Ogłoszenie


#1 2010-12-13 16:43:12

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

[Poradnik] Zimowanie motocykla.

By PickNick & BluRey



Stopień trudności: łatwy

Chcielibyśmy Wam dzisiaj przybliżyć czynności konserwacyjne, które pozwolą utrzymać Wasze moto w świetnej kondycji podczas zbliżającej się zimy.



Mycie motoru.

Pierwszą rzeczą którą należy zrobić jest dokładne umycie motoru. Trudne do usunięcia zanieczyszczenia (smar np) możemy pojechać benzyną ekstrakcyjną. Możemy kupić też różnego rodzaju kosmetyki do mycia motocykli, nie są tanie, ale na pewno nie przyniosą efektu odwrotnego do zamierzonego.  Po umyciu motor musimy dokładnie osuszyć. Najlepiej myć samemu i powoli, ale skutecznie. Osobiście polecam do tego środek Motul MotoWash.


Wymiana oleju.

Jeśli przez cały sezon jeździliśmy na nie zmienionym oleju, to najlepiej było by to zrobić teraz. Zużyty olej ma w sobie bardzo dużo szkodliwych dla silnika związków. A wymiana oleju to czynność łatwa i przyjemna.


Wymiana płynu hamulcowego.

Płyn hamulcowy posiada właściwości higroskopijne (ściąga wodę z otoczenia), co powoduje że po pewnym czasie zamiast płynu, mamy tam wodę, która odpowiada za nasze heble. Poza tym płyn hamulcowy (DOT 4) nie jest strasznie drogi


Czyszczenie i smarowanie łańcucha.

Bierzemy środek do czyszczenia łańcuchów (może być też terpentyna i nafta) i dokładnie czyścimy nasz łańcuch ze starego smaru. Teraz będzie nam potrzebne coś czym go nasmarujemy (20-40zł). Stawiamy sobie Zetke na centralnej podstawce, wrzucamy jedynkę, i zaczynamy aplikować smar na wewnętrzną stronę łańcucha. Koło się kręci, a nasze smarowidło jest już w całym układzie napędowym.


Zabezpieczenie instalacji elektrycznej i akumulatora.

Wyjmujemy akumulator i przynosimy od domu, musimy też pamiętać aby od czasu do czasu go podładować, najlepiej prądem małym 10% maksymalnej mocy akumulatora. Na wszystkie połączenia przewodów możemy napsikać trochę WD-40.


Zabezpieczenie opon.

Zetka posiada centralną podstawkę, więc z tym problemu niema. Spuszczamy powietrze do 1 atmosfery i mamy spokój.


Zatankowanie pod korek.

Woda się nie będzie mogła osadzać w baku, a on sam korodować. Ważne, by benzyna wypełniała cały bak.


Spuszczanie paliwa z gaźnika.

Należy spuścić paliwo z gaźnika, a resztę wypalić, zapobiegnie to różnym przeciekom a także złapania gdzieś benzyny i rozsadzenia nam przewodów.


Smarowanie (woskowanie) elementów metalowych i chromowanych.

Najlepiej cały motor spryskać specjalnym preparatem, osobiście polecam S100 Korrosions-Schutz. Na zimę pokryć motor cały i nie przecierać.


Pokrycie elementów ruchomych.

Pokrywamy elementy ruchome, typu podnóżki, linki i inne rzeczy środkiem do tego przeznaczonym. Osobiście polecam
E.Z lube Multi Protect.



Na koniec przykrywamy motor pokrowcem. Zapomnijcie o zwyczajnych foliach bo na wiosnę z motoru zostanie "czegoś" co przyprawi Was o zawał . Jak zostawimy motor pod folią, to całą zimę będzie się tam kisić wraz z wilgocią i będzie gorzej, niż zostawilibyśmy gołego.



5 najważniejszych przykazań:



* Nie odpalamy silnika w zimę, można co jakiś czas kopnąć na sucho silnik, by ścianki cylindra pokryły się olejem.
* Czyścimy i suszymy moto bardzo dokładnie !
* Przykrywamy moto czymś przewiewnym i oddychającym.
* Pokrywamy wszystkie chromy i elementy aluminiowe środkiem zabezpieczającym, natomiast elementy lakierowane woskujemy.
* Kopiemy od czasu do czasu NA SUCHO, nie odpalamy moto.
* (Dla hardkorowców) Ustawiamy rozrząd w takim momencie, by obydwa zawory leżały swobodnie i ich sprężyny nie były naciągnięte, co pozwoli im na dłuższy żywot oraz odpoczynek.


