Witajcie! Miesiąc temu kupiłem sobie Zetke i chciałbym się zapytać w jakich temperaturach zacząć docieranie motorka. Pierwsze kilometry są najważniejsze więc mam pytanie w jakich temperaturach i o jakiej porze roku zaczęliście docierać Zetke. Na przyszły tydzień zapowiadają nawet ładną pogodę i kilka stopni na + więc chciałbym się nią wkońcu przejechać .
P.S czy ten olej może być na pierwszą wymianę http://allegro.pl/olej-castrol-power-1- … 08387.html
Ostatnio edytowany przez hojnamejna11211 (2013-03-24 14:55:30)
Offline
Olej jak najbardziej OK. Może też być Motul 10/40. A co do jazdy to możesz jeździć nim tylko że po odpaleniu daj mu troszkę pochodzić na luzie bez gazowania żeby się rozgrzał. Zasada docierania silnika jest prosta aby go nie przeciążać! Jak się rozgrzeje to ruszaj w świat.
Ostatnio edytowany przez Pycer9o9 (2013-03-24 15:05:09)
Offline
Kiedy docierać najlepiej?
Docierałem 80ccm w temp. od -5 do -20
Docierać można w każdej temp, ale jak jest wysoka to robić przerwy, żeby nie przegrzać . Powodzonka!
Offline
Tak jak wyżej. Jak jest w lecie po 30 stopni to się szybciej przegrzewa a teraz jak jest 5-10 to jest dużo lepiej
Ostatnio edytowany przez rafal0298 (2013-03-24 15:52:58)
Offline
Sorry że tak tutaj - ale mam pytanie wymieniłem cylinder i po odpaleniu <bez wydechu> leci mi niebieski dym (tak jak by palił olej <moje wrażenie>) ale wiem że powinien się tłok przepalić .
I tu maje pytanie mam się martwić czy nie . sama kompresja po przejechaniu dosłownie kilku metrów wydaje się niezła , odpala też elegancko z pierwszego kopa<rozładowany akumulator ;(> .
Prosił bym o szybką odpowiedz od kogoś kto się zna na tego typu zjawiskach i osób które zmieniły cyclek i czy unich miało miejsce coś podobnego .
Offline
Posmarowałeś tłosk i cylinder olejem jak zakladałeś?
Jak tak to dym normalny, jak nie to też normalne, ale jak po jakiśch 20/40 km nadal tak będzie to już można zacząć się martwić.
Offline
e tam sie martiwsz. kumpel quedem bez tłumika jeździł z miesiąc i ogień naku*wiał z niego i sie nie przejmował a o niebieskim dymie to już nie wspomnę
Offline
dolby0101 napisał:
dzięki wielkie posmarowałem - tylko myślałem że szybciej się wypali . Miejmy nadzieje że będzie ok .
Jak posmarowałeś to bardzo dobrze i nawet możesz spokojnie spać, gdybyś nie posmarował to już bym się martwił.
Mi dymił na niebiesko do 40km, a komrpesje mam teraz lepszą niż na 50ccm
Offline
Co do docierania to
Najlepiej odpalic i trzymac na 2/3tys obrotów i zeby sie nagrzał jak dotkniesz cylindra i bedzie ciepły tak jak woda która sie myjesz to mozesz jechac i rób przeryw co jakies 10km na pare min.
Docierac najlepiej na zimnie nie grzeje sie tak
Offline
Ja tam się myje w zimnej bo nie lubię ciepłej, więc to znaczy, że już mogę jechać?
Na obrotach nie trzeba trzymać tylko poczekać z 5 minut, docierać najlepiej wiadomo w zimnym powietrzu bo nie trzeba się zatrzymywać i jest dobre chłodzenie
Offline
Trzeba się zatrzymywać nawet jak jest zimno . Co na dotarciu zrobisz za jednym razem 300km bo jest zimno
Offline
Kto z tego forum robi jednorazowo 300km?
Mogę Ci wymienić na palcach jednej ręki.
Offline
No tak ale np. jakby ktoś chciał od razu przejechać większą trasę i by się nie zatrzymywał to raczej by było źle już nie wie o tych 300km (trochę przesądzłem).
Offline
Przesadziłeś, zwłaszcza w obecnych temp.
Offline