Czy luz osiowy (ok. 1 mm może ciut więcej) na wałku zdawczym jest normą?
Sama zębatka na wałku (zablokowana) też posiada luz "na boki", ale z tego co się orientuję to akurat jest standardem.
Offline
Mogę ruszać wałkiem od/do silnika.
Offline
Gość
U mnie też wałek tak się rusza, a co do luzu na zębatce to już też się zamartwiałem, że to tylko u mnie tak jest.
Zębatka u mnie ma spory luz (wzdłuż wałka), ale zabezpieczenie jest OK i z tego co się zorientowałem to tak ma być.
Offline
Luz na zębatce jest i zawsze będzie z racji sposobu jej montażu. To samo tyczy się wałka zdawczego, z tym że ten luz jest ledwie wyczuwalny, chyba nawet mniej niż jeden mm, ale jednak jest. Po prostu tak to jest zrobione i nie ma się czym martwić ( przynajmniej tak sądzę ) .
Offline
Gość
No ja mam też taki mały luz na wałku, a zębatka u mnie to lata jakby nią szatan miotał.
U mnie jest to samo i z tyłu przy kole i z przodu na tej malutkiej(też lata) a wałek będzie miał troche luzu bo przecież tryby i przekładnie w skrzyni biegów muszą mieć trochę luzu aby zazębiały się płynnie to tak jak łańcuch za mocno napniesz to będzie strzelał(skakał w zębatce)
Offline