Ogłoszenie


#1 2011-04-27 09:18:17

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Pierścienie

Mam pytanko jakie są objawy jak pierścienie sie posypią moto zrobi sie słabsze czy coś ??

Czekam na odpowiedzi

Offline

 

#2 2011-04-27 13:56:43

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: Pierścienie

Nadmierne zużycie oleju, utrata mocy, ciemne spaliny


Przebieg:24000km+

Offline

 

#3 2011-04-27 15:01:45

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Re: Pierścienie

aha to teraz będe kontrolował olej

A ciemne spaliny to widać że on bedzie kopcił ??

Offline

 

#4 2011-04-27 15:33:19

 killer07

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

10906650
Skąd: Tomaszów Lubelski
Zarejestrowany: 2011-03-14
Posty: 741
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka/ Quad samoróbka
Wiek: 17

Re: Pierścienie

tak


Silnik, dwa koła i mina wesoła
http://img6.imageshack.us/img6/205/userbarau.png

Offline

 

#5 2011-04-27 15:54:06

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Re: Pierścienie

Bo PickNick napisał że jak sie jeździ na dużych obrotach to podobno pierścienie siadają i tak sie chcialem was spytać jakie są tego objawy

Offline

 

#6 2011-04-27 21:33:00

 szeryf

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

34732048
Skąd: Lubin (dolnośląskie)
Zarejestrowany: 2011-04-18
Posty: 39
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50
Wiek: 17 lat
WWW

Re: Pierścienie

duster4321 napisał:

Bo PickNick napisał że jak sie jeździ na dużych obrotach to podobno pierścienie siadają i tak sie chcialem was spytać jakie są tego objawy

Ale bzdura!
Apeluje wysokie obroty silnika nie sa dla niego szkodliwe jeżeli części są odpowiednio wyważone. a z moich informacji Zetka nie ma z tym problemu.
Jeżeli ten warunek jest spełniony to wysokie obroty sa wskazane ponieważ wówczas jest najlepsze smarowanie wszytskich części silnika.

Wysokie obroty są szkodliwe tylko wówczas gdy silnik jest zimny i olej nie ma jeszcze tak dobrych właściwości smarnych.

Offline

 

#7 2011-04-27 21:54:00

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Re: Pierścienie

Napisałeś:
Apeluje wysokie obroty silnika nie sa dla niego szkodliwe jeżeli części są odpowiednio wyważone.

Jak są dobrze wyważone oco tutaj chodzi??;d

Właśnie też to zauważyłem że jak sie moto bardziej rozgrzeje to lepiej chodzi i wogóle sie lepiej jeździ i właśnie staram sie go nie kręcić wysoko na zimnym silniku

Offline

 

#8 2011-04-27 21:57:03

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: Pierścienie

Ja jezdze  ostro srednio 10-12tyś od 500km do aktualnego przebiegu 2300km i nic sie niedzieje wszystko chodzi zajebiscie, no wiadomo w lecie to nie wskazane ciagle jechac te 11-12tyś bo można przegrzać....


Przebieg:24000km+

Offline

 

#9 2011-04-27 22:26:44

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Re: Pierścienie

Nie wiem ja jeżdze około 8-9k obr i też narazie chodzi i moim zdaniem się nie przegrzewa ma normalną temperature

Ale oco chodzi w tym że części muszą być wyważone ??

Ostatnio edytowany przez duster4321 (2011-04-27 22:27:37)

Offline

 

#10 2011-04-29 20:22:02

 szeryf

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

34732048
Skąd: Lubin (dolnośląskie)
Zarejestrowany: 2011-04-18
Posty: 39
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50
Wiek: 17 lat
WWW

Re: Pierścienie

duster4321 napisał:

Napisałeś:
Apeluje wysokie obroty silnika nie sa dla niego szkodliwe jeżeli części są odpowiednio wyważone.

Jak są dobrze wyważone oco tutaj chodzi??;d

Właśnie też to zauważyłem że jak sie moto bardziej rozgrzeje to lepiej chodzi i wogóle sie lepiej jeździ i właśnie staram sie go nie kręcić wysoko na zimnym silniku

Już odpowiadam!
Wyważenie polega na równowadze elementów silnika Tłoka i wału (przeciwwagi która tam się znajduje. Czyli aby nie było tak że tłok idzie "chętniej"w dół niż w górę i na odwrót, pomijam oczywiście cykle pracy silnika takie jak sprężanie.

Aby to wszystko zrozumieć weź sobie zabawkę helikoptera takiego który ma dwa śmigła. Dociąć jedno ze skrzydeł i zakręć. Zobaczysz że zacznie nim mocno trzepać.

