Witam, mam pewien problem, mianowicie jak większość z was już wie, w swoim romeciaku zawitało 200ccm, byłem bardzo podjarany tym że będę mógł lecieć przelotowe 100km/h i brać co niektóre 2t. Niestety dupa, nie wiem co jest z tym silnikiem, ale nie dość że prędkość max jaką wycisnąłem z tego silnika to 95km/h według GPS, na przełożeniu 15/46. Ostatnio jechałem z dziewczyną i wyprzedził mnie k-125... Nie wiem co się dzieje. Nie tak to miało wyglądać, pomocy!
Offline
Mam zamiar na 38t, ale to dalej będzie max 105km/h, na 15/52 miałem 86km/h, na 15/46 mam 95km/h a jeśli idąc tym tropem na 15/38 będzie jakieś 105-110. Wina może leżeć po drugiej stronie?
Offline
różnica między 125, a 200 to tylko przejściówka, więcej zyskasz na mocy, ale i tak jak będziesz chciał ją przełożyć na prędkość tu dupa
To jest coś takiego jak 50>72
Offline
Tylko 50 nie dognisz 72 tak samo nie powinno być żeby 125 wyprzedziło 200c
Offline
15/46???
Po pierwsze, załóż 17/38, po drugie rozróżniaj koniec silnika spowodowany brakiem mocy, a koniec silnika spowodowany brakiem obrotów, czyli za krótkim przełożeniem...
Realny vmax powinien oscylować gdzieś mniej więcej w okolicach 110 km/h. To jest + 15 km/h w stosunku do 125, czyli ogromna różnica. Pozwoli ci to rżnąć wszystkie 125 4t jakie istnieją. Ogólnie vmax powinieneś osiągać na 4 biegu, 5 bieg tylko na utrzymanie tego vmaxu. A idealnym przełożeniem jest takie, gdy vmax na 5 biegu masz wtedy, kiedy silnik osiąga max moc.
Offline
Pisząc koniec silnika, mam na myśli brak obrotów. Ta 125, nie wzięła mnie na v-max, tylko przy 60km/h zobaczyłem że mnie wyprzedza i dałem mu manetkę do końca i ledwo co go doganiałem, pomimo że moc mam podobno o 10km większą. Na 4 biegu mam max 70-75km/h i dalej nie chce kręcić (ok. 8k). Ogólnie silnik kręci mi max do +-8k.
Offline
Może koleś na k-125 był bardzo lekki ? . Ty jechałeś z dziewczyną (nie wiemy ile waży :> ), najważniejszy jest stosunek mocy do masy.
Lekkie moto o mniejszej pojemności bez problemu objedzie większą o znacznie gorszym stosunku mocy do masy.
Offline
Ja tam ważę 57kg i jeżdżę tym K125 to czuć właśnie jego zrywność, czasem muszę wyprzedzić kogoś na szosie bo czuję że szybciej dochodzę do danej prędkości od jakiegoś typowego samochodu.
Offline
Ja ważę 70kg a dziewczyna 45 (Niziutka ), koleś był stosunkowo niski. No może przez to też, a jeszcze jedno, zakładać przełożenia 15/38 czy 17/38 i dlaczego akurat takie?
Offline
Na 4 biegu mam max 70-75km/h i dalej nie chce kręcić (ok. 8k). Ogólnie silnik kręci mi max do +-8k.
No i prawidłowo. Zmień przełożenie bo jest stanowczo za małe, silnik 200 ccm ma około 180 ccm pojemności i ma ~14 koni.
Offline
Karburator sobie wyreguluj. ;-)
Offline
PickNick napisał:
Na 4 biegu mam max 70-75km/h i dalej nie chce kręcić (ok. 8k). Ogólnie silnik kręci mi max do +-8k.
No i prawidłowo. Zmień przełożenie bo jest stanowczo za małe, silnik 200 ccm ma około 180 ccm pojemności i ma ~14 koni.
Na cylindrze mam wygrawerowane "198ccm"
Offline