Witajcie mam problem z klekoczącymi zaworami. Ustawiałem je już z 30 razy i dalej to samo, zetka nie chce odpalić a jak odpali to zawory strasznie klekoczą i chodzi jak traktor. Co może być tego przyczyną? Proszę pomóżcie mi bo już nie mogę z tą zetką. Dodam że odkręcałem magneto żeby wymienić popsuty ślizg (psuł się przez to że nie składałem napinacza ), no i ściągałem cylinder i głowicę. I jeszcze jedno pytanie co do tego tematu czy ten wałek może być tego przyczyną? https://www.youtube.com/watch?v=jfUGp180CWE
Offline
sprawdź czy ustawiłeś zapłon tzn czy cechy na magnecie zgrywają się z cechą na zębatce rozrządu
Offline
no ustawiam to zawsze i dalej nie wiem o co chodzi, ale jeszcze popróbuję jutro
Offline
tak przy okazji mam pytanie czy można by było założyć wałek rozrządu z głowicy z 50 do tej 80 co mam bo w 50 wszystko takie mniejsze jest, czy nie grało by to wtedy?
Offline
Najpierw sprawdź ustawienia magneta czy dobrze przykręciłeś , albo może odwrotnie skręciłeś zębatkę rozrządu .
Lub możesz mieć któryś konik zgięty lub coś ze sprężyną zaworu .
Chyba więcej pomysłów nie mam .
Offline
przecież magneta chyba nie da się inaczej przykręcić ono wchodzi tylko w jeden sposób
Offline
no udało mi się ustawić żeby tak chodził: https://www.youtube.com/watch?v=BfzAB8naCCw mam pytanie czy to już jest w porządku czy mi się wydaje że jeszcze klekocze trochę? i jeszcze jedno pytanie dlaczego z tłumika tak strzela, może być to przez to że wyciąłem tej rury co łączy tłumik z cylindrem taką cienką rurkę? dodam że motocykl chodzi dobrze, pali na tyk teraz
Offline
Witam... mam podobny problem.. już mnie chyba cholera weźmie z tym... zawory ustawione.. rozrząd też... a oto filmik: https://www.youtube.com/watch?v=QvLKBjY … e=youtu.be Głowica nowa.. dzień wcześniej założona. dodatkowo trochę dymu leci z tłumika... boje się, że pierścienie ;/
Ostatnio edytowany przez Markowiec (2014-05-22 17:49:51)
Offline
Markowiec napisał:
Witam... mam podobny problem.. już mnie chyba cholera weźmie z tym... zawory ustawione.. rozrząd też... a oto filmik: https://www.youtube.com/watch?v=QvLKBjY … e=youtu.be Głowica nowa.. dzień wcześniej założona. dodatkowo trochę dymu leci z tłumika... boje się, że pierścienie ;/
Nie za mocno dokręciłeś głowicę ? bo tam nie trzeba dużo max 20 Nm , łatwo przedobrzyć i potem są problemy z regulacją.
Śrubki od regulacji zaworów warto przełożyć z 50tki (lepszej jakości i się nie rozklepują)
Offline
Markowiec napisał:
No głowicę przykręciłem mocno ale nie za mocno czyli wystarczy troszkę te śrubki na głowicy lżej przykręcić?
Teraz tego nie zmienisz - musiałbyś dać nową uszczelkę po głowicę + dokręcić kluczem dynamometrycznym. Jak byś teraz odkręcił trochę to może być jakiś przedmuch bo uszczelka już się ułożyła.
Nie wiem czy akurat u ciebie tu leży problem, ale gadałem z gościem serwisującym 50 i mówił, że ludzie wymieniając te zestawy samemu za mocno skręcają głowicę i mają problemy z regulacją (głównie klepanie zaworów).
Ja pożyczyłem klucz dyn. + instrukcja z forum i pracuje idealnie.
Offline
Ja kręciłem ręcznie bez dynamometryka, widocznie elegancko trafiłem w moment
Offline
do tego co koledzy dodam ze dym bezpośrednio po odpaleniu nowego zestawu to normalne bo musi się wypalić olej( bo chyba nie składałeś tego na sucho) powinno się po małej trasce uspokoić
Offline
srubekl napisał:
jak napinacz od łańcuszka gumowy się źle da to, tez będzie dymić...
A to do głowy mi nie wpadło faktycznie będzie dym
Offline