Ponieważ w lewym lusterku widziałem głównie odbicie swojej ręki podczas jazdy, bo pręt jest troche za krótki, postanowiłem coś z tym zrobić. Więc odkręciłem tą chromowaną końcówkę z kierownicy, zsunąłem gumę o 2 cm, a później przesunąłem przełącznik i lusterko na zewnątrz.
Przy tym są dwa "numery":
Po pierwsze chromowanej końcówki nie odkręca się całkiem, bo nakrętka wpadnie do środka kierownicy. Ona tylko rozpęcza taki gumowy korek który jest w rurze i tak się ta końcówka trzyma. Podobnie kiera przy rowerze jest mocowana w widełkach.
Druga rzecz jest taka, że przełącznik zespolony ma w dolnej połówce taki kołek ustalający który wchodzi w otwór 4,5 mm nawiercony w kierownicy. Trzeba zrobić nowy otworek, bo połówki przełącznika się nie "domkną". Sama obudowa skręcona jest tylko dwoma wkrętami na śrubokręt krzyżakowy.
Tę gumę najlepiej chyba we dwóch zsuwać, bo strasznie się sam namęczyłem - prawie Zetke całą przewróciłem na siebie. Lepiej jakby ktoś drugi trzymał motor z przeciwnej strony.
Pomogło, bo teraz całą szerokość drogi widzę za sobą w obu lusterkach i nie mam "martwego pola".
Offline
Te oryginalne mocowane lusterka są niczego warte ja również swoją rękę tylko widzę, a jeżeli chodzi o chromowane końcówki to ja już miałem przygodę z nakrętką w srodku kierownicy
Offline
Jest tak jak mówisz, bo one nie wystają poza obrys kierownicy. To jest pomocne w razie wywrotki bo nie walisz o glebę lusterkiem i sie nie stłucze.
Żeby ten plus zachować, to jedyna radą jest rozsunięcie manetek.
Offline
Niekoniecznie można też nagiąć te metale na których są lusterka Wystarczy nagiąć je o kilka stopni i będzie dobrze
Offline
Lusterek nie trzeba przestawiać na kierownicy. Wystarczy je dobrze ustawić. Ważny jest kąt, jaki tworzy metalowy trzpień lusterka z kierownicą (mierzony w poziomie). Kilka eksperymentów i spokojnie można uzyskać przepisowe pole widzenia w lusterkach bocznych. No chyba że ktoś ma gabaryty zapaśnika sumo
Offline
Nie. I tyle.
Nawet przyjmując że to ja nie umiem sobie z tym poradzić i ustawić lusterka, to dlaczego inni również narzekają że nic nie widzą? Chyba nie przypuszczasz że Zetki kupuje olimpijska kadra sumo?
Offline
Można również zakupić nowe lusterka . Każde pasują wystarczy tylko dobrać gwint , by pasowały do miejsca w którym były stare lusterka . Na Allegro jest tyle fajnych lusterek do motorów . Wtedy byłby problem załatwiony
Offline
Fajne to wszystkie te lusterka są na zdjęciach, po założeniu wychodzi cała prawda i często "czar pryska".
Offline
ja ustawiłem bez przesuwania tych lusterek
Offline
Ja osobicie mam seryjne lusterka i dobrze mi z nimi , wszystko widać
Offline
Ja mam lusterka F1 i praktycznie nic nie widać , ale wyglądają fajnie
Offline