Strony: 1
Witam. Czy ktoś kto przerabial swoja zetke na 80ccm wie moze jakie sa momenty dokrecania srub przy glowicy? I i czy w zestawie jest jakas instrukcja zawierajaca takie info. Pozdro
Offline
Gość
Na oko ? Dokręcasz ile bedziesz uważał (ale bez przesady). A potem znowu po 300 km na ZIMNYM SILNIKU dokręcasz.
Do oporu i jeszcze troche i wystarczy, przejechałem tak 7000km, całe życie dokręcałem głowice normalnym kluczem, to nie jest niewiadomo co, żeby dokręcać "na wymiar"
Offline
Teoretycznie powinno sie dokrecic z odpowiednia siła ale nawet w serwisie jest to : "siła dokrecenia przeciętnego mechanika" czyli do oporu, potem jeszcze troszke i za 300km znowu.
PS: pamietaj zeby równomiernie dokrecac sruby na tzw "krzyż" zapobiegnie to ewentualnym odkształceniom cylindra i głowicy
Offline
Zmienić ;p
Offline
Trzeba zmienić... Najlepiej przy pierwszych 300 km
Offline
darelo12 napisał:
Witam. Czy ktoś kto przerabial swoja zetke na 80ccm wie moze jakie sa momenty dokrecania srub przy glowicy? I i czy w zestawie jest jakas instrukcja zawierajaca takie info. Pozdro
W serwisach dokręcają z siłą około 18 Nm
Ja u siebie dokręcałem w paru etapach po przekątnych - najpierw 6 Nm potem 10 Nm , 14 NM i na koniec 16 Nm po 24h jeszcze raz 16 Nm.
Zawory ustawione na 0,07 wydech i 0,05 ssący , po odpaleniu zaworów praktycznie nie słychać (jedynie lekki szum - pracują ciszej niż na 50 ccm).
Jako ciekawostkę dodam , że zmierzyłem siłę z jaką było to fabrycznie skręcone i o zgrozo - jedna śruba była przykręcona z siłą 5 Nm a inna 15 Nm także niestety , ale w zetce trzeba wszystko lub prawie wszystko sprawdzić i poprawić bo w fabryce się nie cackają i robią wszystko na oko albo na odwal się. Niestety przy zakupie w PL serwisy też tego nie poprawiają...a ma to wpływ na pracę silnika...
Offline
Misza9 napisał:
darelo12 napisał:
Witam. Czy ktoś kto przerabial swoja zetke na 80ccm wie moze jakie sa momenty dokrecania srub przy glowicy? I i czy w zestawie jest jakas instrukcja zawierajaca takie info. Pozdro
W serwisach dokręcają z siłą około 18 Nm
Ja u siebie dokręcałem w paru etapach po przekątnych - najpierw 6 Nm potem 10 Nm , 14 NM i na koniec 16 Nm po 24h jeszcze raz 16 Nm.
Zawory ustawione na 0,07 wydech i 0,05 ssący , po odpaleniu zaworów praktycznie nie słychać (jedynie lekki szum - pracują ciszej niż na 50 ccm).
Jako ciekawostkę dodam , że zmierzyłem siłę z jaką było to fabrycznie skręcone i o zgrozo - jedna śruba była przykręcona z siłą 5 Nm a inna 15 Nm także niestety , ale w zetce trzeba wszystko lub prawie wszystko sprawdzić i poprawić bo w fabryce się nie cackają i robią wszystko na oko albo na odwal się. Niestety przy zakupie w PL serwisy też tego nie poprawiają...a ma to wpływ na pracę silnika...
Najlepiej dokręcić na wyczucie i zostawić na 12 godzin lub więcej aby uszczelka się ułożyła. Potwierdzam, zetka jest w fabryce składana na chybił trafił i trzeba poprawiać.
Offline
Strony: 1