Witam wszystkich
Poradników ciąg dalszy, dziś nadszedł czas na gaźnik, jego budowę.
No to "jedziewa"
Potrzebne nam będą. Śrubokręt krzyżak, klucz 10. (jeśli demontujemy gaźnik)
!!! NAJPIERW ZAKRĘCAMY KRANIK!!!
Gaźnik w Zetce znajduje się pod prawym plastikiem, jest dobrze widoczny
1. Śruba od regulacji mieszanki, w prawo więcej benzyny, w lewo więcej powietrza.
2. Śruba od ustawiania wartości obrotów, w prawo więcej obrotów, w lewo mniej.
3. Śruba od spuszczania paliwa z gaźnika, odkręcamy w lewo( gdy spuszczamy wachę, warto coś podstawić, żeby nie rozlać paliwa)
4. Dolot powietrza, odkręcamy go za pomocą zacisku, odkręcamy w lewo.
5. Linka gazu, regulująca przepustnicę.
6. Króciec ssący którym mieszanka dochodzi do komory spalania.
Aby zdemontować gaźnik, należy śrubokrętem odkręcić dolot powietrza(aby ułatwić sobie zadanie, dobrze jest wyjąć filtr powietrza, poradnik znajdziecie w dziale Poradniki i Artykuły) następnie odkręcamy dolot od komory spalania kluczem 10 (2 śruby)
*Jeśli chcemy możemy zdjąć także przewód paliwowy, ja tego nie czyniłem .
A oto foty odkręconego gaźnika:
Fot.2
Fot.3 W głębi widać przepustnicę, po prawo dźwignia ssania.
Fot.4 Także przepustnica, lewo ssanie
Fot.5 Uszczelka która znajduje się między gaźnikiem a dolotem komory spalania.
* Jeśli chcemy złożyć gaźnik, ustawiamy go optymalnie, następnie przykręcamy dolot komory spalania(pamiętając o uszczelce!!!), następnie dolot powietrza. (lub na odwrót )
Sprawdzamy czy wszystko ok, jeśli tak to gotowe, zakładamy plastik, sprzątamy klucze , odkręcamy kranik i patrzymy czy moto działa
Mam nadzieję że się przyda, plusy mile widziane
Pozdrawiam
Maka_17
Ostatnio edytowany przez Maka_17 (2011-11-21 16:22:05)
Offline
W sumie nieźle, ale :
- Ta "dysza" ( nr 6 ) to jest króciec ssący
- Kierunki w które kręcimy śrubami raczej podaję się zgodnie z ruchem zegara, albo przeciwnie, bo jak np. weźmiesz śrubokręt do ręki to z jednej kręci się w lewo a z drugiej w prawo ( tak na chłopski rozum ), i ktoś może się pomylić, ale to jest szczegół techniczny ;) .
Offline
Jest napisane wyrazie czytać nie umiesz??, że opisuję budowę gaźnika 2 wers konkretnie.
Na przyszłość czytaj uważnie a nie rzucasz okiem, szybko kogoś podsumujesz, a sam ***** robisz.
Pozdro sq3mva
Od Maka_17
Offline
Zgadza się. W 2 wersie piszesz, że opisujesz budowę gaźnika, ale chyba nie dokończyłeś swojego poradnika, bo zaledwie opisałeś jak zdemontować gaźnik i, mało precyzyjnie, do czego służą śrubki regulacyjne. A gdzie tytułowa budowa gaźnika? Pełen szacunek dla Ciebie za zaangażowanie, ale poradnik o gaźniku jest bezwartościowy. Rozbierz gaźnik na części, sfotografuj, nazwij poszczególne elementy i wtedy stwórz poradnik "Budowa gaźnika". Na razie mamy demontaż i montaż gaźnika. Oprócz dwóch zdjęć, na których chyba widać przepustnicę resztę można zobaczyć bez demontowania i rozbierania gaźnika. Istota gaźnika tkwi w jego wnętrzu.
Offline
Ja to dopiero mam ogronmy gaźnik , jak dwa te od 50 xD
Offline
sq3mva ten co robi wspaniałe poradniki, nie ubliżając tobie, ale pod spodem jest opisane jak dawkować mieszankę, ustawiać obroty.
P.S Pozdro dla lecha poznań od CHULIGANÓW Z LEGII
Offline
Gdzie jest opis dawkowania mieszanki i ustawiania obrotów? Widzę tylko opis działania śrubek regulacyjnych, ale jak je ustawić? Tego nie ma.Przyznaj się. Nigdy nie regulowałeś samodzielnie gaźnika.
Offline
sq3mva napisał:
Gdzie jest opis dawkowania mieszanki i ustawiania obrotów? Widzę tylko opis działania śrubek regulacyjnych, ale jak je ustawić? Tego nie ma.Przyznaj się. Nigdy nie regulowałeś samodzielnie gaźnika.
Ja nie mogę z tym człowiekiem
A to co to jest?? Pączki
1. Śruba od regulacji mieszanki, w prawo więcej benzyny, w lewo więcej powietrza.
2. Śruba od ustawiania wartości obrotów, w prawo więcej obrotów, w lewo mniej.
??
Offline
To jest poradnik o demontażu gaźnika. Poradnik o regulacji gaźnika macie tu >>> http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=259
Poradnik zrobiony dobrze lecz czuje niedosyt, bo ten gaźnik można jeszcze bardziej rozebrać.
Offline
Racja , można uszczegółowić.
Offline
sq3mva napisał:
Gdzie jest opis dawkowania mieszanki i ustawiania obrotów? Widzę tylko opis działania śrubek regulacyjnych, ale jak je ustawić? Tego nie ma.Przyznaj się. Nigdy nie regulowałeś samodzielnie gaźnika.
Dobre jest jeszcze jak napisałeś że jest bezwartościowy . Masz opisane jak spuszczać wachę regulować też I CZŁEKU NIE MA ZASADY O ILE ŚRUBKĘ PRZEKRĘCIĆ!!!! Samemu trzeba ustawić. I wiesz co?? O TAK, TAK, TAK, TAK OŁ JEEEE, regulowałem gaźnik nie tylko w Zetce, podejrzewam że więcej razy od Cb miszczuuuu
Narka
Offline