Podobnie jest w silniku dobre wyważenie jest kluczowe.

Co do zimnego silnika to dobrze postępujesz. Nie wolno kręcić wysoko zimnego silnika.

Offline

 

#11 2011-04-29 20:24:08

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Re: Pierścienie

Czyli co mozna czasami Zetke pocisnąć do 9-10 tyś obr

Offline

 

#12 2011-04-29 20:39:28

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Pierścienie

Apeluje wysokie obroty silnika nie sa dla niego szkodliwe jeżeli części są odpowiednio wyważone.

W zetce części nie są wyważone i wszystko wibruje.

Po drugie, zetka, książkowo nie powinna przekraczać 6,5k obrotów, co jest idiotyzmem, ale nie powinna być jeżdżona na 9-12 tyś obr, przez DŁUŻSZY czas, ponieważ pogubi pierścienie, zagrzeje się i zatrze...

a z moich informacji

Kiepskie informacje, z moich informacji, wiem, że chińskie 125 można pałować, ale 50 nie lubią tego i można pogubić pierścienie.


wysokie obroty sa wskazane ponieważ wówczas jest najlepsze smarowanie wszytskich części silnika.

Czy masz pojęcie, że oznacza to, że obroty te, to nie 11-12k tylko od 5k do ok 8k, większe to już jest tragedia dla silnika? Prędkość przelotowa zetki, jak i wielu innych motocykli wynosi 60-70% obrotów, co oznacza, że zetka powinna jechać na dłuższą trasę nie szyciej niż 6-7k obrotów, czego i tak nikt nie przestrzega, dla tego małe silniki mają małą wytrzymałość. Gs500, przy 130 km/h pyrka sobie 6,5k obr.


Wysokie obroty są szkodliwe

Dla każdego jednocylindrowego chińczyka.


Ale oco chodzi w tym że części muszą być wyważone ??

Jakość wykonania, czego w Zetce brakuje, w hondzie nie mam prawie żadnych wibracji, co samo o wykonaniu mówi. To tak w skrócie.

Offline

 

#13 2011-04-30 12:19:48

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Re: Pierścienie

Aha według mnie nawet jak ma sie zębatke 13z przodu i jak piszą w książce nie wiecej niż 6,5k obr to w dwie osoby jedziesz 40km/h

Druga myśl jaka mi przychodzi to że zablokowana Zetka na 4 zakręci max do 7k obr a chyba jak sie jeździ na 8k obr albo nawet te 8,5k obr to 1k rużnicy obr to chyba nie aż tak dużo co innego jak niektórzy jeżdżą po 10-11k obr to rozumiem

Offline

 

#14 2011-04-30 12:57:03

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Pierścienie

Nie ma co się sztywno trzymać obrotów (tym bardziej patrząc na ten "precyzyjny" obrotomierz). Ważne, żeby nie przeciążać silnika, a to jakie obroty się kręci zależy od wielu czynników. Jak czuję, że silnik się dobrze wkręca i nie męczy za bardzo to po prostu wkręcam (a przynajmniej daję mu sobie swobodnie pokręcić), jak czuje, że przymula to mu odpuszczam, często redukuję, a gadanie, ze jeździmy 6,5 czy 9 tys. obr. nic nie mówi (chyba, że jeździcie po płaskim torze bez zakrętów). Przy 50 ccm nawet jazda pod lekki wiatr już spływa na pracę silnika i może go obciążać, mimo, że brzmi to paradoksalnie, to jazda na tym "piździku" wymaga jednak jakiegoś myślenia.
Co do 6,5 tys. obr./min., to można sobie tak pyrkać po pustej, płaskiej  drodze ze stałą prędkości (pomijam tu już  jaką), ale jadąc już pod lekką górkę to przy tych obrotach zabija się silnik, gdzie moc i moment obrotowy jest bardzo niski (co nie znaczy, że trzeba go też "pałować"), trzeba po prostu słuchać co on gada i jak chce więcej to mu dawać więcej, a jak jęczy to go nie katować

Offline

 

#15 2011-04-30 13:11:19

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Re: Pierścienie

No to jest proste że jak silnik zaczyna buczeć i ma ciężko to się odpuszcza albo redukcja chyba lepiej redukcja i wyższe obroty niż ma się przymulać

Jak napisałes ten "precyzyjny" obrotomierz to u mnie według niego jak jest 8k obr to silnik pracuje normalnie jak juz wyjdzie poza 8k to słychac że juz powoli zaczyna wyć

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl Treppen aus Polen https://f-gazy-on-line.pl/kursy/f-gazy