Witam was drodzy przyjaciele forumowi. Dawno nie zaglądałem, to wszystko przez wyjazdy
Teraz mam do was ogromne pytanie. Czy doradzicie co robić?
Chodzi o... Dostosowanie routera do dalekich podróży, chcę nim wyjechać w podróż jakieś 2 tyś km po polsce.
Czy cylinder 72cc to będzie dobre rozwiązanie? zależy mi na tym by go zmienić, bo jednak trochę na taką podróż wypada spakować i router będzie obciążony.
Co z nim? jaka jest jego wytrzymałość? opłaci się? jak się będzie czuł przy nim silnik romka? - proszę o rozsądne wypowiedzi (taka podróż to nie są żarty)
Kufry Givi w systemie monokey model E21 za 450zł, mam je zamiar kupić, i tu pytanie marki givi nie trzeba przedstawiać, ale czy gdzieś można używki za taniej wyrwać? albo jakieś zamienniki ich? zależy mi na kasie... Potrzeba mi bocznych kufrów za małe pieniądze, może ktoś coś wie na ten temat?
Dużo osób piszę, że na podróż dobra by była chłodnica oleju, jakie to wydatki, z czym się to wiąże, w czym to pomoże (oprócz coola oleju) w czym to zaszkodzi
Mam zamiar zrobić własnoręcznie podstawkę pod Telefon/GPS Ktoś ma jakiś pomysł? czy lepiej wydać 50zł na podstawkę wodoodporną?
Mam zamiar wstawić zapalniczkę, by w czasie podróży czy to naładować baterię w kamercę czy telefonie, a także w razie w... Koło kompresorkiem, wystarczy samochodowa za 10zł u chinola, czy lepiej zaopatrzyć się w wodoodporną?
Co do cylindra, Ze zmianą wiąże się wymiana gaźnika bądź dyszy głównej. Myślałem nad dell'orto jednak nie znam modelu który pasował by do króćca w naszych motorkach, co na to polecicie? i filtr... ten orginalny to jakaś pomyłka, więcej łapie kurzu niz czystego powietrza ;/, jaki filtr polecacie? znalazłem 2 propozycje K&N za jakieś 80zł bądź gąbkowy filtr sportowy od Polliniego wydatek 120zł
I pytam, czy ktoś wie, gdzie kupić lekko przyciemnianą szybę turysytczną (nie zbyt wysoką) która by pasowała do romka?
Jeszcze jedno pytanie, czy napęd lepiej po takich przeróbkach by został orginalny, czy zmienić na poprawę szybkości o jakieś 3/5 zębów
Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc.
Ostatnio edytowany przez Fmoder (2012-06-23 23:58:17)
Offline
Cylinder warto zmienić, a co za tym idzie zębatki.
Warto jechać tutaj filmik gostka skuterem 2T bez chłodnicy normalnie pkonał 1600km taki wyjazd na cały tydzień.
http://www.youtube.com/watch?v=FrNHGtiC_V4
Co do GPS/gniazda zapalniczki zamieszczam moje własne zdjęcie:
Offline
Żadnych chłodnic oleju, żadnych badziewnych keihinów czy dellorto, bo to dużo gorsze podróbki chińskie niż te oryginalnie. (jak chcesz kupić oryginalny gaźnik do tych silników, to szykuj 4x tyle kasy) Jak jeździsz ~50 km/h to wymiana cylindra nie ma sensu, a większa pojemność tylko zwiększa problematykę silnika, ogólnie jak posiadasz routera ws 50, to posiadasz tą samą brykę, co znany wszystkim romet k125 który robił trasy po 10-13 tyś km, ty masz tylko mniejszy silnik, który nie powinien sprawić najmniejszego problemu. 1500 km to palcem w nosie, wystarczy ci podstawowy przybornik + mapy, nawet nie potrzebujesz gpsa, do tego moduł zapłonowy, cewkę, linkę gazu, sprzęgła, świecę, żarówki i coś do opon, czyli najprostsze podstawy, które warto mieć nawet w trasie do 100 km.
