Ogłoszenie


#1 2011-08-30 08:56:34

 grzegor93

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

20532238
Zarejestrowany: 2011-02-18
Posty: 51
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50
Wiek: 18

[Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

Witam ostatnio w moją zetke dzieją się dziwne rzeczy m.in. jak chce ją odpalic na zimnym silniku to nawet ssanie nic nie da po prostu  odpalam i gdy odpali nie moge nawet odrobinkę gazu dać bo sie zadławi i dopiero po 3 kręceniu silnik odpala i wchodzi na swoje prawidłowe obroty a zawsze na strzała paliła świeca jest nowa zawory ustawione gaxnik jak był tak jest


we włosach wiatr w oczach łzy a na liczniku 63

Offline

 

#2 2011-08-30 12:02:32

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

Po odpaleniu na jakie obroty Ci się wkręca ? . Może ma za wysoki moment obrotowy na jałowym biegu i mu ciężko odpalić . Polecam sprawdzić regulację gaźnika , sprawdź też czy przewód paliwowy nie jest zgięty . Dopływ paliwa to podstawa . Nie wykluczaj również zasyfionego gaźnika w środku .


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#3 2011-08-30 12:10:24

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

kieterman napisał:

Może ma za wysoki moment obrotowy na jałowym biegu i mu ciężko odpalić . .

co takiego ?

Offline

 

#4 2011-08-30 16:35:56

 kieterman

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-07-12
Posty: 2023
Pojazd: Romet Zetka 125
Wiek: 17

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

Za wysokie obroty ma na biegu jałowym ( bieg neutralny , luz ) jeżeli ktoś źle wyregulował gaźnik np. na biegu neutralnym ma powyżej 2200 obr/min. to na prawdę nie jest łatwo odpalić motorek by wkręcił się za pierwszym razem na zimnym silniku na tak wysokie obroty ... Proponuję go odpalić , dobrze rozgrzać i ponownie wyregulować gaźnik tak , by max. moment obrotowy na biegu neutralnym nie przekraczał 2000 obr/min . Najlepiej jak by utrzymywał od 1500 obr/min do 1700. To odpowiednia regulacja obrotów . Wtedy nie wpada tyle paliwa do mieszanki i odpala bez problemu a po dodaniu gazu nie będzie się dławić . Oczywiście jak spokojnie sobie chodzi silnik i odkręcisz mu nagle manetkę do końca to niestety go zalejesz ale to normalne , że  może się zalać jak mu się odkręci manetkę na max.


http://img407.imageshack.us/img407/844/kieterman.png

Offline

 

#5 2011-08-30 17:21:15

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

No rozumiem, tylko z "momentem obrotowym" trochę Ci się pokręciło moment obrotowy to nie to samo co ilość obrotów (prędkość obrotowa).
Prędkość obrotową określasz w odniesieniu do czasu, czyli X obrotów najczęściej na minutę (w danym czasu) jaką kręci silnik, a moment obrotowy to pochodna siły (mierzona w Nm; Newton x metr).
Odnoszenie się do momentu obrotowego w kontekście pracy silnika na biegu jałowym nie ma żadnego sensu.
Jeśli pojazd jest w ruchu, na biegu, silnik przenosi jakąś siłę na koło (za pośrednictwem skrzyni biegów, łańcucha/wału...), wtedy pojawia się temat momentu obrotowego (w wielkim uproszczeniu parametr w charakterystyce podobny do mocy, zależny od obrotów silnika, "regulowany" podczas jazdy jedynie manetką gazu).

Czyli wszędzie, gdzie odwołujesz się do "momentu obrotowego" masz na myśli prędkość obrotową  wału (silnika).

Offline

 

#6 2011-08-30 17:39:20

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

W skrócie moment obrotowy, to moc ogólna silnika, bez żadnych oporów i przekładni. Dla tego diesle mają moment obrotowy duuużo większy od benzyniaka, ale mają też dłuższe biegi. Moment obrotowy, dla wodnego kołowrotka ze średniowiecza wynosi dobre 1000 nm, ale obraca się z prędkością 5 obrotów/min. Po odpowiednich przełożeniach, taki kołowrotek nie miałby siły popchąć motocykla. Bo przełożenia by zrobiły z 1000 nm, 0,3 km.

Co do ciężkiego odpalania, kieterman nie ma racji, bo w wiadrze wraz z ssaniem podciąga się linka i przy odpalaniu, silnik wkręca się do 4,5 tyś obr. Wyreguluj gaźnik.

