Mam do was panowie pytanie: Czy gdy wbijam delikatnie jedynkę (oczywiście z wciśniętym na max'a sprzęgłem) powinienem czuć szarpnięcie do przodu? Kolejna sprawa, że drugi też ciężko wchodzi w porównaniu do 2-3, 3-4. Ogólnie na 1 i 2 wchodzą opornie i do tego to szarpnięcie. Po za tym sprzęgło łapie strasznie wysoko, więc wątpię, żeby to była wina nie do końca wciśniętego sprzęgła. Miał ktoś może już taki problem? To normalne?
Offline
Jak Ci sprzęgło źle łapie to możesz sobie przy klamce regulować, na lince też jest regulator, a to szarpanie jest normalne.
Offline
szarpanie ejst normalne ze wzgledu na brak synchronizatorow w skrzyni gdzy motocykle (prawie wszystkie rpzynajmniej wiekszosc) ma skrzynie sekwencyjna. Ogolem skrzynia w zetce to 2 walki na ktorych jest kilkanascie zebatek odpowiadajacych za przelozenia podczas wbijania jakiegokolwiek biegu (szczegolnie 1) jeden walek ma inna predkosc obrotowa niz drugi (przy "jedynce" jeden walek czyli ten z zebatki zdawczej jest niruchomy a drugi sie kreci jeszcze majac ped z tego jak chdozil na luzie bez sprzegla. przykladowo jak na zgaszonym silniku wbijesz z luzu na 1 to nie szarpnie bo obydwa walki sie nie kreca, lub wgl nie uda ci sie wbic 1 bo zebatki bd w takiej pozycji ze jedna nie bedzie w stanie wejsc bolacmi w druga ktora jest obok) w samochodzie mamy synchronizatory dziekic zemu obydwa walki zawsze kreca sie z ta sama predkoscia, sa przyspieszane lub zwalniane daltego samochod nie szarpie. Przy przejsciu z 1 na 2 skrzynia i caly wybierak musiz robic duzo wiekszy skok zebatek poniewaz przechdozi jeszcze przez jeden tryb czyli luz. Inaczej mowiac przy wbijaniu z 1 na 2 skrzynia pokonuje taka droge jakbys chcial wbic z 2 na 4. Pamietajcie ze luz w skrzyni to tez przelozenie! Jezlei biegi whcoza lekko, nie trzeba kopac w ta wajche i nie slychac zadnych trzaskow to amsz zdrowa przekaldnie
sprzeglo mozesz sobie wyregulowac obok dzwigni przy kierownicy i takze w lince obok silnika. Optymalny moment lapania sprzegla jest mniej wiecej w polowie zakresu klamki sprzegla przy kierownicy. Jezlei zrobisz takz e sprzeglo bd lapac od "polowy" to bd mial pewnosc ze dobrze wysprzegla ale tez ze nie slizga sie po jego puszczeniu
odemnie tyle jezeli chdozi o mechanike i dzialanie skrzyni w nasyzch zetkach
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2012-09-13 10:48:02)
Offline
Zgodzę się z kolegami wyżej, to jest normalna sprawa, ja regulowałem sprzęgło, ale dostawało poślizgu przy większej regulacji i miałem okazję jeździć na innej Zetce i jest to samo CzaQQ, z tym ominięciem luzu to raczej sprawa prosta, nie trzeba większej filozofii, z 1-2 wskakuje tak samo jak np. 3-4, większa filozofia jest dla nowych użytkowników przeskok z np. 2-N, bo trzeba wykonać tak jak by 1/2 ruchu dźwignią zmiany biegów, jeszcze lepsza zabawa jest z tym jak motor jest niedotarty i skrzynia ma swoje humory i trzeba się czasem nagimnastykować, aby znaleźć N
Offline
Cislaw931 napisał:
Zgodzę się z kolegami wyżej, to jest normalna sprawa, ja regulowałem sprzęgło, ale dostawało poślizgu przy większej regulacji i miałem okazję jeździć na innej Zetce i jest to samo CzaQQ, z tym ominięciem luzu to raczej sprawa prosta, nie trzeba większej filozofii, z 1-2 wskakuje tak samo jak np. 3-4, większa filozofia jest dla nowych użytkowników przeskok z np. 2-N, bo trzeba wykonać tak jak by 1/2 ruchu dźwignią zmiany biegów, jeszcze lepsza zabawa jest z tym jak motor jest niedotarty i skrzynia ma swoje humory i trzeba się czasem nagimnastykować, aby znaleźć N
nie chodzilo mi o filozofie zmieniania biegow tylko to to jaka droge pokonuje skrzynia w srodku silnika przy konkretnych przelozeniach, co potem mialo wytlumaczyc dlaczego najbardziej trzaska w konkretnym momencie.
PS: wrzucienie luzu z 1 przy pierwszych 500km jest dla laikow nieosiagalne, 80% ludzi wrzuca wtedy z 2 biegu xD
Offline
Ja do teraz w Benzerze zazwyczaj wrzucam "N" z 2 . W innych motocyklach/motorowerach nie mam tego problemu.
Offline
no z 2 zawsze łatwiej bylo w chinczykach xD w innych motocyklach markowych (o yzszych pojemnsociach) biegi mozna wrzucac duzym palcem u nogi xD a luz trafiamy w 99,9% przypadkach, w zetce jakby tak zebrac do kupy to luz za pierwszym trafisz w 70-80%
Offline
nie chcąc zakładac nowego tematu po złożeniu sprzęgła nie odsprzęgla ono do końca czy to jest wina ze za słabo możliwe ze dokręciłem ??
Offline