Żadna z cewek na zdjęciu nie wygląda na spaloną. A to czarne na dwóch śrubkach to element iskrownika, który wykrywa obrót koła magnesowego i moduł wie kiedy podać ma iskrę.
Offline
Wg mnie wszystko ok. bo spalona by chyba inaczej wyglądała
Offline
Offline
mateuszf190 napisał:
http://obrazki.elektroda.pl/5435421300_ … _thumb.jpg
1.czujnik Halla on odpowiada kiedy ma być iskra na świecy
2.cewki wytwarzające napiecie 12v i więcej
3.cewka wytwarzające iskrę
a po 4 wszystko wygląda ok
Cewka wytwarzająca iskrę jest pod zbiornikiem paliwa.
Widzę, że odpowiedź na moje pytanie nie jest prosta.
Mam następującą teorię:
1. czujnik Halla
Prądnica to 2 i 3
ale 3 dodatkowo ma cewkę wytwarzającą sygnał dla obrotomierza przez to na 3 nawinięta jest dodatkowo izolacja oddzielająca uzwojenia i zabezpieczająca dodatkowe uzwojenie, wyglądająca jak spalona. W rzeczywistości jest ona twarda. Może jest nasycona jakimiś żywicami lub lakierem. Liczyłem na to, że ktoś już, tak jak ja, rozebrał swój silniczek i napisze, że u niego prądnica wygląda podobnie.
Offline
a mój ojciec(elektryk) powiedział że to czarne to właśnie iskrę robi czy coś z zapłonem.
Offline
Podaje "impuls" z Prądnicy ( Magneta ) do iskrownika kiedy ma być iskra , gdzieś czytałem , że w starych motorowerach można było ustawić zapłon poprzez odpowiednie ustawienie Magneto.
Offline
sq3mva napisał:
mateuszf190 napisał:
http://obrazki.elektroda.pl/5435421300_ … _thumb.jpg
1.czujnik Halla on odpowiada kiedy ma być iskra na świecy
2.cewki wytwarzające napiecie 12v i więcej
3.cewka wytwarzające iskrę
a po 4 wszystko wygląda okCewka wytwarzająca iskrę jest pod zbiornikiem paliwa.
Widzę, że odpowiedź na moje pytanie nie jest prosta.
Mam następującą teorię:
1. czujnik Halla
Prądnica to 2 i 3
ale 3 dodatkowo ma cewkę wytwarzającą sygnał dla obrotomierza przez to na 3 nawinięta jest dodatkowo izolacja oddzielająca uzwojenia i zabezpieczająca dodatkowe uzwojenie, wyglądająca jak spalona. W rzeczywistości jest ona twarda. Może jest nasycona jakimiś żywicami lub lakierem. Liczyłem na to, że ktoś już, tak jak ja, rozebrał swój silniczek i napisze, że u niego prądnica wygląda podobnie.
Prądnica to 2
a 3 wytwarza wysokie napięcie dla cewki cewka to tak jakby kondensator jak mi nie wierzysz hyc się kabla czarno czerwonego który leci od 3
1 jedynka odpowiada w którym momencie ma być iskra i daje sygnał na obrotomierz
ja już w swoim silniku wymieniałem łożyska a zęby wymienić łożyska to cze ba rozebrać silnik do części pierwszych
Offline