Ogłoszenie


#1 2014-01-06 16:00:52

 Kazek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mielec
Zarejestrowany: 2013-05-25
Posty: 180
Punktów :   
Pojazd: Suzuki RG
Wiek: 17
WWW

[Poradnik] Cylinder 88cc, w poziomym FMB

Poradnik mojego autorstwa więc prosiłbym o niekopiowanie go na inne fora bez mojej zgody.

Naciągnięcie łańcuszka rozrządu

Krok 1.Zębatkę ustawiasz tak by przez chociaż jeden otwór był widoczny gwint i wkręcasz w niego srubę

Krok 2.Następnie jak wkręcisz pierwszą śrubę to wkręcasz drugą śrubę tak lekko pod kątem wtedy łańcuszek się naciąga i dokręcasz śrubę.

Krok 3.Jak dokręcisz 2 z 3 śrub to zębatka powinna wskoczyć całkiem na wałek i wtedy przykręcasz trzecią śrubę.

Jeżeli ktoś będzie chciał później ściągnąć łańcuszek to wkłada płaski śrubokręt pod zębatkę i obrócić magnetem w lewo, wtedy zębatka schodzi z wałka.

Łańcuszek będzie napięty, więc zaleca aby 1000km przejechać bez sprężyny napinacza razem z tym prętem by łańcuszek się wyciągnął.

Teraz jak zrobić 88ccm

1.Kupujemy cylinder od 110ccm głowicę od 110ccm, a najlepiej od 72ccm, cylinder ma mieć długość 69mm, a tłok ma być na sworzeń 13mm

2.Zanosimy do tokarza by stoczył go od góry o 4.25mm.Cylinder ma mieć długość 64.75mm dlatego, że tłok od 110ccm jest dłuższy od tłoka od 50 i 72ccm o 0.75mm

3.Zakładamy pierścienie na tłok w kształcę znaczka mercedesa czyli co 120* pierścień olejowy łączymy w jedność, później zakładamy czarny pierścień czyli uszczelniająco-olejowy napisem do góry, jako ostatni zakładamy srebrny też napisem do góry.

4.Montujemy tłok na wał napisem IN w górę, lub strzałką w dół.

5.Zakładamy nową uszczelkę między cylinder i karter, oring olejowy oraz tulejki patrząc na silnik od przodu to na górną prawą i dolną prawą szpilkę.

6.Smarujemy cylinder i tłok olejem, zakładamy cylinder.Musimy w tym momencie jednocześnie wsuwać i ściskać pierścienie by tłok wszedł w cylinder.

7.Wciągamy łańcuszek rozrządu i dociskamy cylinder.

8.Zakładamy uszczelkę pod głowicę, oring olejowy, oring na dolną lewą szpilkę, tulejki na prawą dolną i górną lewą szpilkę

9.Zakładamy rolkę napinacza.

10.Zakładamy głowicę, uszczelkę, dekielek strzałką w dół, zakładamy podkładki, miedziana ma być na lewej dolnej szpilce.Nakręcamy nakrętki i dokręcamy je siłą 10Nm można zrobić to bez klucza tylko musimy dokręcać na krzyż.

11.Wkręcamy śrubkę na klucz 10 i śrubokręt krzyżakowy w cylinder i w głowice

12.Ustawiamy rozrząd.Okręcamy dekielek u góry w pokrywie magneta i szukamy literki ''T'' obok niej po lewej stronie jest kreska i tą kreskę ustawiamy tak by była ona na środku tego otworu.Przechodzimy do ustawienia zębatki, kropka ma pokrywać się z wcięciem w głowicy.

13.Przykręcamy króciec, z nową uszczelką oraz wydech również z nową uszczelką.

14.Próbujemy odpalić, zalecam kopnąć 5 razy na wyłączonym zapłonie w celu sprawdzenia czy wszystko jest dobrze złożone, następnie włączamy zapłon i próbujemy odpalić, silnik na początku może nie trzymać obrotów i może kopić na niebiesko, ale to normalne ponieważ smarowaliśmy cylinder i tłok olejem.

15.Ustawiamy gaźnik na seryjne ustawienia czyli mieszanka wykręcona na 1.5 obrotu, bieg jałowy na 1.5K RPM

16.Przejeżdżamy 10km w celu rozgrzania silnika i regulujemy gaźnik.Najlepiej robić to w temperaturze otoczenia +15*C


Teraz najczęstsze pytania :
Z- Będzie to osoba zadająca pytania.
J-To będę ja.

Z-Czy do 88ccm jest konieczna zmiana filtra powietrza na stożkowy i dyszy na większą ?
J-Nie, nie ma takiej potrzeby ponieważ silnik znakomicie radzi sobie na oryginalnych podzespołach

Z-Czy jeżeli zmienię gaźnik na większy np. PZ22, to silnik uzyska większą moc ?
J-Tak ponieważ gaźnik ten posiada większą przepustnicę oraz otwór wylotowy.

Z-Co w przypadku gdy zatrze mi się cylinder ?
J-Można kupić na popularnym serwisie aukcyjnym (Allegro) tłok nadwymiarowy 52.65mm i oddać cylinder do szlifu.Można również zakupić nowy cylinder i dać go do tokarza by go stoczył.

Z-Czy potrzebna jest chłodnica oleju ?
J-Nie nie ma takiej potrzeby, ja po przejechaniu kilku kilomerów mogę spokojnie trzymać rękę na cylindrze bez obawy o poparzenie.

Z-Co zrobić by mój silnik pracował jak najdłużej ?
J-Po pierwsze to lać dobrej jakości olej, nie zalecam wlewania oleju pokroju Kujawskiego  Regularnie sprawdzać stan poziomu oleju, wymieniać go na czas czyli co 1000km, raz na sezon sprawdzić skład mieszanki i wyczyścić świecę oraz filtr powietrza.Filtr należy później nasączyć olejem do filtrów.

Z grubsza to tyle.

Chętnie również wysłucham waszych opinii na ten temat.

Pozdrawiam Kazek na więcej pytań odpowiem na GG : 8141402
/Gumiś ...

Offline

 

#2 2014-01-18 22:16:15

ldvuxtjibnqX7

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2014-01-18
Posty: 6
Punktów :   

Re: [Poradnik] Cylinder 88cc, w poziomym FMB

Jaka jest różnica w spalaniu ?

Offline

 

#3 2014-01-18 22:19:58

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Poradnik] Cylinder 88cc, w poziomym FMB

Wszystko super, ale gdzie prefix?!?
Gdybym zmieniał olej co 1000 km to bym go wymieniał codziennie i nie wyrobił na olej
Olej co 2000-4000 km.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zetka50.pun.pl