W zetce nie ma filtru oleju. Jest jeden olej do skrzyni biegów jaki do smarowania silnika. Jest jeden wlew ten z prawej strony tamten z lewej jest do ustwaiana magneta. Najlepszy olej do zetki to ten http://allegro.pl/castrol-power-1-4t-10 … 29546.html
Ostatnio edytowany przez robixkss (2014-02-24 17:03:43)
Offline
Ja mam 5970 na liczniku i cały czas jeżdżę na oleju Motul 5100 10w40 i jest bardzo dobrym olejem (jak dla mnie). W Łodzi kosztuje jakieś 35zł za 1l a do Zetki wchodzi 750ml więc zostaje na dolewki albo jakieś do smarowanie uszczelek czy śrubek.
Offline
Mam dostęp do oleju SHELL OMALA S2 G ( kilkanaście litrów na miesiąc - używam go w sztancy drukarskiej )
cytuję : "... Oleje Shell Omala S2 G to wysokiej jakości, nie zawierające związków ołowiu środki smarne o własnościach EP (extreme-pressure), przeznaczone specjalnie do smarowania wysokoobciążonych przekładni przemysłowych.
Są one mieszaniną oleju bazowego o wysokim wskaźniku lepkości oraz specjalnych dodatków zawierających między innymi związki fosforu i siarki powodującymi doskonałe własności EP. Zastosowanie:
- Wysoko obciążone przekładnie przemysłowe wymagające olejów o własnościach EP
- Przekładnie zębate z zazębieniami stal/stal oraz stal/fosforobrąz (a także przekładnie ślimakowe)
- Smarowanie łożysk tocznych i ślizgowych
- Smarowanie obiegowe, rozbryzgowe oraz w postaci mgły olejowej ..."
nada się zamiast tego 10w40 , czy lepiej nie ryzykować ?
Offline
Średnio, to olej przemysłowy i przekładniowy, ciekawe jeszcze do jakich konkretnie przekładni.
Offline
Tatamayaya napisał:
Mam dostęp do oleju SHELL OMALA S2 G ( kilkanaście litrów na miesiąc - używam go w sztancy drukarskiej )
cytuję : "... Oleje Shell Omala S2 G to wysokiej jakości, nie zawierające związków ołowiu środki smarne o własnościach EP (extreme-pressure), przeznaczone specjalnie do smarowania wysokoobciążonych przekładni przemysłowych.
Są one mieszaniną oleju bazowego o wysokim wskaźniku lepkości oraz specjalnych dodatków zawierających między innymi związki fosforu i siarki powodującymi doskonałe własności EP. Zastosowanie:
- Wysoko obciążone przekładnie przemysłowe wymagające olejów o własnościach EP
- Przekładnie zębate z zazębieniami stal/stal oraz stal/fosforobrąz (a także przekładnie ślimakowe)
- Smarowanie łożysk tocznych i ślizgowych
- Smarowanie obiegowe, rozbryzgowe oraz w postaci mgły olejowej ..."
nada się zamiast tego 10w40 , czy lepiej nie ryzykować ?
Nie lej go bo ten olej jest za gęsty,a po za tym jest to olej typowo przekładniowy do komarka by się nadał ale w ostateczności możesz spróbować nic poważnego nie powinno się stać poza tym że zetka będzie bardziej mułowata.
Offline
To jest forum motoryzacyjne a nie drukarskie , Tatamayaya nie dostrzegasz różnicy między przekładnią maszyny która robi pewnie kilkaset obr. a motocyklem który robi 10 tys. obr. na minutę ? sorry ale ja tego nie pojmuję jak by tu był piekarz to by używał margaryny ??? tani olej kosztuje 20 zł to chyba nie jest cena powalająca.
o oleju 10W40 nie mówi się - się nada, 10W40 jest wymagany !!!
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-06-01 11:03:30)
Offline
10W40 może być nawet samochodowy Mobil 2000, jeżeli cena lepszego oleju jest dla Ciebie zbyt duża, na pewno będzie dobry bo jeździłem na nim ja i wiele innych użytkownikow, ale sam polecam Valvoline 4T
Offline
hmm... nie chodzi o cenę, nieźle zarabiam i stać mnie na olej, ale w robocie zostaje i wylewa się po kilkanaście litrów miesięcznie tego , a znajomy z firmy leje taki do hondy cbr 600 ( !!! )
Offline
Honda CBR to jest złom do zabijania się lub do strzałów z korby, a nie do jazdy
Offline
A czy coś złego się stanie z silnikiem, gdy wleję syntetyk?
Offline
Ludzie skoro producent przewidział dla tego silnika półsyntetyk to taki ma być. Syntetyk może być za rzadki i nie smarować należycie silnika.
Offline
ja leje taki jak w serwisówce posze.... 10w 50 i nie narzekam i z resztą taki olej powinno się lać jak się nie mylę...
Ostatnio edytowany przez przemo01-93 (2014-06-18 21:23:18)
Offline
Mylisz się, 10W40 powinno się lać.
Offline
przemo01-93 napisał:
ja leje taki jak w serwisówce posze.... 10w 50 i nie narzekam i z resztą taki olej powinno się lać jak się nie mylę...
No niestety mylisz się, do motocykli półsyntetyk 10W40 najlepiej na estrach
Offline