Zresztą w 50ccm, trzeba być dobrym by tak przekroczyć obroty, żeby silnik zatrzeć ;D
Po tych 10k obrotów już się tak wolno wkręca, że trzeba być głuchym, żeby nie słyszeć że motor prosi o następny bieg.
Offline
Gość
Na YT kiedyś oglądałem, jak gość podpiął prawidłowo i realnie podający obroty obrotomierz i w Zippie PRO 50 obroty wynosiły na max możliwościach silnika...UWAGA...~4100RPM!!!Żeby zatrzeć taki silniczek, powinien on mieć ok. 10k rpm w realu (na oryginalnym obrotomierzu ok. 25-30k ) Więc się pytam po co wam te diody potrzebne jak nie do szpanu i dodatkowego obciążenia dla układu ładowania?
Ostatnio edytowany przez Roztentegowywacz (2011-12-01 18:39:40)
no obciązenie gigantyczna hehe
Offline
Taka dioda jedynie dla szpanu, ale pomysł dobry wg mnie. a pobór bardzo mały, ale można policzyć
1 dioda bierze prąd 20mA (0,02A) i jest na napięcie 3V (dajmy 4 diody szeregowo, by się nie spaliły i nie trzeba było dawać opornika)
Akumulator ma pojemność 7Ah i napięcie 12V
7/0,02=350godz~14dób
Widać, że pobór prądu jest tak mały, że przy naładowanym akumulatorze 4 diody świeciły by ciągle przez 14 dni i nocy, więc przy zapalonym silniku i ładującej prądnicy jest to pomijalny pobór prądu
Ostatnio edytowany przez Franio_56 (2011-12-01 20:18:19)
Offline
Gość
Nie negujcie mojego zdania, bo jednak się ten układ obciąża. Gdyby nie obciążał, to te diody mogłyby świecić do (za przeproszeniem) usranej śmierci.
PS. Franio, widzę, że fizykę ogarniasz, więc będę do ciebie pisał w związku z zadaniami domowymi
I mogą tyle świecić, zwłaszcza że zapala się ona przy wysokich obrotach, czyli gdy akumulator jest dobrze ładowany. Taka dioda pobiera kilka razy mniej niż podświetlenie zegarów, albo kontrolka kierunkowskazów.
Offline
Franio_56 napisał:
Taka dioda jedynie dla szpanu, ale pomysł dobry wg mnie. a pobór bardzo mały, ale można policzyć
1 dioda bierze prąd 20mA (0,02A) i jest na napięcie 3V (dajmy 4 diody szeregowo, by się nie spaliły i nie trzeba było dawać opornika)
Akumulator ma pojemność 7Ah i napięcie 12V
7/0,02=350godz~14dób
Widać, że pobór prądu jest tak mały, że przy naładowanym akumulatorze 4 diody świeciły by ciągle przez 14 dni i nocy, więc przy zapalonym silniku i ładującej prądnicy jest to pomijalny pobór prądu
Napięcie przewodzenia diody zależy od koloru. Czerwone mają najniższe, niebieskie nawet dwa razy wyższe. Napięcie w instalacji nie jest stałe. Przy naładowanym aku w czasie pracy prądnicy może być ok. 14V. Dlatego zawsze należy stosować odpowiedni opornik włączony w szereg z diodą/diodami. Zgadzam się z opinią, że dioda LED nie stanowi dla motorka problemu. Jej moc jest pomijalnie mała.
Offline
sq3mva napisał:
Franio_56 napisał:
Taka dioda jedynie dla szpanu, ale pomysł dobry wg mnie. a pobór bardzo mały, ale można policzyć
1 dioda bierze prąd 20mA (0,02A) i jest na napięcie 3V (dajmy 4 diody szeregowo, by się nie spaliły i nie trzeba było dawać opornika)
Akumulator ma pojemność 7Ah i napięcie 12V
7/0,02=350godz~14dób
Widać, że pobór prądu jest tak mały, że przy naładowanym akumulatorze 4 diody świeciły by ciągle przez 14 dni i nocy, więc przy zapalonym silniku i ładującej prądnicy jest to pomijalny pobór prąduNapięcie przewodzenia diody zależy od koloru. Czerwone mają najniższe, niebieskie nawet dwa razy wyższe. Napięcie w instalacji nie jest stałe. Przy naładowanym aku w czasie pracy prądnicy może być ok. 14V. Dlatego zawsze należy stosować odpowiedni opornik włączony w szereg z diodą/diodami. Zgadzam się z opinią, że dioda LED nie stanowi dla motorka problemu. Jej moc jest pomijalnie mała.
Masz rację, że trzeba dać opornik, ale chodziło mi o policzenie ile by świeciła sama dioda, bo opornik też zużywa prąd Oczywiście bez niego dioda zaświeci się tylko raz (możliwe, że nawet tego nie zdąży zrobić) Wiem, że diody zależnie od koloru potrzebują innego napięcia, ale wszędzie podaje się że dioda ma ok.3V (co nie jest do końca prawdą) dlatego taką wartość przyjąłem w zadaniu.
Grabar napisał:
Taka dioda pobiera kilka razy mniej niż podświetlenie zegarów, albo kontrolka kierunkowskazów.
Też możemy policzyć
Podświetlenie zegarów: Żarówka W5W czyli 12V5W (dwie sztuki czuli 2*5W=10W)
I=P/U U=12V P=10W I=10/12~0,83A (W=V*A V*A/V=A)
prąd pobierany przez diodę: 0,02A
0,83/0,02~42
Czyli 1 dioda pobiera 42 razy mniej prądu niż podświetlenie zegarów
Roztentegowywacz napisał:
PS. Franio, widzę, że fizykę ogarniasz, więc będę do ciebie pisał w związku z zadaniami domowymi
Ok szczególnie jeśli masz zadania z prądem elektrycznym
Offline