Ogłoszenie


#1 2011-05-25 11:19:23

shad0v

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 69
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50 Classic

Uszkodzenie wskaźnika poziomu oleju

Więc tak:
W czasie gleby z zeszłęgo roku, wygiął mi się prawy podnóżek. Pręt - ogranicznik kopki uderzył w obwódkę oczka które służy do kontroli poziomu oleju i trochę ją uszkodził.
Wczoraj zauważyłem kropelkę oleju pod motorkiem, jak się zacząłem przyglądać, to się okazało że uszczelka oczka jest przygnieciona w jednym miejscu i wydostaje się stamtąd olej
Planuję trochę to obrzeże wyprostować i zakleić uszkodzony brzeg poxiliną, po porządnym odtłuszczeniu - tylko w związku z tym pytanie - nie orientujecie się , jak się to oczko wyciąga? Czy trzeba rozbierać silnik? Czy można je wyjąć z zewnątrz?

Offline

 

#2 2011-05-27 20:54:53

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

Re: Uszkodzenie wskaźnika poziomu oleju

nie rpzygladalem sie temu ale jak na moje oko to chyba trzeba rozebrac caly silnik na pol

Offline

 

#3 2011-05-27 21:40:07

shad0v

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 69
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50 Classic

Re: Uszkodzenie wskaźnika poziomu oleju

Na razie spróbuję podjechać do mechanika, ponieważ wyciek oleju pojawił się nagle po wizycie u mechanika i nie wiem czemu ale wydaje mi się że to uszkodzenie było o wiele mniejsze wcześniej (kiedyś miałem tylko draśnięcie a teraz jest zgniecione obrzeże).
Nie będe już wnikał o co chodzi ale to trochę wygląda jakby sytuacja z uderzeniem się powtórzyła (ale stopka jest przeze mnie osobiście wyprostowana i dziwne, bo odstęp "winowajcy" od uszkodzenia jest teraz ok 5-7 mm , a same podnóżki są bardzo mocno dokręcone więc nie powino się nic stać, a tym bardziej nie mam możliwości by stopka "tłukła" w to miejsce). Motorek stoi na czyściutkiej podłodze na klatce i przed wizytą na przeglądzie zrobiłem na nim 150 km i nie było ani kropelki wycieku - a po powrocie motorka ciągle z niego kapie a miska olejowa jest mokra (ewidentnie przy oczku).
Spróbuję więc załatwić to jako reklamację, zanim go będę rozbierał(chyba że będą jeszcze za to kasę chcieli).

Hmm .. a może któryś z forumowizów już kiedyś rozbierał silnik z tej strony?
Wiem że muszę zlać olej ale mogę to rozbierać z motocyklem stojącym pionowo? nie "wysypią" się zębatki?
Mam na myśli odkręcenie kopki i zdjęcie prawego dekla silnika.

Offline

 

#4 2011-05-27 22:33:47

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: Uszkodzenie wskaźnika poziomu oleju

Nic nie powinno się wysypać. Ale najwygodniej Ci będzie jak wyciągniesz silnik z ramy.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#5 2011-05-28 07:03:51

shad0v

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 69
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50 Classic

Re: Uszkodzenie wskaźnika poziomu oleju

właśnie tej "wygody" chciałbym uniknąć

Offline

 

#6 2011-06-27 22:38:14

Roztentegowywacz

Gość

Re: Uszkodzenie wskaźnika poziomu oleju

Musisz rozpołowić silnik. Też miałem problem z prawym podnóżkiem, to go wzmocniłem przyspawywując pręta

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl Ciechocinek pokoje