Offline

 

#7 2011-08-30 17:44:01

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

PickNick, edytowałem swojego posta, bo ciężko w kilku zdaniach jest wytłumaczyć co to jest moment obrotowy komuś, co myli pojęcie z prędkością obrotową... ale mam nadzieje, że coś dało się zrozumieć.

Offline

 

#8 2011-08-31 18:58:35

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

A jaką masz świecę?


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#9 2012-02-24 19:38:40

 advin11

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Warpalice/Brodnica/Toruń
Zarejestrowany: 2012-02-24
Posty: 140
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50
Wiek: 26 Marca '97 ;D

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

ja mam podobny problem w lato za pierwszym razem odpalił a gdy była temperatura około 7 stopni to miałem cieżko go dopalić (chodził po trzecim udanym razie miał około 1 tysiąc obrotów )za 5 minut zgasł i po odpaleniu miał 2 tysie obrotów jam w lato

Offline

 

#10 2012-02-25 08:23:02

 lukas12949

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

23685816
Skąd: Okolice Leżajska (Jastrzębiec)
Zarejestrowany: 2011-11-06
Posty: 154
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50 + MZ ETZ 250
Wiek: 15

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

Ja też tak mam, jak silnik jest nie rozgrzany. Ale wydaje mi się że to chyba normalne bo dzieje mi sie tak prawie od nowości. Ja najczęsciej właczam ssanie trzymam go na takich obrotach żeby nie gasł i za chwile już normalnie się wkręca na obroty.


http://img841.imageshack.us/img841/2033/usebari.png

Offline

 

#11 2012-02-25 09:59:10

Klusek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-01-14
Posty: 696
Punktów :   

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

Ja miałem tak że na zimnym silniku nie dało się dotknąć gazu bo gasł, dopiero na ssaniu było lepiej. Jeździłem w ten sposób jakiś czas ale silnik musiał się dobrze zagrzać bo było krucho po rozgrzaniu i przejechaniu 2,5km jeszcze się dusił. Miałem zbyt ubogą mieszankę, chociaż świeca była koloru kawy, teraz po regulacji mam świecę czarną jak smoła, ale już po 3 sekundach jestem w stanie odjechać normalnie bez ssania i lepiej odpala.

Ostatnio edytowany przez Klusek (2012-02-25 10:18:53)

Offline

 

#12 2012-02-25 10:12:51

Klusek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-01-14
Posty: 696
Punktów :   

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

Nie napisałem że odjeżdżam po 3 sekundach, tylko że silnik po czasie 3 sekund ma już moc i wgl. oczywiście równiez popieram twierdzenie że silnik trzeba rozgrzać.

Offline

 

#13 2012-02-25 17:12:46

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

U mnie:
Zimny silnik
1. Odpala na ssaniu za pierwszym razem nawet po kilku tygodniach postoju, ale zawsze razem ze ssaniem lekko dodaje gazu manetką (chyba trzeba otworzyć drogę dla powietrza)
2. Po kilku sekundach od odpalenia muszę wyłączyć ssanie bo silnik zaczyna się dławić. Nadal trzymam lekko podkręcony gaz
3. Po ok 10 - 20 s od odpalenia mogę puścić gaz, a silniczek pomalutku sam się rozgrzewa na 1000 - 1500 obr/min
4. Silnik do jazdy gotowy jest po min 5 min od oodpalenia. Wcześniej kompletnie nie ma mocy. Nawet włączenie 1 może spowodować zgaszenie silnika (opory mokrego sprzęgła)
5. Po rozgrzaniu na biegu jałowym silniczek trzyma równo 1500 obr/min
Ciepły silnik
Odpalam bez ssania z lekko podkręconą manetką gazu. Czasami muszę dwa razy odpalać. Kwestii odpalania ciepłego silnika jeszcze nie wyczułem.

Offline

 

#14 2012-02-25 17:18:50

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

Ja mam identycznie.

Offline

 

#15 2012-02-25 18:41:52

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Problem] cięzko odpala pomocy !!!!

I tak jest prawidłowo, u mnie w poj 2,5x większej jest też tak samo, tylko tyle, że mogę jechać po 15 sek od odpalenia oraz to, że mam tak zrobione ssanie, że muszę trzymać gaz na ssaniu.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
lawrence court Luv-und-Lee-Apartment-24 kurs montera klimatyzacji cena