Witam.
Mam dosyć nietypowe pytanie. Otóż doszedł do mnie dzisiaj cylinderek 72cc, jednak nie mogę wymienić go u siebie w garażu (skomplikowana sprawa ). Musze jechać ze wszystkim do brata a on u siebie nie ma nawet śrubokręta. Czy ktoś kto już wymieniał cylinder mógłby mi powiedzieć jakie narzędzia są potrzebne do wymiany cylindra w naszych zetkach? Być może przyda się jeszcze komuś innemu
Z góry dzięki!
Offline
Weź zestaw kluczy nasadowych i tyle Powinno wystarczyć.
Offline
Płaski śrubokręt . taki w miare mały
Offline
Wszystko to powinno ci starczyć
Offline
Gratuluje. I długiej żywotności życzę
Offline
Kromas napisał:
Ok dzięki A do regulacji zaworów coś jest potrzebne?
oprócz narzędzi szczelinomierz listki 0.05 i 0.07
a tu miałeś poradnik wystarczyło poszukać
http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=2216
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-06-03 17:32:38)
Offline
Chłopaki ważne pytanie mam. Gdzie powinienem włożyć prowadnice łańcuszka rozrządu?(tą gumową podłużną część) Chodzi mi o tą dłuższą. W sesie gdzie ona sie zaczepia w bloku silnika bo założyłem ją tak, że jest napięta do tego stopnia że nie mogę założyć koła zębatego na wałek bo łańcuszek jest zbyt napięty a napinacz nie jest założony. Proszę o szybką odpowiedz. Z góry dzięki !
Offline
jak spojrzysz w otwór gdzie idzie łańcuszek rozrządzu widać dwa wystające kawałki odlewu karteru. między te kawałki trzebba je włożyć. ale trzeba to zrobić gdy już jest założony cylinder i uszczelka pod głwice (u góry jest mocowany w otworze w głowicy)
a czy napinacz zluzowałeś? Trzeba go całkowicie wykręcić i skręcić dopiero po założeniu zębatki rozrządu w głowicy i łańcuszka.
Offline
Napinacz wyciągnięty. A może spytam inaczej. Czy jak zakładam glowice to ta prowadnica powinn a sie napiąć (jak łuk) jeśli tak to dużo? A może ktoś z was pamięta ile ząbków (tych z tylu prowadnicy) powinna ona wystawiać gdy jest luźno włożona?
Offline
Złożyłem dzisiaj zetke i niestety nie odpala W ogóle nawet nie załapuje. I tutaj mam pewne pytanie. Czy jak wy ustawialiście rozrząd to wałek rozrządu był luźny? Mam na myśli czy na znaku "T" krzywki powinny być na dole czy na górze? (jak są na górze to wałek jest unieruchamiany przez popychacze)
Ostatnio edytowany przez Kromas (2014-06-05 13:45:11)
Offline
Jak jest na znaku T to tłok jest w maksymalnym górnym położeniu i zawory są zamknięte. Z racji tego że zębatkę da się przykręci tylko w jeden sposób do wałka rozrządu a różnica między zebatką na wale w stosunku do zębatki na wałku rozrządu jest 1:2 to raz masz krzywki na dole raz na górze. Gdy kropkę masz na górze to krzwki są na dole i w tym ustawieniu jest najłatwiej wyregulować zawory.
Żeby odpalić zetkę potrzebny jest dobrze ustawiony rozrząd, ustawione zawory, iskra i paliwo z gażnika. sprawdz w tej kolejności. sprawdzając iskrę powinienieś czuć z cylindra paliwo, jak nie czujeś gażnik czyszcenia. jak to jest ok napewno zapali, co najwyżej może zle chodzić.
Offline