Witam, niedawno zacząłem śmigać trochę dalsze trasy i zaobserwowałem, że tłumik na kolanku przy silniku ma białawy nalot. Jest on niestety dość widoczny. Do tego nie zdziwię się, jak się okaże, że zaraz będzie brązowiał . Czy wy też tak macie? Podejrzewam, że jest za wysoka temperatura w wydechu. Jak ktoś będzie chciał się przyjrzeć to jutro dodam zdjęcia.
Edit: Zadam jeszcze 2 pytanie, niestety trochę offtop, ale nie chciałem zakładać kolejnego tematu. Otóż skrzynia na 8000obr/min chodzi na tyle głośno, że jak odchylę kolano od baku to dosłownie słyszę jej pracę. Na niższych obrotach "problem" nie występuje. Może jestem przewrażliwiony(dopiero się uczę podstaw mechaniki i jestem zwyczajnie ciekawy). Jak coś to leję olej Castrol Power1 10W-40. A sama skrzynia pracuje znakomicie. Czy tak być powinno?
Ostatnio edytowany przez aleksander002 (2014-09-20 21:43:02)
Offline
Ja też mam taki nalot tyle że już bardziej w brązie, kup spray odporny na temperaturę i sobie pomaluj,
Offline
Dzięki za odpowiedź. Po prostu nie byłem pewien co jest, bo przekopałem dziesiątki zdjęć zetek i żadnej nie widziałem z takim nalotem. Osobiście jestem bardziej informatycznie obeznany niż mechanicznie i z przyzwyczajenia się martwię o takie duperele, bo tam wszystko musi być precyzyjnie .
Offline
No ja tez ten kierunek 4 klasa Tech informatyczne
Offline
Nalot najpierw biały, później zaczyna rdzewieć w tych miejscach, gdzie są takie białe plamki. U mnie skrzynia (na 50 ccm) też chodziła dość głośno, po wymianie oleju cichło ...
Offline
Czyli jednym słowem warto się zaopatrzyć w ten żaroodporny spray zanim mi zardzewieje wydech... Czy takie malowanie zabezpiecza przed korozją? A co do skrzyni to ja wczoraj zmieniałem olej(1200km na liczniku już) i co prawda same biegi chodzą tylko z szelestem, ale samo obracanie trybów na 8000 jest relatywnie głośne.. Ale w sumie to nie powinno dziwić
Offline
A czym jest lakier? Przecież zabezpieczeniem a nie tylko dekoracją.
Offline
Okej, dziękuję wszystkim za pomoc
Offline