Stożek lipa straszna, wydajniejsza byłaby gąbka i lepszy efekt dźwiękowy. Ogólnie ładnie i czekam na rozwój wydarzń, jak coś potrzebuejsz pisz
Offline
Gumiś , przerobiłem już w swojej karierze wiele stożków , zarówno gąbek jak i siatek od tych po 80 zł do tych po 15 zł
I wnioski są takie że zarówno jedne jak i drugie wymiękają przy większych wibracjach i można je po prostu zgubić w czasie jazdy , gdyż łączenie samego filtra z gumową gardzielą idącą od gaźnika jest podatne na na wibracje , to tylko moje wnioski
Jeżeli chodzi o gąbki to osobiście nie jestem do nich przekonany z powodów takich jak chociażby te :
Gąbka w przeciwieństwie do siatki z uwagi na większość ilość porów w ''swym ciele'' ma większą tendencję do zabrudzania , zapychania
Co automatycznie przekłada się tym samym na gorszą przepustowość zasysanego do gażnika powietrza
Druga rzecz która przemawia na ''nie'' dla gąbki to to że gąbka ma tendencje idealną do nasiąkania , co w czasie jazdy w deszcz może być
nie koniecznie dobre dla gażnika , jeżeli oczywiście filtr jest narażony na bezpośredni kontakt
W przeciwieństwie do siatki , przez którą woda swobodnie przeleci i dosłownie po chwili filtr jest w pełni sprawny , czego nie można
powiedzieć o gąbce , która musi wyschnąć
to oczywiście tylko moja własna opinia na temat gąbkowych filtrów
Poza tym siatkowy filtr powietrza to wbrew pozorom nie tylko metalowa siatka , ale również fizelinowy wkład pomiędzy dwoma warstwami
siatki , który w pełni spełnia swoje zadanie zatrzymując zasysane wraz z powietrzem nie czystości
Bumek , identyczne z wyglądu tłumiki są dedykowane do 50ccm , ale tamte są strasznie małe i wizualnie nie pasował by , ten jest o wiele większy i brzmi naprawdę fajnie , postaram się nagrać film z pracy i wrzucę
Poza tym z uwagi na pracę brak czasu na wszytko
Ale do sezonu powinienem go ukończyć wróć ,muszę !
Dziękuję HIMLU i Gumiś za chęć pomocy , z uwagi na to że to mój pierwszy silnik OHV , to jeszcze pewnie będę wam d..pę zawracał
Pozdrawiam
Offline
Używam takiego od początku kariery http://allegro.pl/filtr-powietrza-air-b … 75755.html
Problemów, ze zgubieniem nie miałem, gumowy króciec jest idealnie spasowany, problemow z zamoczeniem podczas deszczu nie ma
Offline
Z aktualizacji na tą chwilę , doszła paczka z nowym błotnikiem na tył :
No i wczoraj odbyło się finalne spawanie nowych mocowań silnika i układu wydechowego
Mocowania trzeba było odciąć i pochylić delikatnie silnik do przodu gdyż inaczej nie zamontował bym baku bo opierał się na głowicy
Teraz pozostało poskładać wszystko do kupy
Offline
Bumek ani ja , ani dziadek
Osoba na zdjęciu to blacharz samachodowy który ma warsztat 500 metrów ode mnie i podjął się pospawania , swoją drogą bardzo dobry fachowiec w tym co robi
Offline
Halo?! Jak tam prace? Jak się sprawuje? Dodaj jakieś zdjęcia
Offline
Majkel , niebawem
Obecnie jestem w trakcie kolejnych modyfikacji , do końca tygodnia chciałbym mieć skończony układ wydechowy , cały od głowicy do końcówki tłumika robię nowy , gdyż z uwagi na to że silnik poszedł sporo na prawą stonę to prawdopodobnie (żeby nie oparzyć się w nogę) będzie szedł dołem , sam jestem ciekaw efektu końcowego
Offline
Podsumowując dotychczasowe prace , wygląda to tak
Niestety pierwotne spawanie nie zdało egzaminu , gdyż silnik musiał zostać przesunięty jeszcze bardziej na prawo
bo był przekoszony względem zębatki na tylnym kole , przez co jazda była nie możliwa gdyż łańcuch spadał co 5 metrow , błędem było sugerowanie się którymkolwiek z oryginalnych mocowań , nie wiem jak mocowania są w silnikach ohc , ale w ohv wszystko zrobiłem od nowa , zostalo tylko lewe górne oryginalne
Po tej korekcie , sytuacja wygląda tak że silnik jest idealnie w pionie i równo leży względem zębatki z tyłu ,
Następnie żeby silnik siedział tak wysoko , wysoko czyli po prostu prosto , został przerobiony bak , przerobiony *czytaj spłycony
obecnie bak ma pojemność około 6L , szału nie ma , ale silnik stoi prosto
Miałem spory dylemat , bo strasznie mi ciekło paliwo z gaźnika , ciekło czyli leciało z każdej możliwej dziury w gaźniku
Począwszy od przelewu komory pływakowej , na filtrze kończąć
Pomyślałem że powodem tego stanu może być to ze kranik jest na tym samym poziomie lub niżej niż gaźnik po operacji wycięcia dna baku i podniesienia silnika , ale powodem była po prostu woda która została w baku po czyszczeniu go po spawaniu , z uwagi na to że jest cięższa niż benzyna osiadała na dnie komory i blokowała zaworek spustowy plywaka , powodujac tym samym cały czas napływ paliwa
Poza tym zamiast tradycyjnego kranika został zamontowany kranik podciśnieniowy (mój bład) , gdyż podłączony jednym wyjściem do krućca wogóle nie zdał egzaminu , finał gaźnik nie do wyregulowania
Z uwagi na to że nie chciałem już pchać się w dodatkowe koszta , kranik podciśnieniowy wspawany w bak został po prostu przewiercony udrożniając go tym samym jednocześnie , i działa
Kolejna zmiana to tłumik , pierwotne założenie upadlo , finalnie tłumik znajduje się teraz pod spodem takie moje odejście od stereotypu wydechu na górze w pojazdach typu enduro , robiac tym samym zupełnie nowy układ wydechowy o średnicy fi 40mm od początku głowicy do tłumika , w oryginale był 30mm ,
Żeby móc osiągnąć zamierzony efekt tłumik przelotowy który kupiłem (wyżej na foto) został skrócony o połowe i umieszczony pod spodem , efekt bardzo ciekawy i innowacyjny , a radość z dźwięku naprawdę bezcenna
Postaram się nagrać nie bawem jakiś filmik
Offline
zajebiście to wygląda tytlko moja rada po praw błotnik z tylu bo wygląda jak by był mega krzywy XDD
Offline
Dzięki
Co do błotnika ,to foty robione ''na szybko'' na parkingu gdyż narazie jeszcze jestem na etapie ustawień , regulacji itp , romet jest bardzo często rozbierany i jeszcze finalnie go nie poskręcałem do kupy
Offline
fajny projekt, ciekawie wygląda przerobiony tłumik, pytanie ile kamulców wytrzyma w terenia ?
Offline
Wfinger , terenu to on raczej nie zobaczy , mieszkam w betonowej dżungli i raczej się nie ruszam poza nią
Przede wszystkim jego głównym zadaniem są dojazdy do pracy , ja co miesiąc praktycznie pracuję w innej części miasta , a to jest po prostu alternatywa na korki
Poza tym ten prześwit pod spodem i tak wbrew pozorom nie jest taki mały
Offline