KOPIOWANIE ZABRONIONE !

PICKNICK & BLUREY Ÿ

Offline

 

#2 2010-12-13 20:00:22

 kusy1976

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Olsztynek
Zarejestrowany: 2010-11-23
Posty: 39
Pojazd: Romet CRS50

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Bardzo fajnie to zrobiliście Panowie. Szkoda, że jako użytkownik całoroczny nie będę mógł wdrożyć wszystkich punktów na raz.
Mam dodatkową uwagę w temacie mycia. Jeśli będziecie używać myjki ciśnieniowej uważajcie na żebra cylindra - odchodzi z nich farba.
Czekamy na kolejne poradniki.

Offline

 

#3 2010-12-13 20:23:58

michaaeell

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2010-11-15
Posty: 75
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 :>

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Bardzo fajny artykuł ale jest wasz? Czy z jakiegoś innego forum? Bo już coś podobnego czytałem ale nie chce was o nic posądzać ponieważ tego dużo jest w sieci

Offline

 

#4 2010-12-13 20:44:54

 Radzet

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

32152752
Skąd: Rudnik nad Sanem
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 504
Punktów :   
Pojazd: zetka 50+, pony m-2 ,ETZ 150
Wiek: 20

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

wszystko fajnie .  ciekawy czy ktokolwiek zrobil te wszystkie czynnosci
Jak sie olej zmienia na wiosne to bardzo szkodzi silnikowi?

Offline

 

#5 2010-12-13 21:14:25

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

michaaeell



Nasz i tylko nasz, czerpaliśmy wiedzę z praktyki, pewnie, że będzie podobne do innych bo to na ten sam temat.

Radzet


Olej powinno się zmienić na zimę i później na sezon, tak jest najlepiej.

Offline

 

#6 2010-12-13 21:21:39

 Radzet

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

32152752
Skąd: Rudnik nad Sanem
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 504
Punktów :   
Pojazd: zetka 50+, pony m-2 ,ETZ 150
Wiek: 20

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

a ty tak robisz?

Offline

 

#7 2010-12-13 21:25:21

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Tak

Znam wielu ludzi co robi jeszcze więcej czynności i zatykają wydechu gumką.

Btw.

Zachęcam was do tworzenia poradników, artykułów,recenzji i podobnych temu.

Offline

 

#8 2010-12-19 22:17:50

 kubas11117

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

3280300
Skąd: Kudowa Zdrój
Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 88
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK50

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

1."* Nie odpalamy silnika w zimę, można co jakiś czas kopnąć na sucho silnik, by ścianki cylindra pokryły się olejem."
Gó**o prawda! Motocykl można przepalać i jest to nawet wskazane ale koniecznie musi się rozgrzać na "maxa" czyli osiągnąć swoją temperaturę pracy, bo w katalizatorze zbierają się różne syfy i przy danej temperaturze są dopiero wypalane.

2. "Spuszczanie paliwa z gaźnika." osobiście uważam to za zbędną czynność, bo wg mnie lepiej moto odpalać (1 raz w tygodniu)

3. "Czyszczenie i smarowanie łańcucha." - W ŻADNYM WYPADKU NIE MOŻNA SMAROWAĆ ŁAŃCUCHA NA WŁĄCZONYM SILNIKU!!!!!!!!!!!!!!!! Idźcie zapytać jakiegoś mechanika, to wam kazanie na ten temat wygłosi. TO GROZI OBCIĘCIEM PALCÓW!!! Zmieńcie to!

4. Płyn hamulcowy wymienia się raz na 2 - 3 lata (warto dopisać).


Poza tym to poradnik bardzo dobry ale mam wrażenie, jakbym czytał poradnik ze strony scigacz.pl ;>
PS. Jeszcze raz mówię żebyście uważali z tym smarowaniem!


http://pic.20dollars2surf.com/ban_pl_12060_319770.gif

Offline

 

#9 2010-12-19 22:35:15

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Poza tym to poradnik bardzo dobry ale mam wrażenie, jakbym czytał poradnik ze strony scigacz.pl ;>

Widać, mamy podobny poziom.

."* Nie odpalamy silnika w zimę, można co jakiś czas kopnąć na sucho silnik, by ścianki cylindra pokryły się olejem."

