13/45 na poziomym 72cc ledwo dociąga do 10 k rpm i toczy się do tego półwieku .Ja miałem seryjne przełożenie 13/46 na 50cc i silnik wkręcał się szybko ale u mnie jest lżejsze magneto w porównaniu do innych seryjnie montowanych 2 lub 6 cewkowych iskrowników.Na 72cc mam założone przełożenie 15/46 i nie narzekam na reakcje bzyka po dodaniu gazu.Zastanawiam się nad wymianą przełożenia 17/46 lub 14/38 bo jazda w trasie na obecnym przełożeniu powoduje jazdę na zbyt wysokich obrotach co wiadomo nie jest zbyt zdrowe dla każdego silnika jaki by nie był.No chyba że jest to MOTO GP albo FORMUŁA 1 :good
Offline
No to może dla tego, że ziomek troche waży i zawsze pełen bak ;p
Offline
GuMiS napisał:
No to może dla tego, że ziomek troche waży i zawsze pełen bak ;p
w poziomych silnikach występowało kilka rodzajów skrzyń biegów(tzn.przełożenia na wałku zdawczym i pośrednim oraz średnicą osadzenia w łożyskach igiełkowych karterów) u mnie np.jest tzw.krótka skrzynia biegów w porównaniu do roczników 2007/2008 i brak jest różnica między 3 i 4 biegiem jest znikoma lecz można to zniwelować po przez odpowiednie przełożenia.Sam masz przykład silniki Zetki 50 i twojego Benzer Aston 50 niby takie same a w środku są niewielkie różnice które zmieniają sposób rozwijania i przekazywania mocy na koła.
Offline