Ogólnie polecam na trasę zmniejszyć przelotową prędkość dopasowaną do tego silnika i jechać oryginalnym motorowerem, bez przeróbek, a na pewno zrobisz nim trasę nawet 10000 km do afryki. Te motorowery i motocykle się nie psują po prostu. (125 ccm mają dużo bardziej bezproblemowy, wytrzymalszy silnik i lepiej wykonany silnik, ale te motorowerowe poziomowe silniki są wystarczające).
Po wymianie cylindra na 72 ccm masz duże prawdopodobieństwo, że silnik zacznie się sypać i tyle.
Btw. Mam rometa k125 i wiem co mówie, 18000 km przejechał (w rok) i wygląda na to, że przejedzie 50000 km bez tykania.
Offline
PickNick dobrze Ci mówi, jednak gniazdo zapalniczki i GPS mogą okazać się bardzo przydatne, dlatego radziłbym Ci je zabrać. Kufry też dobry pomysł ale nie wiem czy opłaca się wydać na nie aż 450zł, lepiej jakieś tańsze sakwy, które też dużo wytrzymają. Ja myślę na oxford first time, zdarzają się już po 189zł a wyglądają na dobre Poza tym kilka kluczy, dobra mapa i w drogę. Chłodnicy nie kupuj bo większe szanse że po drodze się zatka, rozcieknie itp. niż pomoże w chłodzeniu silnika.
Weź ze sobą aparat bo chcemy filmik z podróży
Ostatnio edytowany przez Franio_56 (2012-06-24 11:08:37)
Offline
Na 50cm pod obciążeniem Router może nie dawać już rady i taka jazda będzie już męcząca dla pojazdu i ciebie.Jeżeli byś się jednak zdecydował na zmianę pojemności i założysz 72cm musisz wymienić cylinder(pamiętaj aby zeszlifować napis 72cm chyba że masz A1 ale to i tak ci nic nie da bo Router jest zarejestrowany jako motorower i mogą zabrać dowód ),głowica,dysze na 72-75 zębatkę najlepiej zdawczą na 14-159lep0,chłodnice oleju wiele opinii i zdania są podzielone koszt ok 150-200zł(po montażu chłodnicy wlewamy lub dolewamy oleju do silnika (wtedy zalewamy 1L) i musisz jakoś ją zamontować do ramy ,filtr powietrza gąbkowy w obudowie a jeśli oryginalny łapie syf to warto go nasączyć olejem do filtrów powietrza po uprzednim wypraniu i wysuszeniu,podstawkę i gniazdo zapalniczki kup wodoodporną.Zamiast kufrów bocznych możesz zakupić sakwy bagażowe a główny kupić giwi lub kappa .Na koniec dodam że był gość który Ogarem 900 w wersji Classic pojechał w podróż po kraju i zastosował te elementy co Ci napisałem,chłodnica,cyl. 72 itp.
Offline
Chłodnica oleju jest całkowicie zbędnym elementem, który krytycznie podwyższa niepewność konstrukcji, jak by trzeba było dawać chłodnicę, to honda by 30 lat temu na pewno dała.
Offline
Na początek będę nie miły, nie róbcie z tego tematu spamu, bo zamiary mam całkiem inne, porad co mam zabrać już mni nie potrzeba nie jeden raz wyjeżdzałem gdzieś, cylinder MUSZĘ zmienić, mój romet nie jest strzałą i nawet z jedną osobą na pokładzie nie ma przyśpieszenia wogóle, co do osiągów, nie zależy mi by gnać 80km/h czy więcej zależy mi by mieć moc by moto uciągnął to co w niego zapakuje. (Preferuję jazdą turystyczna 60km/h)
A teraz spostrzeżenia.
Dell'orto i Keihin (oczywiście mowa od samego początku o orginalnych częściach) to jedne z wyższych półek asortymentowych. Gaźnik keihina napędza mój 2-gi moto JEST MOC!
Filtr, nie prosiłem by dawać mi porady jak o niego dbać, to jest mi 100% znane, codziennie pielęgnuje filtr w suzuki rm 250. A w romecie jest to porażka, ponieważ wiecej łapie syfu pokrywą z 2-giej strony obudowy i przewodem do gaźnika nizeli czystego powietrza (nie żartuje). Nadal proszę o porady który kupić. Najlepiej Sportowy (większy dopływ powietrza), gąbkowy (bo stożki to ściema) i DOBRY!