Nie odpalamy silnika zimą, zostawiamy go by nie pracował, zatykamy wydech gumą i czekamy na sezon, każdy obeznany ci tak powie, odpalanie silnika w takich temp by go przepalić, to jest dla niego męczarnia, poczytaj. Mit o przepalaniu silnika został obalony ale i tak dużo ludzi się z tym kłóci.

Czyszczenie i smarowanie łańcucha

W Zetce można tak robić, bo koło i tak ledwo 3 km/h się toczy, jakiś tępy janek musiałby być żeby sobie zrobić krzywdę z zetką. Osobiście w Varadero bym tak nie zrobił, ale poradnik jest dla zetkowiczów. Teza ta jest w 100% słuszna dla motocykli, w Zetce można koło ręką zatrzymać.


Płyn hamulcowy po zimie będzie dosyć mniej efektywny, a koszta jego są nie wielkie.

Pkt 2 idzie wraz z pkt 1.

Radzę ci, nie przepalaj Zetki, tylko kopnij od czasu do czasu, a dobrze ci to wyjdzie.


Tak po za tym, to dzięki wielkie za uważne czytanie i wytykanie błędów!


Jeden użytkownik innego forum napisał idealnie o przepalaniu silnika.


Jeśli macie garaże ogrzewane to tylko akumulator wystarczy odłączyć i (lub) podpiąć pod jakiś mądry prostownik elektroniczny .... nie ma sensu odpalać bo potem jak silnik i motocykl stygną to skrapla się para wodna i w cylindrach i reszcie silnika i bardziej to szkodzi motórowi niż pomaga !! Nie wspominając o układzie wydechowym gdzie taka skroplona para wodna to istny kwas siarkowy .....
A jak garaże nie ogrzewane o już lepiej w ogóle nie dotykać motocykla do ciepłej wiosny .... ochłodźcie sobie rękę do -4 stopni i potem wsadźcie nagle do wrzątku czy wody o temp 60-80 stopni .... prosty sposób do zabicie choćby uszczelniaczy zaworowych i potem dolewania obficie oleju co 1000 km ...

Offline

 

#10 2010-12-20 16:28:32

 Blurey

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Skąd: Goleniów.
Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 904
Punktów :   
Pojazd: B5 1.9TDi
Wiek: 23
WWW

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Jeśli nie masz zamiaru w zimę wziąć motoru na normalną przejażdżkę, to go wogóle nie odpalaj.
Co do obcinania palców - ja tam smaruje Castrolem Chain Wax z taką słomką do pryskania. A jak ktoś smaruje ręcznie jakimś smarem to chyba oczywiste że nie na włączonym silniku ...


http://i.imgur.com/B7KaebV.png

Offline

 

#11 2011-08-27 22:34:08

 m4niek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

25231570
Call me!
Skąd: Jaworzno Śląsk
Zarejestrowany: 2011-01-18
Posty: 218
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50
Wiek: 16

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Czy ten poradnik dotyczy sie tylko zetki czy jakiś innych motorów/motrowerow?


http://img6.imageshack.us/img6/205/userbarau.png

                     "Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem."

Offline

 

#12 2011-08-28 00:23:55

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Wszystkiego.

Offline

 

#13 2011-09-20 13:53:33

 Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: (Łódzkie)
Zarejestrowany: 2011-07-10
Posty: 378
Punktów :   
Pojazd: Romet Router WS 50
Wiek: 15

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Witam! Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj, jaki polecacie smar do łańcucha?


http://www.bankfotek.pl/image/1038470.jpeg

Offline

 

#14 2011-09-20 14:10:02

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Rider napisał:

Witam! Nie chciałem zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj, jaki polecacie smar do łańcucha?

Post nie ma żadnego związku z tym wątkiem, proszę nie robić OT.
Było już coś o smarowaniu łańcucha - nawet w dziale dot. WS50 http://zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=833

Offline

 

#15 2011-09-20 21:14:00

knurus

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-08-07
Posty: 44
Punktów :   

Re: [Poradnik] Zimowanie motocykla.

Od siebie chciałbym tylko dodać że jest pewna bardzo ważna zasada w motoryzacji- "Jednorazowe odpalenie zimnego silnika to jak zużycie silnika przy przejechaniu tysiąca kilometrów". Więc odpalanie w zime silnika jest dla niego ogromnym zyzuciem(gesty olej, ok 1 s pracy na suchy bo pompa do piero zaczyna pracowac i wogule fizyka metali i ich rozciagliwosc)

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl kurs montera klimatyzacji cena