Siemka wczoraj chciałem sobie pojeździć moją motorynką, odpalam ja chwile się rozgrzała, wciskam sprzęgło i wrzucam bieg. Nagle mi ją poderwało choć trzymałem sprzęgło, i tutaj rodzi się moje pytanie: Czy ktoś mógł by napisać ja dostać się do tego sprzęgła (owszem rozkręcałem kiedyś silnik ale tylko z lewej strony i za bardzo nie orientuje się jak jest od strony sprzęgła) jak by ktoś mógł to proszę krok po kroku
Z góry dzięki
Offline
Siemanko użyję zdjęć z neta .Więc zaczynamy :
-Spuść olej śrubą spustową na dole silnika
-Wyciągnij sobie linkę sprzęgła
-Odkręcasz 7 śrub
-Ściągasz kape i już jesteś
-Uważaj na popychacz w kapie aby ci nie wypad lub abyś nie zapomniał go wsadzić
- Schemat sprzęgła
Offline
Co do tego obrazka to masz przy punkcie 9 takie zabezpieczenia (wsuwki). Najlepiej jak by ktoś pomógł ci z ich wsunięciem bo sprężyna bardzo dobrze odbija. A jak masz wyjechane sprzęgło tzn. nie odstają już te korkowane elemenciki to wymieniasz na takie http://allegro.pl/romet-komar-ogar-kade … 60541.html dwie sztuki
Najlepiej odpal go niech tylko olej lekko się zagrzeje żeby lepiej spłynął. (jak czegoś nie będziesz wiedział to pisz, ja swojego kilkakrotnie rozbierałem z kumpla ojcem, bo on naprawia takie stare motory, to pod paczyłem )
Ostatnio edytowany przez lisek (2013-01-20 12:54:44)
Offline
Jeszcze jedno pytanie
jak spuszczę olej to z powrotem do wlać czy nowy??
a, jak nowy to jaki ??
Offline
Możesz wlać stary
Offline
Przepalony z samochodu możesz zalać :>
Offline
Dzięki za pomoc
Offline
wiesz miałem zamiar ale ciągle coś wypadało albo jakiś walony sprawdzian albo wyjście z sztandarem szkoły ale w piątek zaczynają się ferie i na pewno coś przy niej zrobię
aaa jeszcze regulacja gaźnika może ktoś pomóc wytłumaczyć bo nie chce czegoś spieprzyć ??
z góry dzięki
Offline
Regulacja gaźnika polega na wykonaniu dwóch prostych czynności :
1 ) Wyregulowanie obrotów – polega na odpowiednim ustawieniu obrotów poprzez wkręcanie lub wykręcaniu tej śrubki, która jest bliżej cylindra ( po prawej stronie silnika ). Jest to najczęściej śrubka ze sprężynką . Obroty ustawia się na zapalonym motorku według uznania a raczej metodą prób i błędów
2 ) Regulacja powietrza – polega na ustawieniu odpowiedniej ilości powietrza która ma się dostawać do komory spalania. Ustawia się to w następujący sposób ; znajdujemy śrubkę odpowiedzialną za dopływ powietrza do silnika. Jest to śrubka nie wystająca z gaźnika, a do jej regulacji potrzebny będzie nam cienki, płaski śrubokręt . Gdy już znajdziemy te śrubkę to na wyłączonym motorku dokręcamy ja do samego końca w prawo a następnie wykręcamy ja o 2,5 obrotu śrubokręta, i to wszystko ;]
PAMIETAJ też, że gaźnik nie może dostawać „lewego” powietrza, a żeby go tak często nie czyścic polecam kupić filtr paliwa, który kosztuje ok. 4 zł. Co on daje ? Przepuszcza czyste paliwo a cały bród który zleciał razem z paliwem z baku zostaje w filtrze a nie idzie go gaźnika, cos tak jakby sitko ;]
Offline
ja mam ogólnie taki gaźnik jak na 1 obrazku i która śrubka jest od czego, sry że jestem upierdliwy ale wole to dobrze zrobić
Offline