznie robić ... z co do wału to chyba taki sam jak w ogarze 900 jest
Offline
nie widze wogole sensu w wymianie walu korbowego pod cylinder tuningowy, zrozumialbym to gdyby mial byc cylek 125 albo wiekszy, ale pod 72 czy 80 cc nie ma sensu, to nie jest robione z drewna zeby mialo nie wytrzymac.
pozatym poczekaj az pojawia sie cylindry i wtedy bedziesz kombinowal :d
Offline
Ważne jest aby przy zmianie cylindra na większy pamiętać o tym że dochodzi do zaburzenia równowagi wagowej pomiędzy tłokiem i korbowodem a wałem i jego przeciwwagą.
Co przy bardzo wysokich obrotach może doprowadzić do szybkiego zużycia się silnika.
wielu ludzi zarówno kierowców samochodów jak i motocyklistów uważa że wysokie obroty sa dla silnika niekorzystne. W rzeczywistości silnik czterosuwowy przy wysokich obrotach ma znacznie lepsze smarowanie, tylko tak jak wcześniej wspomniałem ważne jest zachowanie tej równowagi wagowej. Więc cylinder i odpowiednio dobrany do tego wał i nic nie powinno się dziać.
Pozdrawiam koledzy.
Offline
słyszałem o przypadkach ze ludziom rozwalało wały jak zmienili cylek na 80ccm. (np. w simsonie)
Offline
Myślę, że warto by było zmienić ten wał. To może są chociaż jakieś wymiary tego wału?
Offline
za niedlugo na pkm( podstawy konstrukcji maszyn) w szkole bede obliczal wytrzymalosci walu korbowego, wiec poprosze nauczycielke zeby mi obliczyla czy ten wal wytrzymie
Offline
Gizmi7 napisał:
za niedlugo na pkm( podstawy konstrukcji maszyn) w szkole bede obliczal wytrzymalosci walu korbowego, wiec poprosze nauczycielke zeby mi obliczyla czy ten wal wytrzymie
Dobry pomysł
Offline