Witam serdecznie. Jestem posiadaczem Rometa Routera WS50 od 27.07.2011 roku. Przejechałem nim ponad 4 000 km i jak na razie jestem z niego zadowolony w 100%. Ale postanowiłem troszkę orzeźwić mój sprzęt.. Mam do Was pytanie, czy zwiększenie pojemności na 72ccm bądź na wyższą pojemność poprawi osiągi ? Zamierzałbym kupić cały zestaw, czyli tłok, pierścienie, cylinder, głowice itp. . Jeśli działa prawidłowo obrotomierz. Oprócz zwiększenie pojemności znacie jeszcze jakieś patenty do zwiększenia osiągów tego silnika 4t ?
Być może był ten temat poruszany ale chciałbym się dokładnie upewnić od doświadczonych użytkowników tego typu sprzętów.
Dopisałem prefix do tematu i wątek przeniosłem do odpowiedniego działu. /Slawkowski
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2012-07-05 07:37:50)
Offline
Tak zwiększy to moc. Lepsze osiągi możesz zyskać jeszcze dzięki przełożeniu, sportowym wałku, sportowym sprzęgle, przelotowym wydechu i MOŻE dzięki stożkowi ale ty bym dużych nadziei nie robił. Znam kilka osób które przerabia ten silnik pod 110cc i dodaje gaźnik od Hondy Cg 125 z pompką przyspieszająca.
Offline
Jeśli chodzi o przełożenie, to masz na myśli zębatkę zdawczą i zębatkę z tyłu w kole ?
Aha. Jakiej marki polecacie przelotowy tłumnik/tłumik ?
Jeszcze jedną mam pytanie, oprócz seryjnej pojemności 50ccm i zwiększonej 72ccm istnieją inne ?
Wiem, że są też 110ccm ale wymagają wału korbowego wzmacnianego.
Słyszałem też, że można zamontować japońskie gaźniki firmy Mikuni ?
Offline
Są jeszcze silniki 125ccm , 140ccm (na ebay) 150ccm (też na ebay). Ale koszt dwóch ostatnich to coś ponad 500$ ale w zestawie jest gaźnik wlaśnie firmy Mikuni i jeszcze kilka dodatków.
No i znalazłem jeszcze jakiś wyścigowy silnik 177cc ale kosztuje już ponad 1100$ i nie jestem pewien czy by pasował
Ostatnio edytowany przez Klusek (2012-07-05 14:56:59)
Offline
Jeżeli nie oczekujesz zbyt wiele to wkładaj cylinder 72ccm i zębatke na przód 13z aby trochę dłuższe biegi były. Stożka nawet nie kupuj bo to nic ci nie da oprócz tego że będzie głośniejszy. Osiągów ci nie da z tego powodu że silnik nie zaciągnie ci więcej powietrza niż potrafi , jedyne rozwiązanie aby wprowadzić więcej powietrza to turbina. A tak przy okazji to stożki lubią ciągnąć wilgoć.
Jeżeli pragniesz wielkiego doładowania mocy to kup kompletny silnik 110cc lub 125. i zębatka 15z na przód jeżeli chcesz w miarę komfortowo jeździć.
BTW. to 72cc gaźnika nie musisz zmieniać. Do 110+ już tak.
Ostatnio edytowany przez ZielonY (2012-07-05 16:07:13)
Offline
Otóż, właśnie postanowię zamontować ten komplet : http://allegro.pl/cylinder-glowica-kpl- … 64065.html
Dokupię jeszcze do tego ten filtr stożkowy. Czy średnica gardzieli od strony króćca wynosi 19mm w seryjnym gaźniku Routera ?
Aha. jakie radzicie przełożenie już po zwiększeniu pojemności ? Z tego co teraz mam, posiadam tkzw. "krótkie biegi".
Offline
Stożka nie kupuj szkoda kasy a nic ci nie da... Na przód daj sobie 13z albo 14z
Offline
Zmiana zębatki zdawczej na 13z czy 14z poprawi prędkość czy przyspieszenie ?
Offline
Zakup silnika o pojemności 140 ccm wcale nie musi oznaczać aż takich wydatków. Ostatnio był na allegro.pl silnik 140 ccm za ok. 950 zł. W tej chwili nie ma już tej aukcji, ale możliwe że niebawem znów się pojawi. Jakby nie patrzeć, taki agregat zapewni Ci osiągi o jakich przy pojemnościach 72 lub 110 na jakichkolwiek przełożeniach mógłbyś raczej tylko pomarzyć.
Offline
Wiem wiem. Ale raczej zostanę przy całkowitej zmianie pojemności z 50ccm do 72 ccm. I ewentualnie zakupię zębatkę zdawcza 13/14z. Filtra powietrza stożkowego nie będę kupował. Myślę, że temat można zamknąć.
Pozdrawiam wszystkich.
Offline