WItam kupiłem wczoraj motula i zauważyłem że zmieniło się opakowanie
stare:
nowe:
i tu pytanie zmieniło się tylko opakowanie czy coś zmienili w składzie?
Offline
Zmieniła się tylko naklejka na opakowaniu.
Offline
Wow. Niesamowite, nieprawdopodobne.
<lol>
Offline
Ja mam pytanie, będę teraz wymieniał olej w K125 i czy lać od razu motula 5100 10w40 czy lać coś typu 20w50
Offline
Powiedz mi, czy twój to syntetyk?
Offline
nie mam żadnego oleju jeszcze kupionego, na liczniku 1400km.
Offline
Gost Rider napisał:
Zmieniła się tylko naklejka na opakowaniu.
I tu się mylisz, nowy Motul spełnia wyśrubowaną normę Jaso MA2 (jest na naklejce) , norma ta odpowiada za współczynnik tarcia statycznego, wyższa norma to opóźniony moment ślizgania się sprzęgła w silnikach motocyklowych 4t.
Zapomniałem dodać że ta norma dotyczy mokrego sprzęgała a takie chyba mamy właśnie w zetkach . Polecam ten olej, sam jestem wku... bo niedawno kupiłem 4l starej wersji
Oto wartości współczynników:
JASO MA1 - 1.15 do 1.7
JASO MA2 - 1.7 do 2.5
jest różnica ? jest
Oczywiście to tylko wycinek zagadnienia bo w zależności od użytych tarczek(zwykłe korkowe, z pregnacją karbonową, aluminiową, kewlarowe) przy danym współczynniku tarcia statycznego sprzęgło może się ślizgać albo ciągnąć ale to już inna bajka do zastosowania na torze, tak samo jak dylemat czy olej estrowy czy bezestrowy itd. itd.
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-06-26 08:14:25)
Offline