No cześć. Jak coś źle albo nie tak to sorry. Przedstawiałem się już w przywitalni a teraz przedstawię wam moje pytanko. Otóż muszę wybrać motorower. Mam do wyboru kilka:
- zdecydowany faworyt- Romet Zetka
-Router ws 50
-Barton fighter
-Barton Sprint
Teraz przedstawię to trochę dokładniej.Otóż ma mi służyć trochę długo. A lekko ze mną mieć nie będzie. Nie chodzi tu o cały czas full manetka ale o jazdę w 2osoby i dystanse rzędu 300-400km. No i żeby przyzwoicie jechał i żeby przy 60-70 nie miał zaraz się rozlecieć. Znam się na mechanice także regulacja gaźnika to nie problem. A tak przy okazji który byłby najszybszy(sprint ma seryjnie 72cc ale podobno zetka ma silnik całkiem całkiem:) No i jetem dosyć wysoki także moto też ma być duże. Który będzie zatem najlepszy do dłuższej turystyki w 2 osoby przy przelotowej 60km/h. Cudów nie oczekuje ale proszę o pomoc. Dzięki i pozdrawiam.
Offline
jak chcesz latać 80km/h to z cylindrem poziomym i żeby lekki był (masa ogólna moto). weź sobie sprinta wyciągnie 80 ale, ALE lepiej jak byś kupił sobie z pionowym silnikiem.
Offline
Tak jak wyżej, 80/50 lub 125/50- najlepsza opcja
Offline
A jakie są różnice pomiędzy pionem a poziomem? Poza dostępem części i ich ceną? Miałby wytrzymać ok 15k km przy dosyć ostrej jeździe? Ile pociągnie dobrze dotarta i odblokowana zetka a router? Jakby co ważę 50kg i 176 wzrostu (zmieszczę się na zetke)? Dużo daje cylinder 80cc? I jeszcze co do tuningu.zetki co jeszcze można włożyć? Gaźnik? Filtr powietrza? Ile wtedy pojedzie? Patrzyłem na allegro i: czy ten cylinder jest z aluminium (bo drogi cuś:)? czy ta głowica też czymś się różni od serii? czy wałek rozrządu też jest"sportowy"?
Ile pociągnie router po zmianie na 80 aluminium airsala? Ile jedzie max barton sprint? Trochę sporo pytań ale się nie orientuje na rynku;)
Offline
Silnik pionowy większa wytrzymałość, mniejsze spalanie, osiagi troszke mniejsze na 50ccm ale po zmiane na 72ccm to idzie tak samo jak poziomy przy mniejszym spalaniu i sporo mniejszych wibracjach. +ładny wygląd silnika.
Poziomy tanie czesci bardzo, spalanie troszkę większe na 50ccm szybszy od pionowych, Troche mniejsza wytrzymałość niż pionowych/
Offline
carek69 napisał:
A jakie są różnice pomiędzy pionem a poziomem? Poza dostępem części i ich ceną? Miałby wytrzymać ok 15k km przy dosyć ostrej jeździe? Ile pociągnie dobrze dotarta i odblokowana zetka a router? Jakby co ważę 50kg i 176 wzrostu (zmieszczę się na zetke)? Dużo daje cylinder 80cc? I jeszcze co do tuningu.zetki co jeszcze można włożyć? Gaźnik? Filtr powietrza? Ile wtedy pojedzie? Patrzyłem na allegro i: czy ten cylinder jest z aluminium (bo drogi cuś:)? czy ta głowica też czymś się różni od serii? czy wałek rozrządu też jest"sportowy"?
Ile pociągnie router po zmianie na 80 aluminium airsala? Ile jedzie max barton sprint? Trochę sporo pytań ale się nie orientuje na rynku;)
Offline
każdy pionowyczy poziomy poleci tyle samo i tyle.
Wybór jest jeden - Benzer
Offline
derzawi1 napisał:
Silnik pionowy większa wytrzymałość, mniejsze spalanie, osiagi troszke mniejsze na 50ccm ale po zmiane na 72ccm to idzie tak samo jak poziomy przy mniejszym spalaniu i sporo mniejszych wibracjach. +ładny wygląd silnika.
Poziomy tanie czesci bardzo, spalanie troszkę większe na 50ccm szybszy od pionowych, Troche mniejsza wytrzymałość niż pionowych/
Gdzie wyczytałeś lub dowiedziałeś się że poziome silniki spalają więcej paliwa i mają większe wibracje a niżeli pionowe?Do poziomego jedynie co jest do bani to że ma żeliwny cylinder i wygląda kiepsko w motorowerach bez ramy kołyskowej przed silnikiem.Na cyl.72 cm Zetka jak i mopedy z horyzontalnym cylindrem mają porównywalne osiągi i spalanie.
Offline
Gost Rider napisał:
derzawi1 napisał:
Silnik pionowy większa wytrzymałość, mniejsze spalanie, osiagi troszke mniejsze na 50ccm ale po zmiane na 72ccm to idzie tak samo jak poziomy przy mniejszym spalaniu i sporo mniejszych wibracjach. +ładny wygląd silnika.
Poziomy tanie czesci bardzo, spalanie troszkę większe na 50ccm szybszy od pionowych, Troche mniejsza wytrzymałość niż pionowych/Gdzie wyczytałeś lub dowiedziałeś się że poziome silniki spalają więcej paliwa i mają większe wibracje a niżeli pionowe?Do poziomego jedynie co jest do bani to że ma żeliwny cylinder i wygląda kiepsko w motorowerach bez ramy kołyskowej przed silnikiem.Na cyl.72 cm Zetka jak i mopedy z horyzontalnym cylindrem mają porównywalne osiągi i spalanie.
O co do spalania to sie nie zgodze kolega ma Routera WS i na 72ccm pali mu około 3l a moja zetka tez 72ccm spali z 2,5l nie wiem czym to jest spowodowane.
Co do wibracji bardziej wibruje poziomy.
Offline
Wibracje tak, co do spalania to kwestia regulacji
Offline
derzawi1 napisał:
Gost Rider napisał:
derzawi1 napisał:
Silnik pionowy większa wytrzymałość, mniejsze spalanie, osiagi troszke mniejsze na 50ccm ale po zmiane na 72ccm to idzie tak samo jak poziomy przy mniejszym spalaniu i sporo mniejszych wibracjach. +ładny wygląd silnika.
Poziomy tanie czesci bardzo, spalanie troszkę większe na 50ccm szybszy od pionowych, Troche mniejsza wytrzymałość niż pionowych/Gdzie wyczytałeś lub dowiedziałeś się że poziome silniki spalają więcej paliwa i mają większe wibracje a niżeli pionowe?Do poziomego jedynie co jest do bani to że ma żeliwny cylinder i wygląda kiepsko w motorowerach bez ramy kołyskowej przed silnikiem.Na cyl.72 cm Zetka jak i mopedy z horyzontalnym cylindrem mają porównywalne osiągi i spalanie.
O co do spalania to sie nie zgodze kolega ma Routera WS i na 72ccm pali mu około 3l a moja zetka tez 72ccm spali z 2,5l nie wiem czym to jest spowodowane.
Co do wibracji bardziej wibruje poziomy.
2,5l tyle pali 110 cm ja mam 72cm i mi 2 l/100 max. a po za tym jak pisał Gimis kwestia regulacji i odpowiedniego przełożenia.Wibracje przejedz się łogarem np.z 2008r to zobaczysz o ile są mniejsze wibracje w poziomym silniku a w silniku łogara z 2009r.
Offline