Chłodnica oleju - rezygnuję myślałem, ze przy 72cc była by na miejscu (wiadomo wieksze "wiadro" wieksze temperatury).
GPS używam Nokii 500 w tych celach, jest darmowy i po dobrym ustawieniu prowadzi wprost do celu.
Gniazdo i podstawka - wodoodporne. OK! (Kolego @GumiŚ123, nie wiem czy masz prędkościomierz w tym GPS'ie, jeśli nie Policja moze sie przyczepić, ponieważ MUSISZ wobedz władz kontrolować swoją prędkość. Jeśli nie masz czym, zabierają dowód, a wymówka typu "a nie wiedziałem/a linka mi pękła to po co" nic nie skutkuje.
Kufry- chcę kufry, nie sakwy (kwestia gustów w tej chwili, nie lubię wozić "szmat" na moto) 450zł trochę odstrasza, jeśli nie znajdę alternatywy tańszej, kupię i za tą cene. Tutaj ciąglę proszę was o jakieś pomysły jak bym mógł tanim kosztem sprawić sobię kufry boczne (cokolwiek co je przypomina ;D )
Kamerka Będę nagrywał Kamerą firmy KODAK Model zx3 (być może z eyefisherem) Jest to dosyć tania kamerka, która daje zadowalające rezultaty.
Aha... miałem na początku sezonu wypadek, potrzeba mi lusterek (myślę nad CRS50) i liczników (wezme od K125, jest tańszy za WS50 krzyczy się 300zł a za K125 250zł) co o tym myślicie?
Offline
co do sakiew bocznych to mój ojciec w mz wykombinował stelaż + walizki z lidla= ~100zł
Offline
@Fmoder
Oczywiście, że prędkościomierz jest, w nawigacji wg. mnie to podstawa .
Offline
(oczywiście mowa od samego początku o orginalnych częściach)
Zapewniam cię, że nie. 2 Keihiny pracowały u mnie w hondzie, teraz mam baterię 4 Dellorto i łatwo rozpoznać które są oryginalne, a które to chińczyki pod nazwą japońską. No chyba, że sprowadziłeś z Niemiec za 400 zł, to masz prawdziwy oryginalny, dobrze wykonany gaźnik, albo kupiłeś używkę. Nie ma co rozpaczać nad gaźnikami, standardowe Deni są bardzo dobre i bezproblemowe, tylko mają bardzo słabe sterowanie, przez co silnik się dusi na niskich obrotach.
Filtry polini i inne badziewia od tej firmy, to tylko wyzysk od biednych dzieci z syndromem tuningowanego kibla. Jak chcesz tak bardzo filtr powietrza, to zwykły, gąbkowy, dobry filtr z allegro.
i liczników (wezme od K125, jest tańszy za WS50 krzyczy się 300zł a za K125 250zł) co o tym myślicie?
Że stracisz obrotomierz, bo w k125 jest na linkę.
Nikt ci tutaj o dziwo spamu nie robi, tylko konkretnie odpowiada.
Offline
PickNick spam jest, zobacz taki radziu przyszedł (oczywiście bez urazy ) nie przeczytał dokładnie, dodał posta i jest całkiem nie na temat, bo już mówiłem, ze sakiew nie lubię i nie chcę ich widzieć na moim moto.
Gaźnik- Jest orginalny kosztował 570zł... jeżdzę na zawody, więc umiem rozpoznać co orginał co nie. Nawet nie wiesz ile moze kosztować niekiedy część która jest na serio orginalna. np. zwykłe koła excel z piastami Talona to wydatek zedu 5 tyś zł
ale to było BTW. teraz zejdzmy do teraźniejszosci, filtr ma być o lepszych właściwosciach i większym dopływie powietrza, tyle mnie interesuje. czy to będzie Pollini czy inny kij, mi to lotto
Dzięki wam, ze uprzedziliście mnie przed tymi licznikami, nawet nie miałem pojęcia ze tam jest linkowy obrotomierz
Ostatnio edytowany przez Fmoder (2012-06-24 20:41:14)
Offline