Witam serdecznie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Zetki 125.
Podczas jazdy odkręciło się mocowanie tylnej zębatki. Dwie nakrętki zostały, ale nie ma elementu dwóch śrub połączonych jakąś spinką (chyba). Wnioskuję, że jakoś tak jak półksiężyc/rogal łączący dwie śruby to wyglądało, bo na brudnej części pozostał czysty ślad w tym kształcie.
Moja prośby:
1. Czy któryś z kolegów zrobiłby zdjęcie tego elementu, bym dokładnie zobaczył jak to wyglądało.
2. Czy znacie zastosowanie owej zawleczki?
3. Czy jeżeli wkręcę same śruby, to nie odbije to się negatywnie na mechaniźmie?
4. Jeżdżę na dwóch śrubach, ryzykuję uszkodzenie zębatki?
Pzdr. i z góry dziękuję za pomoc.
Offline
Powinny być 4 śruby nic więcej. Tak ryzykujesz jest większe prawdopodobieństwo, że (cienkie i słabego wykonania) śruby się zerwą.
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-07-25 22:07:02)
Offline
Co Ty chrzanisz ???? nic więcej ???
Są dwa zabezpieczenia - dwa "księżyce" pod dwie pary śrub.
Załóż dwie pozostałe jak najszybciej, nawet jeżeli nie masz zabezpieczenia to tymczasowo bez niego...
ps. dopisałem prefix.
Offline
Hej. Dzki za odpowiedzi.
Problem polega na tym, że nie mam 2 szpilek (rozumiem, że powinny to być szpilki - tak jak w tych dwóch co pozostały i na które to nakręca się nakrętki z podkładkami blokującymi.)
Mam tylko dwie puste dziury, nie ma w nich gwintu, więc wkręcenie śrub (nie nakrętek nie wchodzi w grę).
Jak wy macie? 4 szpilki???
Offline
Jeżeli to szpilki to pewnie się złamały (tak jak złamały mi się szpilki od mocowania tłumika do głowicy).
Chciałem podciągnąć łańcuch, bo trochę grzechotał i wtedy zobaczyłem, że dwie śrubki są mocno poluzowane (te zabezpieczenia w postaci podkładek nie przylegały do nakrętek), a dwóch w ogóle nie było i został tylko "czysty" ślad na zębatce po owym "półksiężycu" - zatem miałem na pewno.
@ Okret:
co to znaczy, że szpilki są włożone od środka? To jest element zamienny, czy mocowany na stałe? Może koledzy którzy zmieniali zębatki rozjaśnią sytuację ???
PZDR.
Offline
Witam. Parę dni temu rozbierałem tą zębatkę bo była krzywo przykręcona . Powiem tak, jeżeli wyjmiesz tylne koło to musisz wyciągnąć hamulec. Zębatka jest przymocowana do tej okrągłej metalowej części (nie wiem jak to nazwać) i od tyłu jest to przymocowane takimi szpilkami i są na 100% 4 szpilki. demontaż i montaż jest prosty jak budowa cepa tylko trzeba pamiętać o jednym - nie bać sie rozbierać i tulejkach dystansowych które są przy kole.
Offline
tomaszhornig napisał:
Witam. Parę dni temu rozbierałem tą zębatkę bo była krzywo przykręcona . Powiem tak, jeżeli wyjmiesz tylne koło to musisz wyciągnąć hamulec. Zębatka jest przymocowana do tej okrągłej metalowej części (nie wiem jak to nazwać) i od tyłu jest to przymocowane takimi szpilkami i są na 100% 4 szpilki. demontaż i montaż jest prosty jak budowa cepa tylko trzeba pamiętać o jednym - nie bać sie rozbierać i tulejkach dystansowych które są przy kole.
Ta metalowa okrągła część nazywa się piasta zabieraka http://www.sklep.romet.pl/romet_parts/u … t1548.html .A tak a pro po wiesz jaka jest budowa cepa? 99,9% osób których o to zapytam nie wie albo robi karpia:D
Offline
Dzięki za odp @tomaszhornig
Co do tych szpilek, to one są na stałe wspawane/zamontowane czy jest to element wymienny.
Plan mam taki, by gwintownicą poszerzyć dziury po szpilach i wkręcić śruby... Są jakieś przeciwskazania???
PZDR
Ps. Co do budowy cepa @GhostRiderze, to owszem zabawna to riposta, otóż:
1. Generator wymachu (tzw. dzierżak);
2. Łącznik (ósemką, gązwa, gacek, kapica);
3. Moduł rażący (tzw. bijak).
Offline
No widzisz, czyli jak to rozbierzesz to będziesz wiedział jak rozebrać cepa. Panowie do rzeczy!! Szpilki wyglądają w taki sposób że za tzw. piastą zabieraka jest główka okrągła ze ściętą jedną stroną która blokuje śrubę przed obracaniem przy przykręcaniu i na odwrót. A tak w ogóle to jak chcesz robić coś takiego to i tak musisz ściągnąć całe koło. Nie wejdziesz narzynką bo rączka cię będzie blokować. Narysuje ci to i wyśle
proszę http://www.fotoload.pl/index.php?id=c2a … acc2db1127
Ostatnio edytowany przez tomaszhornig (2012-08-13 23:11:09)
Offline
Slawkowski napisał:
Co Ty chrzanisz ???? nic więcej ???
Są dwa zabezpieczenia - dwa "księżyce" pod dwie pary śrub.
Załóż dwie pozostałe jak najszybciej, nawet jeżeli nie masz zabezpieczenia to tymczasowo bez niego...
ps. dopisałem prefix.
W Astonie nic nie ma Tylko nakrętki, a w środku to nie wiem, ale w Zetce były zabezpieczenia na nakrętkach, widziałem u kolegi.
Offline