Ogłoszenie


#16 2011-12-01 15:04:09

 kreVVeta

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15531509
Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 403
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 125/50
Wiek: 17

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

Zresztą w 50ccm, trzeba być dobrym by tak przekroczyć obroty, żeby silnik zatrzeć ;D
Po tych 10k obrotów już się tak wolno wkręca, że trzeba być głuchym, żeby nie słyszeć że motor prosi o następny bieg.

Offline

 

#17 2011-12-01 18:38:58

Roztentegowywacz

Gość

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

Na YT kiedyś oglądałem, jak gość podpiął prawidłowo i realnie podający obroty obrotomierz i w Zippie PRO 50 obroty wynosiły na max możliwościach silnika...UWAGA...~4100RPM!!!Żeby zatrzeć taki silniczek, powinien on mieć ok. 10k rpm w realu (na oryginalnym obrotomierzu ok. 25-30k ) Więc się pytam po co wam te diody potrzebne jak nie do szpanu i dodatkowego obciążenia dla układu ładowania?

Ostatnio edytowany przez Roztentegowywacz (2011-12-01 18:39:40)

 

#18 2011-12-01 18:48:06

 radziu0700

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2011-08-30
Posty: 969
Punktów :   
Pojazd: Zecia 72

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

no obciązenie gigantyczna hehe


"Motocykle to nie Wszystko, ale bez nich Wszystko jest niczym"

http://img822.imageshack.us/img822/6432/podpisxa.png

Offline

 

#19 2011-12-01 20:10:27

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

Nie za bardzo chcę mi się wierzyć że ten Zipp kręci tylko do 4k. Może obrotomierz był do 2t i tym samym pokazał dwa razy mniej obrotów, nie wiem.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#20 2011-12-01 20:17:38

 Franio_56

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

18656054
Skąd: Frydek (Śląskie)
Zarejestrowany: 2011-07-14
Posty: 170
Punktów :   
Pojazd: Romet Router WS 50
Wiek: 16

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

Taka dioda jedynie dla szpanu, ale pomysł dobry wg mnie. a pobór bardzo mały, ale można policzyć
1 dioda bierze prąd 20mA (0,02A) i jest na napięcie 3V  (dajmy 4 diody szeregowo, by się nie spaliły i nie trzeba było dawać opornika)
Akumulator ma pojemność 7Ah i napięcie 12V   
7/0,02=350godz~14dób
Widać, że pobór prądu jest tak mały, że przy naładowanym akumulatorze 4 diody świeciły by ciągle przez 14 dni i nocy, więc przy zapalonym silniku i ładującej prądnicy jest to pomijalny pobór prądu

Ostatnio edytowany przez Franio_56 (2011-12-01 20:18:19)


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
                                                                           — Albert Einstein

Offline

 

#21 2011-12-01 23:16:06

Roztentegowywacz

Gość

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

Nie negujcie mojego zdania, bo jednak się ten układ obciąża. Gdyby nie obciążał, to te diody mogłyby świecić do (za przeproszeniem) usranej śmierci.

PS. Franio, widzę, że fizykę ogarniasz, więc będę do ciebie pisał w związku z zadaniami domowymi

 

#22 2011-12-02 07:38:34

 Grabar

http://img829.imageshack.us/img829/8978/zasx.png

Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2011-04-21
Posty: 675
Punktów :   
Pojazd: CRS 50 / Rieju RRX

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

I mogą tyle świecić, zwłaszcza że zapala się ona przy wysokich obrotach, czyli gdy akumulator jest dobrze ładowany. Taka dioda pobiera kilka razy mniej niż podświetlenie zegarów, albo kontrolka kierunkowskazów.


http://img827.imageshack.us/img827/3104/userbaracrs.png

Offline

 

#23 2011-12-02 07:50:08

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

Franio_56 napisał:

