Witajcie, chciałbym pchnąć w zetkę trochę życia. Moduł już kupiłem i zamontowałem, wszystko śmiga.
Czas na zębatki. Jakie wybrać i gdzie je kupić? Zależy mi bardziej na przyśpieszeniu niż v-max.
Prosze o linki
Offline
Rozumiem że masz cylinder 50ccm to jeżeli chcesz przyspieszenie to załóż zdawczą 14 (znajdziesz bez problemu na allegro) wpisz ,,romet zetka zębatki,,
Jeżeli masz cylinder 72 ccm to możesz założyć 52/13...14 i będzie jak do stuntu ewentualnie 46/14...15 i będzie bardzo dobre przyspieszenie i przyzwoita prędkość .
Tu masz więcej opisane http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=3569
Ostatnio edytowany przez dolby0101 (2014-10-03 16:22:49)
Offline
dolby0101 napisał:
Rozumiem że masz cylinder 50ccm to jeżeli chcesz przyspieszenie to załóż zdawczą 14
Nie wiem jaki sens jest w zmianie zdawczej z 13z na 14 jeśli zostawi się z tyłu seryjne 52 - przecież przyspieszenie się wtedy pogorszy a zwiększy v-max. To już wolałbym seryjne zębatki zostawić jeśli zależałoby mi właśnie na przyspieszeniu
Offline
NA 14 osobiście odczułem straty przyspieszenia , racja v-max wzrasta . Ale dzięki 14 przełożenia się wydłużają i jak wyczujesz obroty można lepiej zmieniać biegi a co za tym idzie jeżeli jest lepsze ,,przejście,, między biegami daje to nam mniejsze straty i dzięki temu mamy dobre przyspieszenie .
A tak jak tu już ci napisali zmień najpierw cylinder a od siebie mogę dodać że jeżeli tak zależy ci na przyspieszeniu to lepsza świeca + fajka i dobry przewód (bo moim zdaniem ten co mamy to syf) , gaźnik 19mm i krótszy króciec (tu sporo osób powie że nie warto) ale moim zdaniem daje to trochę lepszą reakcję na gaz (ale to tylko moje zdanie) a i dobry filtr stożkowy tu nie warto oszczędzać i lepiej kupić coś porządniejszego dodatkowo wydech przelotowy i to wszystko delikatnie poprawi reakcję na gaz .
I dopiero dobieraj sobie przełożenia
Offline
dolby0101 napisał:
NA 14 osobiście nie odczułem straty przyspieszenia , racja v-max wzrasta . Ale dzięki 14 przełożenia się wydłużają i jak wyczujesz obroty można lepiej zmieniać biegi a co za tym idzie jeżeli jest lepsze ,,przejście,, między biegami daje to nam mniejsze straty i dzięki temu mamy dobre przyspieszenie .
A tak jak tu już ci napisali zmień najpierw cylinder a od siebie mogę dodać że jeżeli tak zależy ci na przyspieszeniu to lepsza świeca + fajka i dobry przewód (bo moim zdaniem ten co mamy to syf) , gaźnik 19mm i krótszy króciec (tu sporo osób powie że nie warto) ale moim zdaniem daje to trochę lepszą reakcję na gaz (ale to tylko moje zdanie) a i dobry filtr stożkowy tu nie warto oszczędzać i lepiej kupić coś porządniejszego dodatkowo wydech przelotowy i to wszystko delikatnie poprawi reakcję na gaz .
I dopiero dobieraj sobie przełożenia
Offline
Jak masz 50 to te przełożenia seryjne 13/52 są najlepsze. Tak jak wyżej pisał rafcio15 pierw cylek 72 i potem zabawa z przełożeniami. Ja do mojego crs50 który ma ten sam silnik co zk włożyłem zdawczą 15z i lipa bo długo się rozkręca a sam pisałeś , że chcesz na przyspieszenie więc 13/52.
Offline
Panu podziękujemy.
Offline
Panu podziękujemy.
Offline