Siema chciałbym by ten artykuł o ile można tak go nazwać rozwiał wszelkie wasze właściwości odnośnie stania przed zakupem moto z tym silnikiem.
Moto z tym silnikiem posiadam niecały miesiąc i przez ten czas przejechałem nim ok. 500km, po tym dystansie chciałbym wam przedstawić moje doświadczenia z tym silnikiem.
Po kupnie od razu wymieniłem wszelkie płyny, wyczyściłem gaźnik, świeca była nowa, filtr powietrza wyczyszczony i zmienione listki membrany na nowe.
Silnik w moim moto ma ok. 11K przebiegu i jest po kapitalnym remoncie i teraz może coś o nim ?
Skrzynia biegów do najlepszych nie należy, ponieważ :
-Biegi wchodzą z oporem i ich redukcja również,
-Bieg podczas jazdy potrafi wyskoczyć
-Ciężko znaleźć luz
-Dosyć często pojawiający się on między 5, a 6 biegiem
-Przełożenia strasznie krótkie
Sprzęgło
-Sprzęgło dosyć słabe potrafi uśliznąć się podczas gwałtownego przyspieszania, docisk tylko na 4 sprężynach, do tego 4 tarcze
Ogólnie o silniku
U mnie silnik bardzo ciężko zagrzać, ponieważ nie mam termostatu więc problemu z przegrzewaniem się nie mogę wam opisać, ale za to opisze ogólne działanie silnika.
Silnik z niskich obrotów tzn. przed rezonansem potrafi zgasnąć podczas ruszania i bardzo słabo się zbiera, powyżej 10K obrotów silnik również traci swoją moc.
Rezonans wypada między 6500-9500 obrotów
Spalanie nie mniejsze niż 3.5L na gaźniku Dellorto PHBN 16 największe jakie zaobserwowałem to 4.5L na 100km podczas jazdy mieszanej.
Podsumowanie
Na koniec coś ode mnie.Silnik do najlepszych nie należy i drugi raz na pewno bym nie kupił moto z takim silnikiem, 5 i 6 bieg ze względu na krótkie przełożenie jest zbędny.
Nie polecam silnika Minarelli AM6, którym wszyscy się tak jarają.
Offline
No . AM6 nie jest genialnym silnikiem pod względem spalania oraz częstotliwości wymiany części ulegających wielkim przeciążeniom oraz zużyciu . Na przykład cylindry i głowice w porównaniu do 4 t wymiękają oraz tłok też rewelacją nie jest. Spalanie jest duże. Nie ma co się oszukiwać że 4,5 litra to jest mało . Mojego kumpla tata ma bandita 600 która pali 5-5,5 litra na 100 kilometrów . To jest 600 a nie 50. No ale cóś za cóś... Spalanie i żywotność cylindrów i różnych podobnych jest słabsza bo ulegają większym przeciążeniom, ale za to moc i v max jest większy . Nie hejtujcie bo wiecie jak jest i nie ma co się oszukiwać . Osobiście wielkim fanem AM6 nie jestem no ale zawsze są jakieś zalety tego silnika.
Offline
Silnik AM6 w oryginale zadbany i nie przekraczający czerwonego pola jest ok. różnica w stosunku do 4T wynika z konstrukcji. silnik 2T to oczywiste ma mniejszy przebieg do remontu, większe spalanie, i słabą moc poza rezo i z dołu i z góry, pozostałe przywoływane mankamenty wynikają ze złej (czytaj szczeniackiej) eksploatacji i zakładania "tjuningowych" części. Reasumując jak nastolatek zadbanej Apki lubi kosztem wyższego spalania i częstszych remontów, adrenalinkę, wysokie obroty, troszkę większą szybkość, i marzenie w przyszłości o karierze Rossiego , to dlaczego nie, w 4T 50cc tego nie znajdzie, byle by jeździł z głową.
A do lansu, turystyki, na dojazdy i na ryby, Zetka
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-06-07 10:10:34)
Offline
11 k km i po remoncie i to są prawdziwe realia
Brawo za to, że jako jeden z nielicznych masz jaja się przyznać, że to złom Możesz mi podrzucić pod garaż bo jeszcze fleksy nie zwijałem
Offline