Taka dioda jedynie dla szpanu, ale pomysł dobry wg mnie. a pobór bardzo mały, ale można policzyć
1 dioda bierze prąd 20mA (0,02A) i jest na napięcie 3V  (dajmy 4 diody szeregowo, by się nie spaliły i nie trzeba było dawać opornika)
Akumulator ma pojemność 7Ah i napięcie 12V   
7/0,02=350godz~14dób
Widać, że pobór prądu jest tak mały, że przy naładowanym akumulatorze 4 diody świeciły by ciągle przez 14 dni i nocy, więc przy zapalonym silniku i ładującej prądnicy jest to pomijalny pobór prądu

Napięcie przewodzenia diody zależy od koloru. Czerwone mają najniższe, niebieskie nawet dwa razy wyższe. Napięcie w instalacji nie jest stałe. Przy naładowanym aku w czasie pracy prądnicy może być ok. 14V. Dlatego zawsze należy stosować odpowiedni opornik włączony w szereg z diodą/diodami. Zgadzam się z opinią, że dioda LED nie stanowi dla motorka problemu. Jej moc jest pomijalnie mała.

Offline

 

#24 2011-12-02 19:37:31

 Franio_56

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

18656054
Skąd: Frydek (Śląskie)
Zarejestrowany: 2011-07-14
Posty: 170
Punktów :   
Pojazd: Romet Router WS 50
Wiek: 16

Re: [Pytanie] Kontrolka od obrotów

sq3mva napisał:

Franio_56 napisał:

Taka dioda jedynie dla szpanu, ale pomysł dobry wg mnie. a pobór bardzo mały, ale można policzyć
1 dioda bierze prąd 20mA (0,02A) i jest na napięcie 3V  (dajmy 4 diody szeregowo, by się nie spaliły i nie trzeba było dawać opornika)
Akumulator ma pojemność 7Ah i napięcie 12V   
7/0,02=350godz~14dób
Widać, że pobór prądu jest tak mały, że przy naładowanym akumulatorze 4 diody świeciły by ciągle przez 14 dni i nocy, więc przy zapalonym silniku i ładującej prądnicy jest to pomijalny pobór prądu

Napięcie przewodzenia diody zależy od koloru. Czerwone mają najniższe, niebieskie nawet dwa razy wyższe. Napięcie w instalacji nie jest stałe. Przy naładowanym aku w czasie pracy prądnicy może być ok. 14V. Dlatego zawsze należy stosować odpowiedni opornik włączony w szereg z diodą/diodami. Zgadzam się z opinią, że dioda LED nie stanowi dla motorka problemu. Jej moc jest pomijalnie mała.

Masz rację, że trzeba dać opornik, ale chodziło mi o policzenie ile by świeciła sama dioda, bo opornik też zużywa prąd Oczywiście bez niego dioda zaświeci się tylko raz (możliwe, że nawet tego nie zdąży zrobić) Wiem, że diody zależnie od koloru potrzebują innego napięcia, ale wszędzie podaje się że dioda ma ok.3V (co nie jest do końca prawdą) dlatego taką wartość przyjąłem w zadaniu.

Grabar napisał:

Taka dioda pobiera kilka razy mniej niż podświetlenie zegarów, albo kontrolka kierunkowskazów.

Też możemy policzyć
Podświetlenie zegarów: Żarówka W5W czyli 12V5W (dwie sztuki czuli 2*5W=10W)
I=P/U   U=12V   P=10W  I=10/12~0,83A   (W=V*A  V*A/V=A)
prąd pobierany przez diodę: 0,02A 
0,83/0,02~42
Czyli 1 dioda pobiera 42 razy mniej prądu niż podświetlenie zegarów    

Roztentegowywacz napisał:

PS. Franio, widzę, że fizykę ogarniasz, więc będę do ciebie pisał w związku z zadaniami domowymi

Ok szczególnie jeśli masz zadania z prądem elektrycznym


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
                                                                           — Albert Einstein

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
1BR 3BD, with Pool House Access kurs montera klimatyzacji cena