Elo mam takie pytanie mam odblokowany moduł i oryginalne zębatki chce teraz zmienic zębatke zdawczą na 15 zębów a tylnia zostawic oryginalna ale stary mi powiedzial że jak zmienie tylko przednia to pod żadną górke nie podjade i będzie taki słaby że z miejsca nie rusze oraz zamule silnik i sie szybko popsuje dodał że jak sie popsuje to będe chodził pieszo ;d
Jak byście mogli coś powiedzieć na ten temat to czekam na odpowiedzi
Ostatnio edytowany przez duster4321 (2011-03-15 17:57:17)
Offline
Z większą zębatką, można powiedzieć nawet, że lepiej przyśpiesza, bo nie ma AŻ tak krótkich biegów. Nie zamulisz silnika i będzie się przyjemniej jeździło.
Offline
PickNick napisał:
Z większą zębatką, można powiedzieć nawet, że lepiej przyśpiesza, bo nie ma AŻ tak krótkich biegów.
lepiej nie będzie przyśpieszał, praw fizyki nie oszukasz
Nie zamulisz silnika
silnik będzie trochę bardziej przeciążony, przy większej zębatce z przodu silnik nie będzie tak swobodnie i dynamicznie się wkręcał na obroty jak przy tej standardowej (mniejszej), co wiąże się bezpośrednio właśnie z gorszym przyśpieszeniem.
i będzie się przyjemniej jeździło.
pewnie tak... większy v-max, większe prędkości na poszczególnych biegach.
Offline
lepiej nie będzie przyśpieszał, praw fizyki nie oszukasz
Nie rozumiesz mnie, Zetka posiada tak krótkie biegi, ponieważ jest to jedna z blokad(ogary czegoś takiego nie mają) Wstawiając większą zębatkę, silnik DOPIERO zacznie pracować tak, jak przewidzieli konstruktorzy... i nie będzie trzeba tak wachlować, szybciej się będzie do 50 przyśpieszał i dużo innych różnic.
Offline
PickNick, chyba, ze Zetka przy ponad 7 tys. obr./min. osiąga max moc i max moment obrotowy, a te rzeczywiście osiągnie dopiero po wymianie modułu na odblokowany... wtedy pewnie tak jest.
Offline
ale jak będzie większa zębatka z przodu to nie katujesz sinika nie ma takich wielkich obrotów i to się przekłada lepiej na silnik jak w 1 os to przyśpieszenie jest w miarę dobre i są dłuższe biegi czyli dłużej możesz jechać na każdym biegu to tez jest dobre np jak masz mniejsza zębatkę i jedziesz szybko to są strasznie duże obroty czyli źle dla silnika a jak wstawisz większa to np możesz jechać 9tyś obrotów 70km/h-80 i nie katować silnika a jak mniejsza to masz max obroty i dopiero jedziesz te 70km/h -80 więc się opłaca większa jest bardziej korzystna dla silnika i masz lepsze osiągi
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2011-03-15 19:55:09)
Offline
stary, wsiądź na rower, pobaw się przerzutką na korbie i zobaczysz kiedy będzie Ci się lżej kręciło (na pewno przy mniejszej) i może wtedy zrozumiesz na czym polega katowanie silnika, bo jeżeli rozumiesz to tylko pod pojęciem kręcenia zbyt dużych obrotów to jaką zębatkę zdawczą byś nie miał to zakatujesz każdy silnik zbyt dużymi obrotami. zbyt niskie obroty (duże przeciążenia) są jeszcze gorsze dla silnika niż te wysokie.
przyśpieszenie zawsze będzie lepsze na mniejszej zdawczej (silnik jest mniej przeciążony i bardziej dynamicznie wkręca się na obroty). im skrzynia bardziej "elastyczna" (dłuższe przełożenia) tym "wolniejsza".
Offline
Slawkowski napisał:
stary, wsiądź na rower, pobaw się przerzutką na korbie i zobaczysz kiedy będzie Ci się lżej kręciło (na pewno przy mniejszej) i może wtedy zrozumiesz na czym polega katowanie silnika, bo jeżeli rozumiesz to tylko pod pojęciem kręcenia zbyt dużych obrotów to jaką zębatkę zdawczą byś nie miał to zakatujesz każdy silnik zbyt dużymi obrotami. zbyt niskie obroty (duże przeciążenia) są jeszcze gorsze dla silnika niż te wysokie.
z tym sie zgadzam , ale jak sie zmieni zębatkę z przodu na większą to faktycznie zetka lepiej przyśpiesza, bo nie traci sie czasu na zmianę giegów.
Najciężej będzie miała przy ruszaniu, sprzęgło sie szybciej zużyje przy zębatce 15z
Offline
no tak no możne trochę źle napisałem ;P
Offline
ruszając z dwójki też byś nie tracił czasu na zmianę 1-2, ale to chyba nie o to chodzi ???
Offline
PickNick i muszę się z Tobą zgodzić. Dzisiaj miałem okazję w końcu trochę pojeździć i powiem krótko... zmieniam przednią zębatkę na 15.
Teraz skumałem też o co dokładnie chodziło zetka50
Poza tym wydaje mi się, że mam trochę za luźny łańcuch... tylko zastanawiam się czy nie mam krzywej zębatki, bo obracając kołem jest moment, że łańcuch jest ładnie naciągnięty, a za chwilę dostaje luzu.
Offline
Sciagnij dekiel i zobacz, ja zmienilem na 14 z i by sie przydalo na 15 z ale narazie mi nie wchodzi , z tylu zmienie jeszcze o 3 zeby mniej bo i tak czy siak musze zmienic bo mam krzywa jak cholera i zmienie cylinder na 73cm3 i w tedy przyjemnie bedzie sie jezdzic...;p
Offline
Slawkowski
Z łańcuchem, to jest normalne, że się różnie wyciąga i nic na to nie poradzisz, jak będziesz naciągał go następnym razem, to pamiętaj, byś naciągał go w miejscu gdzie jest najbardziej napięty.
Offline